Συγκεκριμένα, θα διατεθεί ποσό περί τα 17 εκ. ευρώ, για την επιδότηση των αιτήσεων των μετόχων των ΚΤΕΛ, που αντικατέστησαν λεωφορείο ιδιοκτησίας τους. Το σύνολο των αιτήσεων, ανέρχεται σε 22,8 εκ. με αποτέλεσμα να επιδοτηθεί το 75% περίπου του αιτούμενου ποσού (17/22,8) ή το 22,38% της αξίας του λεωφορείου, προ ΦΠΑ.
Για παράδειγμα, μέτοχος που αντικατέστησε το παλιό λεωφορείου του, με καινούριο αξίας 300.000 ευρώ (προ ΦΠΑ - ο ΦΠΑ δεν επιδοτείται), δικαιούται επιδότηση 90.000, αλλά λόγω της περικοπής, αφού δεν αρκούν τα κονδύλια θα λάβει τελικά 67.000 ευρώ περίπου.
Η απόφαση του ΥΠΟΜΕ, για δέσμευση προϋπολογισμού σε βάρος του Ε.Ε. 2003ΣΕ38000000 "ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ Ν.2963/2001" , με την οποία θα καθορίζονται οι δικαιούχοι μέτοχοι ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε., αναμένεται να υπογραφεί, σύμφωνα με πληροφορίες μας, εντός των προσεχών ημερών.
Θα ακολουθήσει και δεύτερη δέσμευση, για τις αντικαταστάσεις λεωφορείων των 3 ΚΤΕΛ Α.Ε. που λειτουργούν διαφορετικά από τα υπόλοιπα (ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, ΚΤΕΛ Βοιωτίας και ΚΤΕΛ Σαλαμίνας), των οποίων η κυριότητα ανήκει στα Νομικά Πρόσωπα και όχι σε λεωφορειούχους.
Τι λέει ο νόμος:
(i) Τριάντα τοις εκατό (30%) της τιμής κτήσης αυτών, αν είναι καινούργια ή ηλικίας μέχρις ενός έτους από το έτος κατασκευής του πλαισίου, του έτους αυτού μη συμπεριλαμβανομένου, χωρίς να έχουν κυκλοφορήσει.
(ii) Δέκα τοις εκατό (10%) της τιμής κτήσης αυτών, αν είναι μεταχειρισμένα και έχουν συμπληρώσει μέχρι πέντε (5) έτη από το έτος κατασκευής του πλαισίου, του έτους αυτού μη συμπεριλαμβανομένου.
(iii) Σε περιπτώσεις συνένωσης δύο ή περισσότερων Κ.Τ.Ε.Λ., ενός ή περισσοτέρων νομών ή Κ.Τ.Ε.Λ. (π.χ. κρητικά ΚΤΕΛ) και δημοτικής επιχείρησης, εφόσον συμμετέχουν στη συνένωση αυτή όλα τα Κ.Τ.Ε.Λ. του νομού ή των νομών ή της μεμονωμένης νήσου ή τουλάχιστον όλα τα υπεραστικά Κ.Τ.Ε.Λ., το ποσοστό της ενίσχυσης για την περίπτωση του στοιχείου (i) για την αγορά καινούργιων λεωφορείων ανέρχεται σε τριάντα πέντε τοις εκατό (35%) και για την περίπτωση του στοιχείου (ii) για την αγορά μεταχειρισμένων λεωφορείων σε δεκαπέντε τοις εκατό (15%). Στις ενισχύσεις αυτές υπάγονται και τα λεωφορεία των άγονων γραμμών, όπως προβλέπονται στις διατάξεις του π.δ. 967/1979 (Α΄ 272).
Πού βρίσκεται η επιδότηση Covid
Εν τω μεταξύ ο κλάδος των ΚΤΕΛ, περιμένει με αδημονία την επιδότηση (δείτε τα ποσά ανά ΚΤΕΛ, εδώ) για τον περιορισμό της πληρότητας στο 65%, τα οποία σύμφωνα με πληροφορίες μας, θα πιστωθούν στους λογαριασμούς των δικαιούχων, μέχρι το τέλος Ιανουαρίου, αφού υπήρξε ένα πρόβλημα με τις υπηρεσίες της Ε.Ε..
sakisgeorgiadis.blogspot.com, 21/1/2021