Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε και η Τροπολογία 1541/240 20.12.2022 του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με την οποία χορηγείται έκτακτη ενίσχυση ποσού δεκαεννέα εκατομμυρίων διακοσίων ογδόντα χιλιάδων (19.280.000) Ευρώ σε αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ ΑΕ. και παρατείνεται το καθεστώς λειτουργίας του ΟΑΣΘ, μέχρι την 31-12-2023.
Οι θέσεις των αγορητών:
ΜΙΧΑΗΛ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ (ΝΔ - Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
......
Το άρθρο 4 μιλάει για την παράταση προσωρινής ανάθεσης του συγκοινωνιακού έργου στον ΟΑΣΘ. Προβλέπεται εκ νέου μια παράταση λειτουργίας του ΟΑΣΘ μέχρι τις 31.12. 2023, η οποία έχει προβλεφθεί να λήξει στις 31.12.2022. Άρα, δίνουμε την παράταση αυτή. Είναι αναγκαία έτσι κι αλλιώς, διότι πρέπει και μπορεί να ολοκληρωθεί ομαλά η εκκαθάριση του Οργανισμού και παράλληλα να υπάρξει ένας αναγκαίος χρόνος ολοκλήρωσης του σχεδιασμού του χάρτη λειτουργίας των μέσων μαζικής μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη. Είναι αναγκαιότητα η αδιάλειπτη παροχή του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ στην πόλη. Σύντομα θα λειτουργήσει και το μετρό, το κανονικό μετρό, όχι αυτό που βλέπαμε πριν από μερικά χρόνια, οπότε θα γίνει μια αναπροσαρμογή όλου του σχεδιασμού του συγκοινωνιακού έργου, άρα δίνουμε αυτήν την παράταση για να μπορέσει να προβλεφθεί.
Το άρθρο 5 είναι μέτρα υποστήριξης χερσαίων επιβατικών μεταφορών. Είναι γνωστό σε όλους το έργο το οποίο κάνουν τα ΚΤΕΛ, και τα Α.Ε. και τα αστικά ΚΤΕΛ, καθώς και μεμονωμένοι μεταφορείς και επιχειρήσεις, τα λεωφορεία των οποίων εξυπηρετούν τις άγονες γραμμές των νησιών, κύριε Πρόεδρε, όπως τη δική σας, τη Λέσβο. Αυτό γίνεται και έτσι μας δίνεται η δυνατότητα -ενώ θα έπρεπε, αν θέλετε τη γνώμη μου, να δώσουμε παραπάνω, αλλά δεν υπάρχει δυνατότητα οικονομική- να δώσουμε 19.280.000 ευρώ στα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ, προσπαθώντας να ενισχύσουμε το έργο τους. Σημειωτέον θα θυμίσω σε όλους σας, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ότι δεν έχει γίνει καμία αύξηση στο εισιτήριο των λεωφορείων αυτών και ταυτόχρονα εξυπηρετεί ένα μεγάλο έργο το οποίο γίνεται, μάλιστα με μια τιμή του πετρελαίου κίνησης η οποία έχει εκτιναχθεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΚΟΚΑΣ (ΠΑΣΟΚ):
Στην τροπολογία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Ξανά τα ίδια. Πρέπει να ψηφίσουμε πολλά εντελώς διαφορετικά άρθρα μεταξύ τους ως ένα. Επιμένετε σε αυτόν τον απαράδεκτο τρόπο νομοθέτησης, εκβιάζοντας την ψήφο των Βουλευτών. Δεν μπορούμε να εκφράσουμε τη θέση μας για κάθε άρθρο ξεχωριστά. Παραδείγματος χάριν. Συμφωνούμε στο άρθρο 5 για την έκτακτη ενίσχυση για τα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ, αντιλαμβανόμενοι τους λόγους που έχουν προκύψει με την πανδημία, τις άγονες γραμμές, την αύξηση της τιμής των καυσίμων. Θα ψηφίζαμε «ΝΑΙ» σε ένα ξεχωριστό άρθρο. Όπως και στα άρθρα 6 και 7 για τον ΟΣΕ.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΠΑΣ (ΣΥΡΙΖΑ):
Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.
