Αναλυτικότερα η ανακοίνωση της FedHATTA:
«Την άμεση υλοποίηση των δεσμεύσεων του υπουργείου Οικονομικών για μόνιμη εναρμόνιση των τελών κυκλοφορίας των τουριστικών λεωφορείων με αυτά των υπεραστικών λεωφορείων (ΚΤΕΛ), που είναι περίπου κατά 50% χαμηλότερα, ζητεί για ακόμη μία φορά η Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων & Τουρισμού (FedHATTA).
Παρότι το δίκαιο αυτό αίτημα της FedHATTA έχει εκφραστεί επανειλημμένα και έχει γίνει κατανοητό και αποδεκτό από το υπουργείο Οικονομικών, και έχοντας λάβει δεσμεύσεις ότι η οριστική εξίσωση των τελών κυκλοφορίας των δύο επαγγελματικών ομάδων θα γινόταν στις αρχές του 2024, η Ομοσπονδία ενημερώθηκε ότι η σχετική νομοθέτηση θα γίνει το 2025 και όχι το 2024.
Υπενθυμίζεται ότι η εναρμόνιση των τελών κυκλοφορίας συνέβη -μετά από αίτημα των τουριστικών γραφείων, που είναι οι ιδιοκτήτες των τουριστικών λεωφορείων- ως προσωρινό μέτρο, κατά το χρονικό διάστημα της πανδημίας του Covid-19 και συνεχίστηκε, με παρατάσεις, έως και το 2023.
Το 2024, όμως, τα τέλη κυκλοφορίας επέστρεψαν στην προηγούμενη αδικαιολόγητη και άδικη διάκριση. Πρόκειται για δύο κατηγορίες οχημάτων που ασκούν ανάλογο μεταξύ τους έργο και δεν υπάρχει αντικειμενική αιτιολογία γι’ αυτή την, υπερβολική συν τοις άλλοις, διαφοροποίηση. Από την αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών είχε κοινοποιηθεί στην Ομοσπονδία, κατά την προηγούμενη θητεία της σημερινής Κυβέρνησης, το παρακάτω σχέδιο διάταξης για το θέμα: Από την αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών είχε κοινοποιηθεί στην Ομοσπονδία, κατά την προηγούμενη θητεία της σημερινής Κυβέρνησης, το παρακάτω σχέδιο διάταξης για το θέμα:
<< Άρθρο …. Εξίσωση των τελών κυκλοφορίας των τουριστικών λεωφορείων με αυτά των υπεραστικών-τροποποίηση του αρ. 20 ν. 2948/2001 (Α 242)Ο τρίτος πίνακας της υποπερ. δ της περ. Β της παρ. 1 του άρθρου 20 του Ν. 2948/2001 (Α΄ 242), αντικαθίσταται λόγω εξίσωσης των τελών κυκλοφορίας των τουριστικών λεωφορείων με αυτά των υπεραστικών και η υποπερ. δ διαμορφώνεται ως εξής:
δ) Λεωφορεία
Κατηγορία Αστικά | Θέσεις καθημένων και ορθίων | Τέλη κυκλοφορίας (σε ευρώ) |
Α | έως 50 | 210 |
Β | 51 και άνω | 385 |
Κατηγορία Υπεραστικά | Θέσεις καθημένων και ορθίων | Τέλη κυκλοφορίας (σε ευρώ) |
Α | έως 50 | 215 |
Β | 51 και άνω | 300 |
Κατηγορία Τουριστικά | Θέσεις καθημένων | Τέλη κυκλοφορίας (σε ευρώ) |
Α | έως 40 | 215 |
Β | 41 και άνω | 300 |
Ο κλάδος έχει μία σοβαρή αντίρρηση επ’ αυτού. Και τα τουριστικά λεωφορεία, όπως τα υπεραστικά (ΚΤΕΛ), χωρίζονται σε «έως 50 θέσεων» και «50 θέσεων και άνω», όπως πιστοποιείται από την άδεια λειτουργίας τους. Συνεπώς θα πρέπει και γι’ αυτά ο διαχωρισμός να είναι αυτός, και όχι «έως 40» και «40 και άνω», έτσι ώστε και η αντικειμενικά αδικαιολόγητη διάκριση να πάψει πραγματικά να υφίσταται, αλλά και το ύψος του επιβαλλόμενου τέλους να βασίζεται στα πραγματικά κριτήρια της αγοράς.
Ας σημειωθεί για μία ακόμη φορά, ότι τα ΚΤΕΛ έχουν -αντικειμενικά- μεγαλύτερα εισοδήματα από τα τουριστικά λεωφορεία, δεδομένου ότι έχουν την δυνατότητα να λειτουργούν 12 μήνες το χρόνο, ενώ τα τουριστικά λεωφορεία απασχολούνται κατά κύριο λόγο για τις ανάγκες του τουρισμού, που στη χώρα μας διαρκεί ακόμη 6 έως 8 μήνες, ανάλογα με την περιοχή.
Επιπλέον δε, τα ΚΤΕΛ, ως ιδιωτικές επιχειρήσεις και αυτά, δέχονται κατά καιρούς διάφορες επιδοτήσεις από την Πολιτεία, ενώ τα τουριστικά λεωφορεία δεν μπορούν ποτέ να υπολογίζουν σε τέτοιου είδους διευκολύνσεις. Επομένως, αδυνατούμε να αντιληφθούμε το σκεπτικό αυτής της διακριτικής μεταχείρισης, και κυρίως το γιατί εξακολουθεί να διατηρείται μέχρι και σήμερα».