Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2020

Τι είναι το AdBlue που χρησιμοποιούν τα λεωφορεία

Το AdBlue® είναι υδατικό διάλυμα που αποτελείται από 32,5% ουρία υψηλής καθαρότητας* και 67,5% απιονισμένο νερό (σύμφωνα με...
το πρότυπο ISO 22241). ˜

Η ουρία παράγεται συνθετικά από αμμωνία και CO2 ( διοξείδιο του άνθρακα).

Το AdBlue® χρησιμοποιείται σε βαρέα οχήματα που είναι εξοπλισμένα με την τεχνολογία SCR όπως φορτηγά, λεωφορεία, απορριμματοφόρα, και από τον Σεπτέμβριο του 2014 σε ορισμένα πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα.

Βιοδιασπώμενο, διαλυτό στο νερό και άχρωμο, το AdBlue® κρυσταλλώνεται στους -11 °C και αποσυντίθεται σε αμμωνία από τους 80 °C (ίχνη από τους 30ο C).

To AdBlue® είναι σήμα κατατεθέν του Γερμανικού Συνδέσμου Αυτοκινητοβιομηχανιών (German Association of Automobile industry, VDA).

* Τι είναι η ουρία?

Η ουρία (με χημικό τύπο: CO(NH2)2 ) είναι προϊόν της αγροχημικής βιομηχανίας και χρησιμοποιείται κυρίως για την παραγωγή λιπασμάτων. Παράγεται από αμμωνία (ΝΗ3) και διοξείδιο του άνθρακα (CO2). Όταν θερμαίνεται, αποσυντίθεται σε αέρια αμμωνία και υπό αυτή τη μορφή μπορεί να μετατρέπει τα οξείδια του αζώτου (NOx ) σε άζωτο και σε νερό ( Ν2, Η2Ο) .


Ποια είναι η χρήση του AdBlue®;

Το AdBlue® σε συνδυασμό με την τεχνολογία SCR, μετατρέπει το 85% των ΝΟx (οξειδίων του αζώτου που προέρχονται από τα καυσαέρια του πετρελαιοκίνητου οχήματος σας) σε αβλαβές άζωτο και υδρατμούς. Ως εκ τούτου, τα NOx, που είναι σημαντική πηγή της ατμοσφαιρικής ρύπανσης μειώνονται δραστικά.

Πρότυπα Euro 5 και Εuro 6: Γιατί χρειάζομαι το AdBlue;

Για τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα, η Ευρωπαϊκή Ένωση ρυθμίζει από το 1990 τις εκπομπές ρύπων των καυσαερίων με ευρωπαϊκές οδηγίες και κανονισμούς. Έκτοτε, έχουν εφαρμοστεί αρκετές οδηγίες (Euro 1 εως Euro 6) προκειμένου να καθοριστούν όλο και χαμηλότερα όρια εκπομπών. Αυτές οι ευρωπαϊκές οδηγίες κατά της ρύπανσης αποσκοπούν στη μείωση των επιβλαβών εκπομπών από τα καυσαέρια, όπως τα οξείδια του αζώτου (NOx), οι υδρογονάνθρακες, το μονοξείδιο του άνθρακα και τα αιωρούμενα σωματίδια. Η τεχνολογία SCR με τη χρήση AdBlue® είναι ένα από τα συστήματα που επέλεξαν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ώστε να συμμορφωθούν με τα πρότυπα EURO και τη μείωση των ρυπογόνων εκπομπών .

Τι είναι η τεχνολογία SCR;

Η SCR (Selective Catalytic Reduction, Εκλεκτική Καταλυτική Αναγωγή) είναι το όνομα μιας από τις τεχνολογίες επεξεργασίας καυσαερίων για τα οχήματα ντίζελ, μέσω της οποίας μετατρέπονται τα οξείδια του αζώτου (NOx) σε υδρατμούς και άζωτο, χάρη στη χρήση του AdBlue®. Ο αέρας που αναπνέουμε αποτελείται από 80 % άζωτο, το οποίο είναι εντελώς ακίνδυνο. Με τα Ευρωπαϊκά Πρότυπα Euro 4 και Euro 5 για τις εκπομπές των βαρέων οχημάτων, σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία SCR για να συμμορφωθούν με τις νέες νομοθεσίες σχετικά με τις εκπομπές NOx . Για τα επιβατικά αυτοκίνητα, η SCR εμφανίζεται στην Ευρώπη μόλις το 2014 με το πρότυπο Euro 6.

Το AdBlue® εγχέεται στο σωλήνα της εξάτμισης, που βρίσκεται πριν από τον καταλύτη SCR και μετά τον κινητήρα. Όταν θερμανθεί μέσα στο σωλήνα της εξάτμισης, το AdBlue® αποσυντίθεται σε αμμωνία (ΝΗ3) και διοξείδιο του άνθρακα (CO2). Όταν τα οξείδια του αζώτου NOx αντιδράσουν με την αμμωνία μέσα στον καταλύτη, τα επιβλαβή NOx μετατρέπονται σε αβλαβές άζωτο (Ν2) και νερό (H2O) .

Πληροφορίες από τη βιομηχανία Total

sakisgeorgiadis