Δίνεται παράταση για έναν χρόνο στη δυνατότητα παροχής έργου από τον ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη. Η πόλη είναι χωρίς Μετρό και χωρίς αρχαία, με σαπάκια Λειψίας να κυκλοφορούν στους δρόμους, με ακριβά παλιά leasing λεωφορεία και τεράστια εκχώρηση έργου στα ΚΤΕΛ. Ούτε σεβασμός στους επιβάτες, ούτε νέα ρόδα τριάμισι χρόνια τώρα και βεβαίως καθόλου καινούρια λεωφορεία. Και έχουμε βεβαίως και άλλη έκτακτη ενίσχυση στα ΚΤΕΛ, 20 εκατομμύρια μόνο για τα ΚΤΕΛ των νησιών, δεύτερη φορά. Και όχι μόνο δίνετε αυτά τα χρήματα, αλλά εκχωρείτε και σε δύο εργοδοτικές οργανώσεις τη δυνατότητα να αποφασίζουν για τα κριτήρια τού πώς αυτά τα χρήματα θα διανεμηθούν.
Και βεβαίως έχουμε την εξής κατάσταση, και εδώ διαβεβαιώ την Κυβέρνηση ότι δεν έχει κλείσει για εμάς αυτός ο φάκελος. Έχει πάει στο Υπουργείο Υποδομών υπογεγραμμένη σύμβαση στην οποία η πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, νυν HELLENIC TRAIN, υπόσχεται επενδύσεις 750 εκατομμύρια. Η σύμβαση την οποία έφερε το Υπουργείο Υποδομών στη Βουλή απαλλάσσει την HELLENIC TRAIN από το βάρος τού να κάνει 600 εκατομμύρια επενδύσεις. Δεν είναι κάτι το οποίο θα μείνει έτσι και θαυμάζω και την αισιοδοξία σας, διότι σας διαβεβαιώ ότι η επόμενη διακυβέρνηση θα τους βρει αυτούς τους φακέλους στα Υπουργεία, θα τους ανασύρει και θα κληθούν όλοι να δώσουν βεβαίως εξηγήσεις.
Δίνεται παράταση για έναν χρόνο στη δυνατότητα παροχής έργου από τον ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη. Η πόλη είναι χωρίς Μετρό και χωρίς αρχαία, με σαπάκια Λειψίας να κυκλοφορούν στους δρόμους, με ακριβά παλιά leasing λεωφορεία και τεράστια εκχώρηση έργου στα ΚΤΕΛ. Ούτε σεβασμός στους επιβάτες, ούτε νέα ρόδα τριάμισι χρόνια τώρα και βεβαίως καθόλου καινούρια λεωφορεία. Και έχουμε βεβαίως και άλλη έκτακτη ενίσχυση στα ΚΤΕΛ, 20 εκατομμύρια μόνο για τα ΚΤΕΛ των νησιών, δεύτερη φορά. Και όχι μόνο δίνετε αυτά τα χρήματα, αλλά εκχωρείτε και σε δύο εργοδοτικές οργανώσεις τη δυνατότητα να αποφασίζουν για τα κριτήρια τού πώς αυτά τα χρήματα θα διανεμηθούν.
Και βεβαίως έχουμε την εξής κατάσταση, και εδώ διαβεβαιώ την Κυβέρνηση ότι δεν έχει κλείσει για εμάς αυτός ο φάκελος. Έχει πάει στο Υπουργείο Υποδομών υπογεγραμμένη σύμβαση στην οποία η πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, νυν HELLENIC TRAIN, υπόσχεται επενδύσεις 750 εκατομμύρια. Η σύμβαση την οποία έφερε το Υπουργείο Υποδομών στη Βουλή απαλλάσσει την HELLENIC TRAIN από το βάρος τού να κάνει 600 εκατομμύρια επενδύσεις. Δεν είναι κάτι το οποίο θα μείνει έτσι και θαυμάζω και την αισιοδοξία σας, διότι σας διαβεβαιώ ότι η επόμενη διακυβέρνηση θα τους βρει αυτούς τους φακέλους στα Υπουργεία, θα τους ανασύρει και θα κληθούν όλοι να δώσουν βεβαίως εξηγήσεις.