Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2023

Κομισιόν: "Κανένα νέο αστικό λεωφορείο πετρελαίου στο δρόμο από το 2030" !

Τα τελευταία χρόνια η Ε.Ε. διαθέτει τεράστιο πολιτικό κεφάλαιο στον αγώνα της να απομονώσει τη Ρωσία και να... μειώσει την ενεργειακή εξάρτηση της Ευρώπης από τον "μεγάλο εχθρό" , όπως θεωρεί η γραφειοκρατία των Βρυξελών, τη Ρωσία.

"Για να τονωθεί η ταχύτερη ανάπτυξη λεωφορείων μηδενικών εκπομπών στις πόλεις, η Επιτροπή προτείνει επίσης να γίνουν όλα τα νέα αστικά λεωφορεία μηδενικών εκπομπών από το 2030", γράφει η ανακοίνωση της Τρίτης 14-2-2023 (εδώ: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/IP_23_762).

Προφανώς, δεν θα πεταχθούν όσα ντιζελοκίνητα κυκλοφορούν το 2030, η πρόταση αφορά μάλλον μόνο τις νέες προσθήκες στόλου των παρόχων συγκοινωνίας.  Η πρόταση "to make all new city buses zero-emission as of 2030", όμως, είναι ασαφής και ουσιαστικά προειδοποιεί για την επόμενη πρόταση, που θα είναι κάπως σαν : "αποσύρονται υποχρεωτικά όλα τα ντιζελοκίνητα μετά το 2035", που με μαθηματική ακρίβεια, θα διαβάσουμε σύντομα.


Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε φιλόδοξους νέους στόχους εκπομπών CO 2 για νέα βαρέα οχήματα (HDV) από το 2030 και μετά. Αυτοί οι στόχοι θα συμβάλουν στη μείωση των εκπομπών CO2 στον τομέα των μεταφορών - τα φορτηγά, τα αστικά λεωφορεία και τα λεωφορεία μεγάλων αποστάσεων ευθύνονται για πάνω από το 6% των συνολικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG) της ΕΕ και περισσότερο από το 25% των εκπομπών GHG από τις οδικές μεταφορές. Αυτά τα ενισχυμένα πρότυπα εκπομπών θα διασφάλιζαν ότι αυτό το τμήμα του τομέα των οδικών μεταφορών συμβάλλει στη στροφή προς την κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές και τους στόχους της ΕΕ για το κλίμα και τη μηδενική ρύπανση.

Η Επιτροπή προτείνει τη σταδιακή εισαγωγή ισχυρότερων προτύπων εκπομπών CO 2 για σχεδόν όλα τα νέα HDV με πιστοποιημένες εκπομπές CO 2 , σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019, και συγκεκριμένα:
45% μειώσεις εκπομπών από το 2030.
65% μειώσεις εκπομπών από το 2035.
Μείωση εκπομπών κατά 90% από το 2040.


Σύμφωνα με τους στόχους της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας και του REPowerEU , αυτή η πρόταση θα έχει επίσης θετικό αντίκτυπο στην ενεργειακή μετάβαση , μειώνοντας τη ζήτηση για εισαγόμενα ορυκτά καύσιμα και ενισχύοντας την εξοικονόμηση ενέργειας και την απόδοση στον τομέα των μεταφορών της ΕΕ. Θα προσφέρει οφέλη για τους ευρωπαίους μεταφορείς και τους χρήστες μειώνοντας το κόστος των καυσίμων και το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας και θα εξασφαλίσει ευρύτερη ανάπτυξη ενεργειακά αποδοτικότερων οχημάτων. Θα βελτιώσει επίσης την ποιότητα του αέρα, ιδίως στις πόλεις , και την υγεία των Ευρωπαίων.

Επιπλέον, αυτός είναι ένας βασικός τομέας για την υποστήριξη της ευρωπαϊκής βιομηχανίας καθαρής τεχνολογίας και την ενίσχυση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας . Η ΕΕ κατέχει ηγετική θέση στην αγορά στην παραγωγή φορτηγών και λεωφορείων και ένα κοινό νομικό πλαίσιο συμβάλλει στη διασφάλιση αυτής της θέσης για το μέλλον. Ειδικότερα, τα αναθεωρημένα πρότυπα παρέχουν ένα σαφές και μακροπρόθεσμο μήνυμα για την καθοδήγηση των επενδύσεων της βιομηχανίας της ΕΕ σε καινοτόμες τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών και την ενίσχυση της ανάπτυξης υποδομών επαναφόρτισης και ανεφοδιασμού καυσίμων.

sakisgeorgiadis