Δευτέρα 16 Ιουνίου 2025

Παρέμβαση Προέδρου ΕΕΘ Κυριάκου Μερελή για τις υπέρογκες χρεώσεις της Fraport στα Τουριστικά λεωφορεία

 Το θέμα που ανέδειξαν πρώτα και καίρια, τα ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΝΕΑ (εδώ), απασχόλησε και το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: 

Θεσσαλονίκη, 16.06.2025
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΕΕΘ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΕΡΕΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ FRAPORT GREECE

Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης ως φορέας προάσπισης των συμφερόντων των επαγγελματιών μελών του δεν θα μπορούσε να μην πραγματοποιήσει παρέμβαση σε ένα θέμα που αφορά μεγάλο αριθμό αυτών και επηρεάζει αρνητικά, την επιχειρηματική τους δραστηριότητα, αλλά και το σύνολο του τουριστικού προϊόντος του Νομού και ολόκληρης της Βόρειας Ελλάδας.

Η άκρως επιθετική τιμολογιακή πολιτική που εφαρμόζει η Fraport Greece δεν μας βρίσκει σύμφωνους.

Πιο συγκεκριμένα, η κατάργηση της μηνιαίας κάρτας κόστους 50 ευρώ για τη χρήση του Parking 5 όπου πραγματοποιείτε επιβίβαση και αποβίβαση τουριστών και η αναγκαστική πλέον ετήσια κάρτα με το υψηλό κόστος των 900 ευρώ, θεωρούμε ότι αποτελεί μια αντιαναπτυξιακή πολιτική που επιφέρει πολυεπίπεδο πλήγμα.

Όπως έχουμε πληροφορηθεί από μέλη μας τουριστικά γραφεία, οι ανάγκες τους για αγορά κάρτας περιοριζόταν στους δυο με τρεις μήνες όση και η διάρκεια της τουριστικής περιόδου, ενώ ελάχιστα τουριστικά γραφεία προμηθεύονταν κάρτα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, όχι άνω των έξι μηνών. Το κόστος στο υψηλότερο επίπεδο του έφτανε τα 300 ευρώ την τουριστική περίοδο ανά λεωφορείο.

Φέτος τα τουριστικά γραφεία με την εφαρμογή αυτή της παράλογης για εμάς τιμολογιακής πολιτικής, αναγκάζονται να καταβάλουν το κόστος των 900 ευρώ για κάρτα 12μηνης διάρκειας, ενώ οι ανάγκες τους είναι για πολύ μικρότερο χρονικό διάστημα.

Θεωρούμε, ότι η συγκεκριμένη τακτική, εκτός του οικονομικού πλήγματος που επιφέρει στα τουριστικά γραφεία, θα δημιουργήσει και παράπλευρα προβλήματα, όπως κυκλοφοριακά.
 
Για την αποφυγή αυτού του υψηλού και ασύμφορου κόστους, οι οδηγοί των τουριστικών λεωφορείων αποφεύγοντας τη χρήση του συγκεκριμένου πάρκινγκ, θα πραγματοποιούν επιβιβάσεις και αποβιβάσεις περιμετρικά του αεροδρομίου. Κατά την θερινή περίοδο όπου η τουριστική κίνηση είναι αυξημένη, αυξημένος θα είναι και ο αριθμός των λεωφορείων, με αποτέλεσμα την δημιουργία συγκοινωνιακού προβλήματος.

Καλούμε τη Fraport Greece να επανεξετάσει την τιμολογιακή της πολιτική επαναφέροντας τα κόστη σε παρελθόντα μειωμένα επίπεδα, καθώς τέτοιες μονομερείς ενέργειες, λαμβάνοντας υπόψιν τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει το αεροδρόμιο «Μακεδονία» ως αναπτυξιακός πυλώνας της Βόρειας Ελλάδας, επιφέρουν αρνητικές συνέπειες.

Η παραχώρηση του αεροδρομίου πραγματοποιήθηκε με στόχο την ανάπτυξη του τομέα των μεταφορών και μετακινήσεων, αλλά και την αναβάθμιση των παρεχόμενων τουριστικών υπηρεσιών. Με τέτοιες πρακτικές θεωρούμε ότι δεν υλοποιούνται οι βασικοί στόχοι για τους οποίους το Ελληνικό Δημόσιο μέσω του ΤΑΙΠΕΔ παραχώρησε το αεροδρόμιο «Μακεδονία» και ίσως πρέπει να επανεξεταστούν οι όροι της συμβάσεως παραχώρησης.

Το αεροδρόμιο δεν έχει πωληθεί, έχει παραχωρηθεί η χρήση του με την κυριότητα του να παραμένει στο Ελληνικό Κράτος. Η όποια απαξίωση του σημαίνει και μείωση της αξίας του.

Επομένως, όταν λήξει η περίοδος παραχώρησης, θα επέλθει οικονομική ζημία στο Ελληνικό Δημόσιο.

sakisgeorgiadis