Ο δήμαρχος Aleksandar Šapić ανακοίνωσε ότι η μεταφορά θα είναι δωρεάν ως κοινωνικό μέτρο της πόλης του Βελιγραδίου, αλλά δεν μπορούσε να προσδιορίσει ακριβώς πόσα θα έπρεπε να διατεθούν από τον προϋπολογισμό της πόλης για αυτό.
Οι ιδιώτες θα επιδοτούνται με 300 εκ.ευρώ, για να μην εισπράττουν εισιτήριο
Σύμφωνα με τον ίδιο, ο Δήμος Βελιγραδίου δίνει ήδη 250 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, για την επιδότηση των μέσων μαζικής μεταφοράς και ότι με το δωρεάν εισιτήριο, ο Δήμος θα χρειαστεί «μερικές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ παραπάνω».
Απέτυχαν οι Τούρκοι
Οι αλλαγές στις αστικές συγκοινωνίες στο Βελιγράδι ξεκίνησαν τον Απρίλιο του 2023, όταν το Δημοτικό Συμβούλιο διέκοψε μονομερώς τη συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα με την τουρκική εταιρεία «Kentkart», η οποία λειτουργούσε το σύστημα είσπραξης ναύλων «Bus plus».
Εξαιτίας αυτού, η εταιρεία «Kentkart» μήνυσε το κράτος της Σερβίας και ζητά αποζημίωση 17 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ ο δήμαρχος Šapić ισχυρίζεται ότι, δεν θα καταβληθεί περισσότερο από ένα εκατομμύριο ευρώ.
Ο πρώην επικεφαλής του δημοτικού συμβουλίου του Šapić, Nenad Milovanović, καταδικάστηκε σε πρώτο βαθμό σε οκτώ μήνες φυλάκιση με αναστολή στις αρχές Δεκεμβρίου, επειδή πρότεινε στην τουρκική εταιρεία να διοργανώσει διαγωνισμό για ένα νέο σύστημα συλλογής εισιτηρίων, εάν συμφωνούσαν να καταγγείλει τη σύμβαση.
14 εκατομμύρια ευρώ, πεταμένα
Απέτυχαν οι Τούρκοι
Οι αλλαγές στις αστικές συγκοινωνίες στο Βελιγράδι ξεκίνησαν τον Απρίλιο του 2023, όταν το Δημοτικό Συμβούλιο διέκοψε μονομερώς τη συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα με την τουρκική εταιρεία «Kentkart», η οποία λειτουργούσε το σύστημα είσπραξης ναύλων «Bus plus».
Εξαιτίας αυτού, η εταιρεία «Kentkart» μήνυσε το κράτος της Σερβίας και ζητά αποζημίωση 17 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ ο δήμαρχος Šapić ισχυρίζεται ότι, δεν θα καταβληθεί περισσότερο από ένα εκατομμύριο ευρώ.
Ο πρώην επικεφαλής του δημοτικού συμβουλίου του Šapić, Nenad Milovanović, καταδικάστηκε σε πρώτο βαθμό σε οκτώ μήνες φυλάκιση με αναστολή στις αρχές Δεκεμβρίου, επειδή πρότεινε στην τουρκική εταιρεία να διοργανώσει διαγωνισμό για ένα νέο σύστημα συλλογής εισιτηρίων, εάν συμφωνούσαν να καταγγείλει τη σύμβαση.
14 εκατομμύρια ευρώ, πεταμένα
Ένα μήνα αργότερα, τον Μάιο του 2023, άρχισε να λειτουργεί στο Βελιγράδι ένα νέο σύστημα συλλογής εισιτηρίων, στο οποίο φέρεται να επενδύθηκαν περίπου 14 εκατομμύρια ευρώ.
Η τιμή των εισιτηρίων μειώθηκε σημαντικά εκείνη την εποχή: ένα εισιτήριο για μια διαδρομή 90 λεπτών κόστιζε 50 δηνάρια (0,45 ευρώ) και ένα ημερήσιο εισιτήριο κόστιζε 120 δηνάρια (1,05 ευρώ), ενώ η μηνιαία κάρτα μειώθηκε στα 2.000 δηνάρια (17 ευρώ).
Δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία για το πώς το νέο σύστημα και η μείωση των τιμών επηρέασαν την πώληση των εισιτηρίων, αλλά ο δήμαρχος επανέλαβε αρκετές φορές ότι πουλήθηκαν περισσότερα εισιτήρια, αλλά ότι η είσπραξη ήταν χαμηλότερη λόγω της χαμηλότερης τιμής.
Προς το παρόν δεν είναι γνωστό εάν και πώς θα χρησιμοποιηθεί ο εξοπλισμός που αγοράστηκε στα μέσα της περασμένης χρονιάς, αφού από 1/1/2025 η μεταφορά έγινε δωρεάν.
Το Βελιγράδι είναι ανάμεσα στις 10 πιο μολυσμένες πόλεις του κόσμου, εξαιτίας του φρικτού κυκλοφοριακού και αναζητά λύσεις για να μειώσει τον όγκο των Ι.Χ., που ασφυκτιούν στους δρόμους του, δίνοντας μεγάλη βαρύτητα στα ΜΜΜ.