Στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης όμως, υπάρχει το παράδοξο, του διαχωρισμού του νομού σε 3 ζώνες:
-την αμιγώς αστική, όπου δραστηριοποιούνται ο ΟΑΣΘ και 5 ΚΤΕΛ (Θεσσαλονίκης, Υπεραστικό Σερρών, Αστικό Σερρών, Κιλκίς, Χαλκιδικής)
-την αστική, αλλά με λεωφορεία ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης (Σοχός, Αρέθουσα ,κλπ), όπου υπάρχει αστικό εισιτήριο
-την υπεραστική, που "ανήκει" στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, όπου υπάρχει υπεραστικό εισιτήριο, με μειωμένο κατά 50% κόμιστρο, εξαιτίας σύμβασης που υπεγράφη στις 16-12-2010, μεταξύ ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.
Κι ενώ ουσιαστικά, σχεδόν το σύνολο του νομού είναι "αστικό", σε κάποιες περιοχές έχουν μπερδευτεί λιγάκι τα πράγματα, με αποτέλεσμα, οι επιβάτες να μην ξέρουν πού να απευθυνθούν, για να οριοθετηθεί π.χ. μια στάση ή για να αυξηθούν τα δρομολόγια.
Λύση στο πρόβλημα, προτείνουν με σχόλιά τους στη διαβούλευση για το νέο σ/ν του ΥΠΟΜΕ, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας και ο Διευθυντής του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, Σάκης Γεωργιάδης.
-Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕΘ, προτείνει:
ΚΕΦ Δ’ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ Ο.Σ.Ε.Θ. ΑΕ -άρθρο 8
παρ.[2] Ανάθεση συγκοινωνιακού έργου
Άρθρο 3 παρ 1γ ν.4482/2017 [Αρμοδιότητες]
1. Η Ο.Σ.Ε.Θ. έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες: α.[…]
γ. «Ελέγχει, σχεδιάζει, κατανέμει, αναθέτει, συντονίζει και επιβλέπει το εκτελούμενο συγκοινωνιακό έργο στην ΠΕ Θεσσαλονίκης».
Αιτιολογική έκθεση
Από την ίδρυση του ΟΣΕΘ είχε αναγνωριστεί (α 3 παρ 1γ ν.4482/2017), μεταξύ άλλων, η αρμοδιότητα για τον έλεγχο, σχεδιασμό, κατανομή μεταξύ περισσότερων παρόχων, ανάθεση, συντονισμό και επίβλεψη του συγκοινωνιακού έργου στην ΠΕ Θεσσαλονίκης και είχε προβλεφθεί να εκτελείται από θυγατρική του ΟΣΕΘ εταιρία κ.λπ… ΑΣΥΘ ΑΕ ή άλλες εταιρίες που αυτός ιδρύει ή στις οποίες συμμετέχει. Όταν καταργήθηκε (πριν ακόμη ιδρυθεί) η ΑΣΥΘ ΑΕ, αφαιρέθηκε από τον ιδρυτικό νόμο του ΟΣΕΘ κάθε σχετική αναφορά σε αυτή. Με την κατάργηση, ωστόσο, της ΑΣΥΘ συμπαρασύρθηκε σε κατάργηση όλη η σχετική παράγραφος και -προφανώς από παραδρομή- και η βασική αρμοδιότητα του ΟΣΕΘ να ελέγχει, σχεδιάζει, κατανέμει, αναθέτει, συντονίζει και επιβλέπει το συγκοινωνιακό έργο στην περιοχή ευθύνης του, από όποιον πάροχο και εάν αυτό εκτελείται. Κρίνεται, κατά συνέπεια, σκόπιμη η επαναφορά του κρίσιμου αρχικού άρθρου 3 παρ 1γ του ν.4282/2017. Πρόκειται ουσιαστικά για αποκατάσταση της πραγματικής βούλησης του νομοθέτη του ιδρυτικού του ΟΣΕΘ νόμου 4282/2017 και ταυτόχρονα για επαναφορά στον ΟΣΕΘ της απαραίτητης νομικής βάσης για την επιτέλεση του εποπτικού του ρόλου στο σύνολο των παρόχων και μέσων μαζικής μεταφοράς στην ΠΕ Θεσσαλονίκης.
-Ο Διευθυντής του ΚΤΕΛ, προτείνει:
Ορθότατα, για τη Θεσσαλονίκη ορίζεται ότι: «αρμόδιος φορέας για τη διενέργεια του ελέγχου καταβολής κομίστρου είναι ο Ο.Σ.Ε.Θ.»».Ο ΟΣΕΘ ως εποπτικός φορέας, θα πρέπει να συγκεντρώσει και άλλες αρμοδιότητες , με σημαντικότερη αυτή της «δυνατότητας εποπτείας, αλλά και ανάθεσης έργου ΚΑΙ στις υπεραστικές γραμμές της Π.Ε. Θεσσαλονίκης», καθώς ένα μικρό τμήμα της Π.Ε. Θεσσαλονίκης, έμεινε στη δικαιοδοσία της Περιφέρειας, με αποτέλεσμα την αλληλοεπικάλυψη αρμοδιοτήτων και τη σύγχυση ρόλων. Είναι ζωτικής σημασίας ανάγκη, να αποτελέσει ο ΟΣΕΘ, τον μοναδικό φορέα προκήρυξης διαγωνισμών, ανάθεσης με τις διαδικασίες του Ν.4974/22 και του ΚΑΝ.ΕΕ 1370/2007 και εποπτείας του συνόλου των λεωφορειακών γραμμών της Θεσσαλονίκης (αστικών και υπεραστικών). Η Περιφέρεια έχει την αρμοδιότητα, αλλά δεν έχει τους απαραίτητους μηχανισμούς για την εποπτεία των υπεραστικών γραμμών, ούτε τη δυνατότητα προκήρυξης διαγωνισμών συγκοινωνιακού έργου.