Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου 2021

Επιστολή για το Όριο Ηλικίας Απόσυρσης από την Κυκλοφορία των Τουριστικών Λεωφορείων Δημόσιας Χρήσης.

Με επιστολή τους στον αρμόδιο Υπουργό Μεταφορών, τα μέλη της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Τουριστικών Γραφείων, δια του προέδρου τους Ηλία Πορτοκαλίδη και του Γ.Γ. Χρήστου Κολημένου, ζητούν..... "να δοθεί νέα γενναία χρονική παράταση, για την υπόψη απόσυρση και να εξεταστεί, παράλληλα, το ενδεχόμενο παροχής οικονομικών διευκολύνσεων, για την αντικατάσταση των παλαιών λεωφορείων, με άλλα αντίστοιχα νεότερης γενιάς".

Μάλιστα, παραθέτουν και τη σχετική Γερμανική νομολογία για το θέμα.


ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ

ΘΕΜΑ : Όριο Ηλικίας Απόσυρσης από την Κυκλοφορία των Τουριστικών Λεωφορείων Δημόσιας Χρήσης.

ΣΧΕΤ. : α. N. 711/1977, άρθρο 7, παράγραφος Ι.

β. Ν. 2446/1996, άρθρο 7, παράγραφος γ'.

γ. Ν. 4070/2012, άρθρο 119, παράγραφος 10, εδάφιο γ'.

δ. N. 4764/2020, άρθρο 138.

ε. Η από 8-6-2021 ηλεκτρονική επιστολή μας, όχι προς όλους.

Κύριοι Υπουργοί και K. Υφυπουργέ

1. Όπως γνωρίζετε, με το άρθρο 7, (παράγραφος 1), το νόμου 711/1977, καθορίστηκε ως χρονικό όριο απόσυρσης, από την κυκλοφορία, των ειδικών τουριστικών λεωφορείων δημόσιας χρήσης, το 18o έτος από την ημερομηνία κατασκευής τους, προκειμένου αυτά να θεωρούνται καινουργή.

2. Περίπου 9 χρόνια αργότερα, η προαναφερθείσα διάταξη, τροποποιήθηκε, με βάση το άρθρο 7, (παράγραφος γ'), του νόμου 2446/1996, οπότε ως χρονικό όριο απόσυρσης, από την κυκλοφορία των υπόψη λεωφορείων, καθορίστηκε ότι : «Τα τουριστικά λεωφορεία δημόσιας χρήσης αποσύρονται της κυκλοφορίας μετά τη συμπλήρωση είκοσι τριών (23) ετών, από την ημερομηνία της πρώτης κυκλοφορίας τους στην ημεδαπή ή αλλοδαπή».

3. Αργότερα , ακολούθησε κι' άλλη νεότερη διάταξη, επί του ιδίου θέματος και συγκεκριμένα, με βάση το άρθρο 119, (παράγραφος 10, εδάφιο γ'), του νόμου 4070/2012, καθορίστηκε ότι . «Τα τουριστικά λεωφορεία δημόσιας χρήσης αποσύρονται της κυκλοφορίας μετά τη συμπλήρωση είκοσι επτά (27) ετών από την ημερομηνία της πρώτης κυκλοφορίας τους στην ημεδαπή ή αλλοδαπή».

4. Στη συνέχεια, λόγω των πολυποίκιλων συνεπειών του COVlD — 19, καθορίστηκε, με βάση το άρθρο 138, του νόμου 4764/2020, η παράταση ορίων ηλικίας απόσυρσης από την κυκλοφορία, μεταξύ άλλων οχημάτων και των ειδικών τουριστικών λεωφορείων δημόσιας χρήσης, έως και τις 31-12-2021.

