Μιλώντας λοιπόν, στην ΕΡΤ και στη Χριστίνα Βίδου αναφορικά με το παραλίγο ατύχημα στη γραμμή του τρένου, στο συρμό του προαστιακού, το οποίο σύμφωνα με το ρεπορτάζ μπήκε στη γραμμή του μετρό, ο κ. Σταϊκούρας υπογράμμισε «Ζήτησα κι εγώ ενημέρωση από τις διοικήσεις των φορέων και να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα πράγματα. Το πρώτο και πιο σημαντικό είναι ότι η κίνηση τόσο του εν λόγω συρμού όσο και των υπολοίπων γίνεται και με σηματοδότηση και με τηλε – διοίκηση και τα οποία λειτουργούν κανονικά. Άρα, το πρώτο βασικό που θέλω να σας πω είναι ότι υπήρχε και σηματοδότηση και τηλε – διοίκηση και λειτουργούσαν και τα δύο. Τόσο οι συρμοί του προαστιακού όσο και αυτή του μετρό έχουν απόλυτη συμβατότητα. Οπότε ακόμα κι αν εισέρχονταν στη γραμμή του μετρό δεν θα σφήνωναν στη σήραγγα, όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα. Με βάση λοιπόν, την ενημέρωση που έχω από τις διοικήσεις, επαναλαμβάνω, ο μηχανοδηγός του Προαστιακού, αν και είδε δύο φωτο – σήματα που οι ενδείξεις τον προειδοποιούσαν για την είσοδο του συρμού στις γραμμές του μετρό, παραβίασε και στη συνέχεια σταμάτησε και επικοινώνησε με το κέντρο ελέγχου. Άρα, τα συστήματα τα πληροφοριακά λειτούργησαν κανονικότατα και η σηματοδότηση και η τηλε – διοίκηση και από εκεί και πέρα υπήρχε μια παραβίαση που οφείλουν οι διοικήσεις των φορέων να πράξουν τα δέοντα άμεσα».
Και συμπλήρωσε «Γι’ αυτό και πάντα λέω ότι πρέπει εμείς να ενισχύουμε όσο μπορούμε την ασφάλεια των υποδομών και στη συγκεκριμένη περίπτωση με σηματοδότηση και τηλε – διοίκηση. Αλλά πρέπει να έχουμε όλοι μας, αυξημένη ατομική και συλλογική ευθύνη. Εκτός αυτών των περιστατικών, έχουμε πράγματι περιστατικά που αφορούν βλάστηση ή δέντρα, πάρα πολλά περιστατικά που έχετε αναδείξει με αφύλακτες ισοπεδώσεις διαβάσεις. Αυτά τα θέματα είναι σχετικά εύκολο να αντιμετωπιστούν εκ των υστέρων στο κάθε περιστατικό που αναδεικνύεται πηγαίνοντας ο ΟΣΕ για παράδειγμα, και κάνοντας την αντίστοιχη παρέμβαση. Δεν θα λυθεί όμως, το θέμα έτσι. Εδώ μιλάμε για προβλήματα δεκαετιών. Γι’ αυτό και στη Βουλή δύο φορές έχω προκαλέσει εγώ προσωπικά συζήτηση με όλα τα κόμματα για να τους ενημερώνω ανά έξι μήνες τι κάνουμε για να ενισχύουμε διαρκώς την ασφάλεια των μετακινήσεων. Σε αυτά τα περιστατικά συνεπώς, στη μεν βλάστηση τρέχουν δύο διαγωνισμοί των 5.000.000 ευρώ για να δούμε πολύ πιο σοβαρά, μεθοδικά το θέμα αυτό σε όλη την Ελλάδα, ώστε να μην τρέχουμε μετά το πρόβλημα, αλλά να πάμε να λύσουμε το θέμα. Και δεύτερον, για πρώτη φορά η πολιτεία πέρασε διάταξη νόμου που πριν από 5 μήνες με την οποία δίνουμε 25 εκατομμύρια ευρώ στον ΟΣΕ ώστε να βγάλει άμεσα τεύχη δημοπράτησης και διαγωνισμό για να φτιάξουμε 90 ισόπεδες διαβάσεις που είναι αφύλακτες σε όλη την Ελλάδα. Δηλαδή να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο τις υποδομές μας. Και τρίτη παρατήρηση και τελευταία, εξασφαλίσαμε για πρώτη φορά τα τελευταία 15 χρόνια 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ από την Ευρώπη. Πολύ πρόσφατα όμως, τον Ιούλιο ουσιαστικά, που μεταξύ άλλων ενισχύουμε τα συστήματα της σηματοδότησης της τηλε – διοίκησης, ακόμα και σε τμήματα που μέχρι σήμερα δεν είχαμε ποτέ. Όπως είναι περίπου από την Αθήνα μέχρι το Κιάτο. Τώρα θα μπουν εκεί. Αθήνα και Θεσσαλονίκη ήμασταν εντάξει μέχρι τον Αύγουστο του ’23, μέχρι να έρθει ο «Ντάνιελ» που κατέστρεψε ένα κομμάτι του σιδηροδρομικού δικτύου».
περισσότερα στην ΕΡΤ