Πέμπτη 2 Σεπτεμβρίου 2021

Τα ηλεκτρικά λεωφορεία έχουν τεράστια προβλήματα - Το ξανασκέφτονται στις ΗΠΑ

 "Τα φιλόδοξα σχέδια για την ηλεκτροδότηση των στόλων λεωφορείων της Μινεσότα έχουν μέχρι στιγμής αντιμετωπίσει τεράστια τεχνολογικά προβλήματα", αναφέρει δημοσίευμα του μεγάλου ιστότοπου energynews.us.

Οι πάροχοι συγκοινωνιακού έργου στο Duluth και στις Twin Cities (Minneapolis – Saint Paul), απέκτησαν -με αρκετό ενθουσιασμό αρχικά- ηλεκτρικά λεωφορεία, σε μια προσπάθεια να.... μειώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Γρήγορα όμως ανακάλυψαν, ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, κάθε άλλο παρά ομαλή είναι.

Όλος ο στόλος ηλεκτρικών λεωφορείων της Metro transit (κύριος φορέας δημόσιας συγκοινωνίας στην περιοχή Minneapolis – Saint Paul της πολιτείας Μινεσότα των ΗΠΑ και ο μεγαλύτερος φορέας εκμετάλλευσης στην πολιτεία), τέθηκε εκτός λειτουργίας από τον Μάρτιο, λόγω των συνεχιζόμενων προβλημάτων με τους φορτιστές τους. Όπως αναφέρει η Metro Transit "Due to these issues, the METRO C Line has had to rely more heavily on diesel buses than originally planned."


Απώλεια αυτονομίας έως 60% το χειμώνα

Τα ηλεκτρικά λεωφορεία δεν μπορούν να αποδώσουν  όσο ένα συμβατικό λεωφορείο ντίζελ, ειδικά κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Πριν εγκατασταθούν στα λεωφορεία του Ντούλουθ καλοριφέρ που χρησιμοποιούν ντίζελ, τα λεωφορεία γνώρισαν απώλεια 60% σε εμβέλεια τις κρύες μέρες επειδή η διάρκεια ζωής της μπαταρίας χρησιμοποιούνταν για τη θέρμανση του λεωφορείου.

Για τη Metro Transit, τα ηλεκτρικά λεωφορεία έχασαν το 40% της εμβέλειάς τους το χειμώνα.




Οι μπαταρίες δεν αρκούν για τη θέρμανση του λεωφορείου

Κανένα ηλεκτρικό λεωφορείο που λειτουργεί στην πολιτεία δεν μπορεί πραγματικά να έχει μηδενικές εκπομπές ρύπων για το άμεσο μέλλον, καθώς τόσο τα ηλεκτρικά στο Duluth όσο και αυτά της Metro Transit, χρησιμοποιούν καλοριφέρ με καύσιμο ντίζελ για να ελαχιστοποιήσουν την απώλεια εύρους μπαταρίας.

Πλέον αυτών, η κατάσταση περιπλέκεται περισσότερο, εξαιτίας του κόστους μετάβασης σε ηλεκτρικά μηδενικών εκπομπων ρύπων. Τα ηλεκτρικά λεωφορεία, μπορούν να κοστίσουν πάνω από 1 εκατομμύριο δολάρια το καθένα. Η τιμή τους είναι διπλάσια από τα λεωφορεία ντίζελ.

Αλλά λόγω των τεχνολογικών περιορισμών των ηλεκτρικών λεωφορείων, δεν είναι τόσο απλή  η αντικατάσταση ενός λεωφορείου ντίζελ με ηλεκτρικό. Και οι δύο εταιρείες πιστεύουν ότι θα πρέπει να αγοράσουν περίπου τρία ηλεκτρικά λεωφορεία για να κάνουν την ίδια δουλειά που μπορεί να κάνει ένα λεωφορείο ντίζελ.

Και οι δύο υπηρεσίες απέκλεισαν την αγορά ηλεκτρικών λεωφορείων που κινούνται από εναέρια καλώδια. Η Duluth λόγω κόστους, η Metro Transit επειδή θέλει την ευελιξία της ανάπτυξης των λεωφορείων της σε όλες τις διαδρομές.


sakisgeorgiadis.blogspot.com, 2/9/2021

sakisgeorgiadis