Με επιστολή της προς τους Προέδρους των 62 ΚΤΕΛ της χώρας, η Πανελλαδική Ομοσπονδία Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Λεωφορείων, υπενθυμίζει ότι... οι οδηγοί (μέτοχοι ή όχι), δεν έχουν μόνο δικαιώματα, αλλά και υποχρεώσεις προς το επιβατικό κοινό. Μάλιστα, η ΠΟΑΥΣ, δηλώνει "αγανάκτηση και θυμό για τέτοιες απαράδεκτες και επικίνδυνες συμπεριφορές", αναφερόμενη στις καταγγελίες που είδαν το φως της δημοσιότητας, για κατάχρηση κινητού τηλεφώνου από επαγγελματίες οδηγούς των ΚΤΕΛ.
Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 8361/27-1-2025
ΘΕΜΑ: Παροχή οδηγιών για μη χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά την ώρα οδήγησης των λεωφορείων.
Τα πρόσφατα γεγονότα χρήσης κινητών τηλεφώνων κατά την ώρα οδήγησης λεωφορείων από ανεύθυνους οδηγούς (ευτυχώς ελάχιστους), τα οποία (γεγονότα) αναδεικνύουν οι ίδιοι οι επιβάτες στα ΜΜΕ μέσω διαδικτύου, μας κάνουν να αισθανόμαστε αγανάκτηση και θυμό για τέτοιες απαράδεκτες και άκρως επικίνδυνες συμπεριφορές.
Δεν μπορεί τέτοιες ενέργειες ορισμένων να αμαυρώνουν έναν ολόκληρο κλάδο αυτοκινητιστών και εργαζομένων στα ΚΤΕΛ και να υποβαθμίζουν τις υπηρεσίες που προσφέρουν οι φορείς μας με συνέπεια και ασφάλεια πάνω από 70 χρόνια στη χώρα και οι οποίοι έχουν καταξιωθεί στη συνείδηση του επιβατικού κοινού, που επιλέγει τα δικά μας λεωφορεία για τη μετακίνησή του.
Ως ελάχιστο δείγμα ευγνωμοσύνης, έχουμε την υποχρέωση σε όλους τους επιβάτες να παρέχουμε πάνω από όλα, εκτός της αυτονόητης ευπρεπούς αντιμετώπισης και καλής συμπεριφοράς, το αίσθημα της ασφάλειας κατά τη διάρκεια των δρομολογίων και που η χρήση του κινητού κατά την ώρα της οδήγησης δεν το παρέχει.
Ολοι οι οδηγοί εργαζόμενοι (μέτοχοι ή όχι) δεν έχουν μόνο δικαιώματα, τα οποία δικαίως διεκδικούν, κυρίως όμως έχουν και υποχρεώσεις προς το επιβατικό κοινό που μεταφέρουν, τις οικογένειές τους που τους αναμένουν και γενικά προς όλη την κοινωνία,
Κατά συνέπεια επιβάλλεται να υπενθυμίσετε σε όλους τους εργαζόμενους οδηγούς τις υποχρεώσεις τους, που απορρέουν από τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του ΚΤΕΛ (άρθρο 10 παρ. 4) και από τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (άρθρο 13 παρ. 2 τελευταίο εδάφιο), οι οποίες ρητά απαγορεύουν την εν κινήσει του οχήματος χρήση κινητού τηλεφώνου. Η χρήση αυτή μπορεί να γίνεται μόνο υπό προϋποθέσεις και συγκεκριμένα όταν το τηλέφωνο βρίσκεται σε ειδική θέση ανοικτής ακρόασης ή όταν χρησιμοποιείται με ακουστικό ασύρματης επικοινωνίας.
Στην πρώτη περίπτωση επιβάλλονται οι πειθαρχικές κυρώσεις που προβλέπει ο Εσωτερικός Κανονισμός του ΚΤΕΛ και στη δεύτερη περίπτωση επιβάλλονται και μάλιστα ενόψει αυστηροποίησής τους, οι κυρώσεις που ορίζει ο ΚΟΚ από τα αρμόδια όργανα της Ελληνικής Αστυνομίας, όταν καταλαμβάνουν τον παραβάτη οδηγό.
Τέλος το έγγραφό μας αυτό θα πρέπει με δική σας μέριμνα να διανεμηθεί σε όλους τους οδηγούς του ΚΤΕΛ, όχι για να προκαλέσει τον φόβο της τιμωρίας, αλλά για να δημιουργήσει την ενσυναίσθηση και την ευθύνη απέναντι στους επιβάτες, τους οποίους οφείλουν να μεταφέρουν με ασφάλεια στον προορισμό τους.