5. Από τα παραπάνω, είναι εύκολο να διαπιστώσει κανείς, ότι οι συνεχείς διαδοχικές αυξήσεις του ορίου ηλικίας απόσυρσης των τουριστικών λεωφορείων του κλάδου μας, κατά την τελευταία 10ετία, δεν επήλθαν τυχαία. Αντίθετα, ο νομοθέτης, προκειμένου η εκάστοτε Κυβέρνηση να μας διευκολύνει, ώστε να μην περιέλθουμε σε απόλυτο οικονομικό αδιέξοδο, κατά την θέσπιση των ως άνω νόμων, έλαβε πολύ σωστά υπ' όψη, μεταξύ άλλων, και τις συνεχείς δυσμενείς οικονομικές συνθήκες, που άρχισαν να επικρατούν ήδη από το 2012, με την  οικονομική κρίση και τα γνωστά μνημόνια, με αποκορύφωμα, αμέσως μετά, την δεινή οικονομική κατάσταση, στην οποία έχουμε περιέλθει, λόγω του COVID - 19. Μάλιστα, για την στήριξη του κλάδου μας, από τους αρμόδιους φορείς, έχουν ληφθεί και μερικά συγκεκριμένα μέτρα στήριξης, μεταξύ των οποίων και η προαναφερθείσα παράταση απόσυρσης των λεωφορείων, λόγω ορίου ηλικίας αυτών, μέχρι και τις 31-12-2021.

6. Η παράταση που δόθηκε, μέχρι τις 31-12-2021, για την απόσυρση των «ηλικιωμένων» λεωφορείων, είχε αποφασιστεί το 2020, όταν ακόμη ο κλάδος μας ήλπιζε ότι, με την έναρξη της τουριστικής περιόδου 2021, θα άρχιζε να κινείται και πάλι, έστω και δειλά-δειλά. Η ελπίδα μας αυτή διατηρήθηκε, τελικά, ως «όνειρο θερινής νυκτός», μέχρι και το πέρας της υπόψη περιόδου, όταν πλέον συνειδητοποιήσαμε ότι η μετάλλαξη του COVlD-19, καθήλωσε τα λεωφορεία μας στο «parking», με αποτέλεσμα να χάσουμε, για μια ακόμη χρονιά, την ευκαιρία για «ανάκαμψη».

7. Κύριοι Υπουργοί, σε περίπου 3 μήνες, από σήμερα, λήγει η παράταση της εν λόγω απόσυρσης και βρίσκει μερικές εκατοντάδες ιδιοκτήτες, που έχουν μικρό αριθμό λεωφορείων και λειτουργούν, κυρίως, ως οικογενειακές επιχειρήσεις, σε απόγνωση, για τούς εξής σημαντικούς λόγους :

α. Όλοι γνωρίζουμε ότι δεν υπάρχει «παλαιό ή ηλικιωμένο λεωφορείο», όταν αυτό συντηρείται άριστα και όταν, τόσο το ΚΤΕΟ, όσον και το Υπουργείο Τουρισμού, κάνουν τους προβλεπόμενους ελέγχους, αναφορικά με την κατάσταση και την εμφάνιση αυτών. Άλλωστε, σε όλους μας είναι γνωστό ότι τέτοιο όριο «ηλικίας τουριστικών λεωφορείων» δεν υφίσταται σε καμία άλλη Ευρωπαϊκή χώρα. Ενδεικτικά σας επισυνάπτουμε τη σχετική νομολογία του Γερμανικού Κράτους, σύμφωνα με την οποία η Γερμανία, αν και κατασκευάστρια χώρα λεωφορείων, δεν τα αποσύρει, αλλά κατόπιν τεχνικού ελέγχου, τα λεωφορεία συνεχίζουν την κυκλοφορία τους.

β. Ολόκληρη η παρελθούσα 10ετία, επιχειρησιακά, δεν ήταν η καλύτερη για τους ιδιοκτήτες, ώστε να προετοιμαστούν οικονομικά, για την αντικατάσταση των παλαιών λεωφορείων τους. Αντίθετα, η τελευταία περίπου διετία, με τον «covid», τους οδήγησε βίαια, στην πλήρη καθίζηση, αναφορικά με τις δουλειές και τα εισοδήματά τους. Η κατάσταση αυτή, σε συνδυασμό με το ότι η «Ψυχολογία» τους, για την επόμενη τουριστική περίοδο, (2022), δεν είναι η καλύτερη, ώστε να τολμήσουν ακόμη και αυτοί οι ιδιοκτήτες, που έχουν στην άκρη κάποια χρήματα να επενδύσουν σε καινούργιο ή μεταχειρισμένο μικράς ηλικίας τουριστικό λεωφορείο, τους φέρνει σε πραγματική απόγνωση.

