Για το σκοπό αυτό, οι έμπειροι επιστήμονες του ΟΣΕΘ, σχεδίασαν νέες γραμμές, τροποποίησαν παλιές και αναδιάταξαν το χάρτη, ώστε να λειτουργούν συνδυαστικά τα λεωφορεία με το Μετρό.
ΘΕΜΑ: Λειτουργία Λεωφορειακής Γραμμής Νο 57 «Διασταύρωση Χορτιάτη-Ασβεστοχώρι-Ν.Σ.Σ.»
Έχοντας υπόψη τις διατάξεις του v-4482/2017 (Α' 102/2017) «Νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για τις αστικές συγκοινωνίες στην Περιφερειακή Ενότητα της Θεσσαλονίκης και άλλες διατάξεις» και κάθε άλλη θεσμική αρμοδιότητα της ΟΣΕΘ ΑΕ για τα υπόψη θέματα, σε συνέχεια του σχετικού επισημαίνουμε ότι όπως είχαμε ενημερώσει, με την έναρξη λειτουργίας του νέου μέσου μαζικής μεταφοράς (μετρό) θα πραγματοποιούνταν η σταδιακή αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών αστικής συγκοινωνίας ώστε τα δύο (2) μέσα να λειτουργήσουν συμπληρωματικά και να αναβαθμίσουν το επίπεδο εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού της Πόλης της Θεσσαλονίκης.
Βασικές Αρχές του Ανασχεδιασμού του δικτύου αστικών συγκοινωνιών αποτελέσαν η βελτίωση της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, η εξασφάλιση καλύτερης ισορροπίας μεταξύ ζήτησης και προσφοράς συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης, η γεωγραφική κατανομή των λεωφορειακών γραμμών και η τροφοδοτική λειτουργία αυτών προς το σύστημα του μετρό με την ταυτόχρονη κατάργηση τμημάτων στο βασικό δίκτυο του μετρό.
Στην Α' Φάση του ανασχεδιασμού, μία από τις λεωφορειακές γραμμές που τροποποιήθηκαν ήταν η λεωφορειακή γραμμή Νο 57 «Διασταύρωση Χορτιάτη-Ασβεστοχώρι-Ν.Σ.Σ.». Υπενθυμίζουμε ότι η αλλαγή αφορούσε στην τροποποίηση της διαδρομής της γραμμής και ειδικότερα στην άμεση σύνδεση αυτής με τη στάση του μετρό «Πλατεία Δημοκρατίας» καθώς και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό.
Οι αλλαγές -μικρής κλίμακας προς το παρόν- φαίνεται πως βελτίωσαν την κυκλοφορία σε ένα ποσοστό της τάξης του 10%, προκάλεσαν όμως και τη δυσαρέσκεια σε ορισμένους πολίτες που διαμαρτύρονται ότι κάποιες αλλαγές στάσεων, διαδρομών και ωραρίων "δεν τους βολεύουν".
Οι περισσότερες απ΄αυτές τις διαμαρτυρίες αφορούν τη μεγαλύτερη σε μήκος γραμμή 57, που ενώνει τις περιοχές Χορτιάτη, Πανόραμα, Ασβεστοχώρι, Εξοχή, Νεάπολη με το κέντρο.
Κάποιοι ζητούν να ακυρωθεί η αλλαγή, το βασικό (και δόκιμο επιστημονικά) σκεπτικό της οποίας ήταν, να μην τερματίζει στο "πέταλο" της Πλ.Αριστοτέλους το λεωφορείο, αλλά στο Ν.Σ.Σ., ώστε όσοι θέλουν να κινηθούν προς το κέντρο της Θεσσαλονίκης, να μετεπιβιβάζονται στο Μετρό, το οποίο ξεκινά από τον Ν.Σιδ.Σταθμό.
Ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, αρμόδιος για το συγκοινωνιακό σχεδιασμό, απάντησε στα αιτήματα ακύρωσης των αλλαγών, με το παρακάτω έγγραφο:
ΘΕΜΑ: Λειτουργία Λεωφορειακής Γραμμής Νο 57 «Διασταύρωση Χορτιάτη-Ασβεστοχώρι-Ν.Σ.Σ.»
Έχοντας υπόψη τις διατάξεις του v-4482/2017 (Α' 102/2017) «Νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για τις αστικές συγκοινωνίες στην Περιφερειακή Ενότητα της Θεσσαλονίκης και άλλες διατάξεις» και κάθε άλλη θεσμική αρμοδιότητα της ΟΣΕΘ ΑΕ για τα υπόψη θέματα, σε συνέχεια του σχετικού επισημαίνουμε ότι όπως είχαμε ενημερώσει, με την έναρξη λειτουργίας του νέου μέσου μαζικής μεταφοράς (μετρό) θα πραγματοποιούνταν η σταδιακή αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών αστικής συγκοινωνίας ώστε τα δύο (2) μέσα να λειτουργήσουν συμπληρωματικά και να αναβαθμίσουν το επίπεδο εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού της Πόλης της Θεσσαλονίκης.
