Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2021

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ φέρνει το Λευκό Βέλος ETR 470 Νο.07 - Όλες οι πληροφορίες για το τρένο

Φτάνει στη Θεσσαλονίκη στις 18 Ιανουαρίου 2021, το μεταχειρισμένο τρένο Frecciabianca (Λευκό Βέλος) ETR 470 No.07, που ...βλέπετε στη φωτογραφία και θα μετονομαστεί στην Ελλάδα σε Νο.01

Το τρένο κατασκευάστηκε το 1993 και ξεκίνησε τα δρομολόγιά του το 1997, για την Cisalpino και εκτελούσε δρομολόγια στη διεθνή γραμμή Ιταλία - Ελβετία για 15 χρόνια. Μετά τη διάλυση της Cisalpino, η Trenitalia πήρε τα 5 από τα 9 τρένα που κατασκευάστηκαν συνολικά. Τα υπόλοιπα 4 κράτησαν οι Ελβετοί της SBB, οι οποίοι τα απέσυραν γρήγορα, καθώς είχαν πολλά προβλήματα. Το ένα από τα τέσσερα καταστράφηκε ολοσχερώς από πυρκαγιά το 2009. Το 2014 αποσύρθηκαν οριστικά από την Ελβετία και τα υπόλοιπα 3, καθώς ο ο διευθύνων σύμβουλος των Ελβετικών Ομοσπονδιακών Σιδηροδρόμων είπε ότι ήθελε να "τερματίσει αυτή τη φρίκη" .

"Τα τρένα που έχουν τόσες πολλές βλάβες δεν είναι άξια των ομοσπονδιακών σιδηροδρόμων ", δήλωσε ο Gerhard Tubandt, εκπρόσωπος της Ελβετικής Ένωσης Μεταφορών και Περιβάλλοντος.

«Αναστατώνουν τους επιβάτες και βλάπτουν τη φήμη των ομοσπονδιακών σιδηροδρόμων που είναι γνωστοί για την ακρίβεια των τρένων τους, οπότε είναι κρίμα που το ETR-470 δεν έχει τεθεί εκτός λειτουργίας νωρίτερα, αλλά καταλαβαίνουμε ότι οι ομοσπονδιακοί σιδηρόδρομοι έχουν πλήρη ικανότητα και δεν μπορεί να αντικαταστήσουν αμέσως τα τρένα. "
(https://www.swissinfo.ch/eng/the-cisalpino-nears-the-end-of-the-line/30376548).


Το πρώτο δρομολόγιό του με επιβάτες θα πραγματοποιηθεί στην γραμμή Αθήνα Θεσσαλονίκη στις 25 Μαρτίου με αφορμή τον εορτασμό των 200 ετών από την επανάσταση του 1821. Το συγκεκριμένο τρένο είναι το ETR 470 n. 07 της Τrenitalia που ανακατασκευάστηκε πλήρως βάφτηκε στα χρώματα της ελληνικής εταιρείας και θα αποτελέσει την αμαξοστοιχία ETR 470 n. 01 της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

 



Tα νέα τρένα που αναπτύσσουν δυνητικά ταχύτητες 200 χιλιομέτρων την ώρα θα παραδοθούν σταδιακά αφού πραγματοποιηθούν δοκιμαστικά στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Ήδη στην Ιταλία έχουν μεταβεί μηχανοδηγοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να λάβουν σχετική κατάρτιση και να φέρουν το πρώτο τρένο στην Ελλάδα.

Οι αυτοκινητάμαξες ETR 470 διαθέτουν 475 θέσεις για τους επιβάτες, εκ των οποίων οι 151 είναι πρώτης θέσης. Διαθέτουν τριφασικούς κινητήρες, ισχύος 6,000 kW και φτάνουν ταχύτητες μέχρι 200 χιλιόμετρα την ώρα. Στο μέσο των αμαξοστοιχιών λειτουργεί όχημα-εστιατόριο με 29 θέσεις. Η διάταξη των θέσεων είναι 2+1 στην πρώτη θέση, και 2+2 στην δεύτερη θέση, ενώ υπάρχουν και ειδικά διαμορφωμένες θέσεις για ΑΜΕΑ και κατάλληλα διαμορφωμένο WC. Οι αυτοκινητάμαξες είναι κλιματιζόμενες και διαθέτουν ατομικό σύστημα ακρόασης στην πρώτη θέση, καθώς και πρίζες σε όλα τα οχήματα.Ο σχεδιασμός τους έγινε από την Ιταλική Giugiaro.

Κατασκευάστηκαν από την Ιταλική Fiat Ferroviaria και τις ελβετικές Vevey Technologies και Schindler.

Το πιο αξιόλογο χαρακτηριστικό των αυτοκινηταμαξών είναι ο μηχανισμός ανάκλισης που διαθέτουν, που τις επιτρέπει να γέρνουν έως και 8 μοίρες στις στροφές, καθιστώντας τις ικανές να διατηρούν υψηλότερες ταχύτητες. Τα απαραίτητα δεδομένα για την λειτουργία του μηχανισμού λαμβάνονται από γυροσκόπια που βρίσκονται στα δύο κινητήρια οχήματα. Για κάποιους όμως, αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα στις κλίσεις (https://www.hochgeschwindigkeitszuege.com/italien/etr-470-cisalpino.php)

Οι αυτοκινητάμαξες μπορούν να λειτουργήσουν σε σιδηροδρομικά δίκτυα διαφορετικών χωρών (Ιταλία, Ελβετία, Γερμανία), καθώς διαθέτουν εξοπλισμό για 15kV και 3kV, και τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας.

Τα νέα τρένα θα έχουν εννέα βαγόνια ένα εκ των οποίων θα είναι εστιατόριο και μπαρ. Θα έχουν τρία βαγόνια πρώτης θέσης και τέσσερα οικονομικής. Κάθε τρένο θα μπορεί να μεταφέρει πάνω από 600 επιβάτες και θα περιλαμβάνει υψηλά στάνταρ και όλες εκείνες τις ανέσεις - καλύτερες του αεροπλάνου- για ένα ξεκούραστο και γρήγορο ταξίδι.

Δεδομένων των συνθηκών του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου που συνεχώς βελτιώνεται, τα νέα τρένα θα μπορούν αναπτύσσουν ταχύτητες της τάξεως των 160 χιλιομέτρων και διαδρομή Αθήνα -Θεσσαλονίκη να καλύπτεται στις τρεις ώρες και ένα τέταρτο από τις τέσσερις που είναι σήμερα. Το κόστος της όλης επένδυσης για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ φτάνει τα 52 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με τη διοίκησή της.

sakisgeorgiadis