ΞΕΝΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
Άρθρο του Απόστολου Λυκεσά, στην Εφ.Συν.
Τραγέλαφος. Τεσσερισήμισι μήνες μετά την καρατόμηση του τέως προέδρου του ΟΑΣΘ, η κυβέρνηση.... κατάφερε επιτέλους να ολοκληρώσει το «ξεφόρτωμα» των μελών του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού που η ίδια είχε διορίσει, αλλά είχαν αποδειχθεί «ασύμβατα» με τους σχεδιασμούς και τις επιδιώξεις της.Άρθρο του Απόστολου Λυκεσά, στην Εφ.Συν.
Την περασμένη Παρασκευή, η προγραμματισμένη συνεδρίαση του δ.σ. δεν πραγματοποιήθηκε, διότι παραιτήθηκαν ή οδηγήθηκαν σε παραίτηση τρία μέλη του συμβουλίου και υποτίθεται ότι έτσι θα ανοίξει ο δρόμος για να ανατεθούν κι άλλες συγκοινωνιακές γραμμές στα ΚΤΕΛ αλλά και να προχωρήσει το θέμα παραλαβής του περιπετειώδους, όπως εξελίσσεται, έργου Ψηφιακού Μετασχηματισμού (ΨΜ).
Η υπόθεση θα κατέληγε να είναι διασκεδαστική, αν δεν είχε να κάνει με τον Οργανισμό που αποτελεί τη μοναδική διέξοδο για τη μετακίνηση όλων των κατοίκων του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης. Σε κάθε περίπτωση, την περασμένη Παρασκευή, παραιτήθηκαν οι Γιάννης Ρεντζεπέρης, Γιώργος Ηλιάδης, Θεόδωρος Τζιαμπάζης, την αποπομπή των οποίων ζητούσε εδώ και καιρό ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης. (Είχε προηγηθεί προ τεσσάρων μηνών η παραίτηση του Ιωσήφ Κιοσέογλου, καθηγητή της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΑΠΘ, που επίσης δεν είχε αντικατασταθεί).
Τη σχετική παραφιλολογία, η οποία κατέστη πλέον εδραία, έχουμε επαρκώς εξηγήσει σε διαδοχικά δημοσιεύματα, αρχικά (29.11.2022, «Λεφτά για οδηγούς στον ΟΑΣΘ δεν έχουν, αλλά για συμβούλους έχουν») και εν συνεχεία στο κείμενο απάντησης σε διαμαρτυρία τού τέως προέδρου για το πρώτο δημοσίευμα (01.12.2022, «Επιστολή του πρώην προέδρου ΟΑΣΘ για ρεπορτάζ και απάντηση του συντάκτη»).
Το αστείο της υπόθεσης είναι ότι οι προτάσεις του κ. Ταγγίρη για τους αντικαταστάτες των «ανταρτών» είχαν γίνει εδώ και ένα εικοσαήμερο φέιγ βολάν στη Θεσσαλονίκη, τελικά δημοσιεύτηκαν και, φυσικά, δεν διαψεύστηκαν. Πρόκειται για τους Χρήστο Κοπατσάρη, πρώην διοικητή στο νοσοκομείο Καβάλας, πρώην γενικό γραμματέα στον δήμο Πυλαίας Χορτιάτη, Κλεόβουλο Θεοτόκη, από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, Ευτυχία Κιβρακίδου, στέλεχος της αναπτυξιακής εταιρείας «Ανατολική Α.Ε.» και τον πολιτικό μηχανικό Μανώλη Μπελιμπασάκη. Θυμίζουμε ότι τα άλλα μέλη του δ.σ. παραμένουν: ο δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο Παντελής Καζαντζίδης, εκπρόσωπος της Περιφέρειας και ο Μάκης Αγγος από το σωματείο των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ.
Οταν με το καλό ανακοινωθούν οι διορισμοί των προαναφερθέντων (απόφαση των υπουργείων Οικονομικών και Μεταφορών και Υποδομών), θα πρέπει το δ.σ. να συγκληθεί για να κάνει δύο πράγματα: α) να ψηφίσει για να υπογραφεί «μνημόνιο κατανόησης» (αν είναι δυνατόν!) μεταξύ ΟΑΣΘ, ΟΣΕΘ και της «Κοινωνίας της Πληροφορίας», για να λύσουν τους κατάδεσμους σχετικά με τον Ψ.Μ. και β) να αναθέσουν άλλες 8 γραμμές στα ΚΤΕΛ.
Θυμίζουμε ότι το έργο «Ψηφιακός Μετασχηματισμός, Τηλεματική και Ενιαίο Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου ΟΑΣΘ», ύψους 31 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ, έχει κατακυρωθεί σε κοινοπραξία (ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ 70% - INDIGITAL 15% - AMCO 15%), αλλά δεν βρίσκεται Οργανισμός να το παραλάβει, αφού το υπουργείο Μεταφορών είχε σπεύσει να καταργήσει τον φορέα που θα το παρελάμβανε, επειδή ήταν σχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ. Εκαναν μόνοι τους δηλαδή κόμπο, που αδυνατούν τώρα να λύσουν! Το «μνημόνιο» -άγνωστο αν είναι πρόταση του συμβούλου που προσέλαβε ο κ. Ταγγίρης- θεωρείται «λύση», μόνο που ο ΟΑΣΘ παραμένει ακόμη υπό εκκαθάριση. Γνώστες αυτών των υποθέσεων θεωρούν το «μνημόνιο» ως «γιατροσόφι σε ασθενή που χρειάζεται ΜΕΘ…» και εύχονται, παράλληλα, «καλά ξεμπερδέματα με τη δικαιοσύνη»!
Σε ό,τι αφορά τα ΚΤΕΛ, το σχέδιο προβλέπει παραχώρηση για ένα ακόμη έτος των 31 λεωφορειακών γραμμών που ήδη εξυπηρετούν αλλά και άλλων οκτώ γραμμών (οι Νο 1, 45, 57, 58, 59, 64, 70 και 71).