Μετά τον "ψηφιακό μετασχηματισμό" του ΟΑΣΘ, που προκηρύχθηκε προ 10ετίας σχεδόν και πέρασε από χίλια κύματα, μέχρι να μεταβιβαστεί στον ΟΣΕΘ και να αρχίσει να υλοποιείται το 2023, σειρά έχει ο "ψηφιακός μετασχηματισμός" του ΟΣΕ.
Η συνολική εκτιμώμενη αξία της σύμβασης συμπεριλαμβανομένου των δικαιωμάτων προαίρεσης ανέρχεται στο ποσό των 46.708.421,76 € μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24% (εκτιμώμενη αξία συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ: 57.918.442,98 € ).
Σημειώνουμε ότι πρόκειται για επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού, καθώς η πρώτη προσπάθεια ναυάγησε, μετά από προσφυγή της ΙΝΤΡΑΚΑΤ, την οποία έκανε δεκτή η ΕΑΔΗΣΥ.
Συστημικός Αύξοντας Αριθμός: 374304
Το πολύ ενδιαφέρον σε αυτό τον διαγωνισμό, είναι η παράγραφος :
"Ο Ανάδοχος θα πρέπει να εξασφαλίσει τη διαλειτουργικότητα αφενός μεταξύ των λειτουργικών ενοτήτων (υποσυστημάτων) που θα αναπτυχθούν στο πλαίσιο του παρόντος έργου και αφετέρου μεταξύ ηλεκτρονικών συστημάτων συλλογής κομίστρου ΑΣΣΚ άλλων φορέων, ΟΑΣΑ και ΟΣΕΘ.
Με τον τρόπο αυτό θα είναι εφικτό για έναν επιβάτη π.χ. να χρησιμοποιήσει το ίδιο εισιτήριο για να επιβιβαστεί σε λεωφορείο του ΟΑΣΑ, εν συνεχεία να ταξιδέψει με τον ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη και εκεί να επιβιβαστεί σε λεωφορείο του ΟΣΕΘ (σ.σ. ο ΟΣΕΘ δεν έχει λεωφορεία, λεωφορεία έχουν οι πάροχοι ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ, αλλά τέλος πάντων... )
Για τον σκοπό αυτό, ο Ανάδοχος θα υλοποιήσει τις απαραίτητες διασυνδέσεις, μέσω των APIs που θα του παρασχεθούν από τα τρίτα συστήματα. Ο ΟΣΕ θα μεριμνήσει για την παράδοση της πλήρους τεκμηρίωσης των APIs των συστημάτων των άλλων φορέων. Οι υποψήφιοι ανάδοχοι θα πρέπει να συμπεριλάβουν στην προσφορά τους την αναλυτική τεκμηρίωση του API που παρέχεται από το προσφερόμενο ΑΣΣΚ προκειμένου να είναι εφικτή η διασύνδεση με άλλα συστήματα ΑΣΣΚ. Παράλληλα, θα διενεργηθεί πλήρης έλεγχος λειτουργικότητας των υπαρχόντων υποσυστημάτων χωριστά με το νέο Αυτοματοποιημένο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (unit tests, integration tests, interoperability tests, κλπ.). "
Δεδομένου ότι η διαλειτουργικότητα ΟΣΕΘ - ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ καρκινοβατεί εδώ και 2 χρόνια και δεν έχει επιτευχθεί ακόμη -με άγνωστο χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης- θα έχει ενδιαφέρον να δούμε το υποσχόμενο "ενιαίο εισιτήριο ΟΣΕΘ-ΟΑΣΘ-ΜΕΤΡΟ-ΤΡΕΝΩΝ-ΟΑΣΑ"... Εντυπωσιακό, αλλά, η αντίστοιχη εμπειρία της Θεσσαλονίκης, προβληματίζει...
Επίσης ενδιαφέρον θα έχει να δούμε πώς θα λυθεί το κουβάρι των ωφελούμενων, αφού τα εισιτήρια δεν εκδίδονται από τον αναθέτοντα ΟΣΕ, αλλά από τη Hellenic Train. Το ίδιο πρόβλημα, σε σχέση με τον ΟΣΕΘ και τον ΟΑΣΘ, άλλωστε, προκάλεσε την καθυστέρηση ετών στον ψ.μ. της Θεσσαλονίκης και η υπόθεση έφτασε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, κατόπιν καταγγελιών.