Στην πρόταση προβλέπεται η εκτέλεση καθημερινών δρομολογίων προς τα κέντρα των πρώην δήμων —Αμανής, Καρδαμύλων, Καμποχώρων, Ιωνίας και Μαστιχοχωρίων— με ωράρια που θα επιτρέπουν στους κατοίκους να μετακινούνται προς και από την εργασία τους στην πόλη. Τα ενδοδημοτικά δρομολόγια προς τα χωριά θα εκτελούνται κατόπιν τηλεφωνικού αιτήματος μέσω ΚΕΠ, εξασφαλίζοντας εξορθολογισμό κόστους και εξυπηρέτηση ακόμη και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές.
Η ετήσια χρηματοδότηση για το προτεινόμενο μεταφορικό έργο ανέρχεται σε 400.000 ευρώ, με στόχο την εξασφάλιση ισονομίας, προσβασιμότητας και στήριξης της τοπικής οικονομίας. Ο Δήμαρχος Χίου Γιάννης Μαλαφής και ο Αντιπεριφερειάρχης Νικόλαος Νύκτας υπογράφουν την εισήγηση, επισημαίνοντας ότι το νέο μοντέλο συγκοινωνίας μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, εξοικονομεί καύσιμα και διευκολύνει την πρόσβαση των πολιτών και επισκεπτών σε όλο το νησί.
Το συνολικό έργο για τη χειμερινή περίοδο αντιστοιχεί σε περίπου 83.000 χιλιόμετρα ετησίως, με εκτιμώμενο κόστος 140.000 ευρώ, ενώ το θερινό πρόγραμμα ανεβαίνει στα 128.000 χιλιόμετρα, με κόστος που αγγίζει τις 216.000 ευρώ, λόγω αυξημένων αναγκών εξυπηρέτησης επισκεπτών και τουριστικών περιοχών.
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στη Δημοτική Ενότητα Αμανής, η οποία υπέστη μεγάλες ζημιές από τις πυρκαγιές του Αυγούστου, με τον Δήμο να δηλώνει έτοιμος να αναλάβει άμεσα το συγκοινωνιακό έργο, εφόσον εξασφαλιστεί η απαραίτητη χρηματοδότηση και οχήματα.