8. Πέραν των ανωτέρω, θα πρέπει ακόμη να ληφθεί υπόψη ότι ο ιδιοκτήτης μικρού αριθμού τουριστικών λεωφορείων, που κατά κύριο λόγο λειτουργεί ως οικογενειακή επιχείρηση, θεωρεί ως υποκριτική ή ακόμη και ως εμπαιγμό, την κίνηση της Κυβέρνησης, που από την μια μεριά του χορηγεί μικρή οικονομική ενίσχυση, με σκοπό να διατηρηθεί «όρθιος», αλλά από την άλλη, στις 31-12-2021, θα έρθει να του αφαιρέσει την δυνατότητα, να έχει το λεωφορείο του σε χρήση, προκειμένου να ζήσει την οικογένειά του.

9. Ο κλάδος μας απορεί επίσης και για το εάν υπάρχει κάποιο ουσιαστικό όφελος, για την ίδια την οικονομία της χώρας μας, αφού αποσύροντας, κάτω από την παρούσα συγκυρία, ένα παλαιό λεωφορείο και αντικαθιστώντας το με ένα νέο, (καινούργιο), τα χρήματα που απαιτούνται, για την αλλαγή αυτή, ωφελούν κατά κύριο λόγο μια βιομηχανική εταιρία του εξωτερικού και όχι βεβαίως κάποια της ημεδαπής. Πέραν αυτού, αγοράζοντας ένα λεωφορείο μικρότερης ηλικίας, αλλά μεταχειρισμένο, από αυτά που είναι διαθέσιμα στο εξωτερικό, όλοι μας γνωρίζουμε ότι αυτό είναι συνήθως σε κακή κατάσταση και πρέπει να γίνουν δαπανηρές επισκευές, τα χρηματικά ποσά των οποίων πάλι «φεύγουν», στην κατασκευάστρια εταιρεία του εξωτερικού. Η τελευταία αυτή περίπτωση αποτελεί, ειδικά νια την τρέχουσα περίοδο, ένα ακαταλαβίστικο οξύμωρο σχήμα, γιατί ενώ εδώ έχουμε ήδη το δικό μας λεωφορείο, που είναι έτοιμο, ελεγμένο, συντηρημένο, και σε άριστη γενικά κατάσταση, εμείς υποχρεωνόμαστε να το αντικαταστήσουμε, εν μέσω πανδημίας και γενικής «ακινησίας», με ένα άλλο, μικρότερης βέβαια ηλικίας, αλλά μεταχειρισμένο και ως συνήθως σε κακή κατάσταση. Σε κάθε όμως περίπτωση, είτε τελικά αγοραστεί καινούργιο, είτε μεταχειρισμένο, το λεωφορείο αυτό κανείς δεν μας εγγυάται ότι θα κινηθεί, ότι θα δουλέψει τις επόμενες τουριστικές περιόδους, για να αποσβέσει κάποιο μέρος της όλης δαπάνης, όταν ο κορωνοϊός συνεχίζει ακάθεκτος την δράση του και ο κόσμος παραμένει φοβισμένος, για τουριστικές μετακινήσεις.

10. Μετά από τα παραπάνω παρακαλούμε να μεριμνήσετε, άμεσα, ώστε να δοθεί νέα γενναία χρονική παράταση, για την υπόψη απόσυρση και να εξεταστεί, παράλληλα, το ενδεχόμενο παροχής οικονομικών διευκολύνσεων, για την αντικατάσταση των παλαιών λεωφορείων, με άλλα αντίστοιχα νεότερης γενιάς.

11. Συνημμένα σας υποβάλουμε τη σχετική νομολογία της Γερμανίας , που είναι και σε μετάφραση στα ελληνικά, αναφορικά με τα όρια ηλικίας των λεωφορείων.

Με εκτίμηση

Ο Πρόεδρος Ο Γραμματέας

Πορτοκαλίδης Η. Κολημένος Χ. 


Νομολογία Γερμανίας οριο ηλικίας τουριστικών λεωφορείων by sakisgeorgiadis on Scribd

sakisgeorgiadis