Βασικές Αρχές του Ανασχεδιασμού του δικτύου αστικών συγκοινωνιών αποτελέσαν η βελτίωση της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, η εξασφάλιση καλύτερης ισορροπίας μεταξύ ζήτησης και προσφοράς συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης, η γεωγραφική κατανομή των λεωφορειακών γραμμών και η τροφοδοτική λειτουργία αυτών προς το σύστημα του μετρό με την ταυτόχρονη κατάργηση τμημάτων στο βασικό δίκτυο του μετρό.
Στην Α' Φάση του ανασχεδιασμού, μία από τις λεωφορειακές γραμμές που τροποποιήθηκαν ήταν η λεωφορειακή γραμμή Νο 57 «Διασταύρωση Χορτιάτη-Ασβεστοχώρι-Ν.Σ.Σ.». Υπενθυμίζουμε ότι η αλλαγή αφορούσε στην τροποποίηση της διαδρομής της γραμμής και ειδικότερα στην άμεση σύνδεση αυτής με τη στάση του μετρό «Πλατεία Δημοκρατίας» καθώς και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό.
Ο ΟΣΕΘ, αξιολογώντας τα λειτουργικά χαρακτηριστικά της γραμμής όρισε ως τέρμα αυτής την οδό Μαργαροπούλου παρέχοντας ωστόσο τη δυνατότητα στο επιβατικό κοινό να χρησιμοποιήσει τη στάση αστικής. συγκοινωνίας «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός» (ivr: 01477) είτε για να επιβιβασθεί από τη γραμμή και να επιβιβασθεί στο μετρό ή σε άλλη λεωφορειακή γραμμή είτε να επιβιβασθεί στη λεωφορειακή γραμμή Νο 57 «Διασταύρωση Χορτιάτη-Ασβεστοχώρι-Ν.Σ.Σ.» και να μεταβεί στον προορισμό του (Ασβεστοχώρι, Χορτιάτη) μέσω της οδού Μαργαροπούλου ώστε να μην υποχρεούται ο επιβάτης να περπατά για να μεταβεί στην οδό Μαργαροπούλου (όπως αναφέρεται στο α' σχετικό).
Επισημαίνουμε ότι διατηρήθηκε το πρόγραμμα λειτουργίας της λεωφορειακής γραμμής η οποία λειτουργεί τις καθημερινές ημέρες του έτους από τις 05:05 μέχρι τις 00:35 με έντεκα (11) λεωφορεία ώστε να διατηρηθεί το επίπεδο εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού.
Σημειώνουμε ότι στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό υπάρχει προσωπικό του ΟΣΕΘ και του παρόχου (ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ) για να ενημερώνει και να βοηθά το επιβατικό κοινό με στόχο να αμβλυνθεί η οποιαδήποτε σύγχυση επήλθε με την αλλαγή στη λειτουργία της γραμμής.
Ωστόσο, η έναρξη του νέου μέσου μεταφοράς (μετρό) στην πόλη της Θεσσαλονίκης αναμένεται να επιφέρει σημαντικές αλλαγές στις μετακινήσεις του επιβατικού κοινού. Ο ΟΣΕΘ, αφού λάβει υπόψη τα νέα συγκοινωνιακά δεδομένα, θα συνεχίσει, σε συνεργασία με τους παρόχους συγκοινωνιακού έργου, τη σταδιακή αναδιάρθρωση του δικτύου των αστικών συγκοινωνιών με παράθεση και συγκριτική αξιολόγηση των πλέον δόκιμων εναλλακτικών τρόπων εξυπηρέτησης των μετακινουμένων, ευελπιστώντας να εξυπηρετήσουμε καλύτερα το επιβατικό κοινό της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης.
Παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση και συνεργασία.
Επισημαίνουμε ότι διατηρήθηκε το πρόγραμμα λειτουργίας της λεωφορειακής γραμμής η οποία λειτουργεί τις καθημερινές ημέρες του έτους από τις 05:05 μέχρι τις 00:35 με έντεκα (11) λεωφορεία ώστε να διατηρηθεί το επίπεδο εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού.
Σημειώνουμε ότι στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό υπάρχει προσωπικό του ΟΣΕΘ και του παρόχου (ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ) για να ενημερώνει και να βοηθά το επιβατικό κοινό με στόχο να αμβλυνθεί η οποιαδήποτε σύγχυση επήλθε με την αλλαγή στη λειτουργία της γραμμής.
Ωστόσο, η έναρξη του νέου μέσου μεταφοράς (μετρό) στην πόλη της Θεσσαλονίκης αναμένεται να επιφέρει σημαντικές αλλαγές στις μετακινήσεις του επιβατικού κοινού. Ο ΟΣΕΘ, αφού λάβει υπόψη τα νέα συγκοινωνιακά δεδομένα, θα συνεχίσει, σε συνεργασία με τους παρόχους συγκοινωνιακού έργου, τη σταδιακή αναδιάρθρωση του δικτύου των αστικών συγκοινωνιών με παράθεση και συγκριτική αξιολόγηση των πλέον δόκιμων εναλλακτικών τρόπων εξυπηρέτησης των μετακινουμένων, ευελπιστώντας να εξυπηρετήσουμε καλύτερα το επιβατικό κοινό της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης.
Παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση και συνεργασία.