Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2020

Πώς τοποθετείται ή μετακινείται μια στάση αστικού λεωφορείου στη Θεσσαλονίκη;

Από την εμπειρία μου, τίθεται συχνά το θέμα ίδρυσης ή μεταφοράς στάσης αστικών ή υπεραστικών δρομολογίων. Η ίδρυση π.χ. ενός εργοστασίου σε κάποιο σημείο εκτός του πολεοδομικού συγκροτήματος, που ....
εξυπηρετείται από τον ΟΑΣΘ ή τα αστικά λεωφορεία ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, γεννά την ανάγκη δημιουργίας νέας στάσης ή μεταφοράς υπάρχουσας, σε σημείο που να βολεύει καλύτερα τους επιβάτες.

Ποιός είναι λοιπόν αρμόδιος για τη χωροθέτηση στάσης και τι πρέπει να κάνει ο πολίτης;

Αρμόδιος να εκδώσει απόφαση ("Κανονιστική πράξη"), κατά τα παραπάνω, για στάσεις είναι ο Ο.Σ.Ε.Θ. (http://oseth.com.gr/, τηλ.2310-483.070), ο οποίος ακολουθεί μια τυπική διαδικασία, που είναι η εξής:

1. Ο πολίτης, είτε με απευθείας επιστολή του προς τον ΟΣΕΘ, είτε μέσω του Δήμου του, ζητά την καθιέρωση ή μεταφορά στάσης λεωφορείου.
Η ταχυδρομική διεύθυνση:
Προς ΟΣΕΘ
Αγροτεμάχιο 51,
Κτίριο Β1 Ganas & Ganas,
Τ.Κ. 57001,
Θέρμη
Θεσσαλονίκη

2. Ο ΟΣΕΘ επικοινωνεί με την τεχνική υπηρεσία του Δήμου και συνήθως και την Τροχαία, για τις απόψεις της, προχωρά σε αυτοψία και στη συνέχεια, εαν οι ικανότατοι επιστήμονες που στελεχώνουν τον ΟΣΕΘ κρίνουν ότι είναι επιβεβλημένη η καθιέρωση ή η μεταφορά υπάρχουσας στάσης, εκδίδουν απόφαση, που συνοδεύεται από τεχνική τεκμηρίωση και φωτογραφίες, η οποία υλοποιείται από τους συγκοινωνιακούς φορείς. Ο ΟΣΕΘ διαθέτει και τεχνοκρατική επάρκεια και εμπειρία, αλλά και κοινωνική υπευθυνότητα και προχωρά σε λύσεις, όταν αυτές είναι προς το συμφέρον των επιβατών, αλλά ταυτόχρονα τηρείται και η βασική αρχή της ασφάλειας των επιβατών.

Σάκης Γεωργιάδης 20/1/2020
blogmetafores@gmail.com


Παραθέτω δείγμα μιας τέτοιας διαδικασίας, προς ενημέρωση κάθε ενδιαφερομένου, για να μη γίνονται "μπαλάκι" μεταξύ υπηρεσιών οι πολίτες:


sakisgeorgiadis