Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2020

500 αστικά λεωφορεία Mercedes ...Made in Turkey, αγοράζει το Μαρόκο

Το Μαρόκο βρίσκεται σε διαδικασία πλήρους αναδιοργάνωσης των αστικών συγκοινωνιών του και είναι ο Ν.1 πελάτης Ευρωπαϊκών λεωφορείων, καινούριων αλλά και μεταχειρισμένων. Είναι ο κυριότερος ανταγωνιστής ελληνικών οργανισμών (ΟΑΣΘ) στην ....
εξεύρεση μεταχειρισμένων λεωφορείων, αφού Μαροκινοί "σκουπίζουν" ό,τι υπάρχει σε καλό μεταχειρισμένο λεωφορείο.

Η Daimler Buses υπέγραψε μεγάλη παραγγελία για 500 αστικά λεωφορεία για το Μαρόκο. Ο πελάτης είναι η ισπανική εταιρία λεωφορείων ALSA, η οποία ανήκει στον όμιλο British National Express και λειτουργεί λεωφορεία στο Μαρόκο από το 1999. Αυτή η μεγάλη παραγγελία περιλαμβάνει 420 αστικά λεωφορεία Mercedes-Benz Conecto και 80 αρθρωτά λεωφορεία Conecto G της Mercedes-Benz.

Τα λεωφορεία θα είναι εξοπλισμένα σύμφωνα με το πρότυπο εκπομπών Euro 6 και θα χρησιμοποιούνται στην αστική κυκλοφορία της Καζαμπλάνκα, όπου θα εξυπηρετούν την ανανέωση του σημερινού στόλου. 150 λεωφορεία αγοράζονται για λογαριασμό της Αρχής "L'ECI Al Baida" της Καζαμπλάνκα. 

Όλα τα λεωφορεία θα παραχθούν στο τουρκικό εργοστάσιο της Daimler Buses και θα παραδοθούν διαδοχικά μέχρι το τέλος του 2020. Αυτή είναι η δεύτερη μεγάλη σειρά που λαμβάνει η Mercedes-Benz από το Μαρόκο. Η πρώτη ήταν το 2019 για περισσότερα από 100 λεωφορεία Conecto της Mercedes-Benz για την πρωτεύουσα της χώρας Rabat.

To εργοστάσιο της Daimler Benz στην Τουρκία, απασχολεί 3.300 εργάτες και παράγει 4.500 λεωφορεία το χρόνο.

Η Alsa διαθέτει 2.956 λεωφορεία και απασχολεί 8.500 οδηγούς και λοιπό προσωπικό (μέσος όρος προσωπικού/κυκλοφορούν λεωφορείο=2,9 άτομα, όσο είναι και ο ευρωπαϊκός μέσος όρος. Στην Ελλάδα οι αντίστοιχοι δείκτες είναι πάνω από 6 !!! ) 

Η Daimler Buses θεωρεί ότι η Βόρεια Αφρική είναι μια αναπτυσσόμενη αγορά που πρέπει να κατακτηθεί, για την οποία ίδρυσε περιφερειακά κέντρα το 2015.

To Mercedes conecto είναι το "καμάρι" της Mercedes, μετά τα Citaro. Διατίθεται στην απλή έκδοση των 12,134 μέτρων με κινητήρα 220kw και στην αρθρωτή -με 4 πόρτες- των 18,124 μ. με κινητήρα 265 kw.

Κατά την άποψή μου, είναι το καταλληλότερο αστικό λεωφορείο για τις ελληνικές μεγαλουπόλεις Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Με 150-300 Conecto G (C628.341) για την Αθήνα και με 50-100 μόλις για τη Θεσσαλονίκη, η αστική συγκοινωνία θα αναβαθμιζόταν σε άλλο επίπεδο, κυρίως λόγω της ταχύτητας επιβίβασης και αποβίβασης, που διασφαλίζουν οι 4 φαρδιές πόρτες του Conecto.

Δείτε τις πλήρεις τεχνικές προδιαγραφές εδώ

Σάκης Γεωργιάδης, 1/2/2020





sakisgeorgiadis