Κυριακή 8 Μαρτίου 2020

ROAD SAFETY CARE για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων

Η οργάνωση #Road_Safety_Care θα είναι μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα θα αποσκοπεί στην καταγραφή των μελανών ή επικίνδυνων σημείων στις Ελληνικές πόλεις, και στην επίλυση των προβληματικών σημείων σε ένα πρώτο προκαταρκτικό επίπεδο. Μoto της νέας οργάνωσης θα είναι το σύνθημα «ΑΣΦΑΛΩΣ & ΟΔΙΚΩΣ». Επίσης....
θα εκδίδει ενημερωτικό υλικό για τους τρόπους αντιμετώπισης, καθώς και οδηγίες προς τους πολίτες, και τους μαθητές για θέματα κυκλοφοριακής εκπαίδευσης. Σύντομα θα υπάρχει site και σελίδα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.


Πρόκειται για μια ιδέα του συγκοινωνιολόγου Σταύρου Κωνσταντινίδη και συνεργατών του, η οποία βρίσκει ήδη θετική ανταπόκριση στο χώρο των συγκοινωνιολόγων.

Όπως σχολιάζει ο κ.Κωνσταντινίδης:  "Εν μέσω ήπιων πολέμων που μας έχουν περικυκλώσει, η ζωή συνεχίζεται. Ας μιλήσουμε για έναν ακόμη ακήρυχτο πόλεμο με νεκρούς και πολλούς τραυματίες. Το μεγαλύτερο πρόβλημα ασφάλειας της χώρας είναι αυτό της οδικής ασφάλειας. Το τελευταίο μάλιστα διάστημα υπάρχει μία αξιοσημείωτη έξαρση, τόσο με θύματα πεζούς εντός αστικών περιοχών , όσο και με αβοήθητα θύματα . Έτσι προβαίνουνε το επόμενο διάστημα μαζί με τους συνεργάτες μου στη σύσταση νέας Οργάνωσης για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων σε ολόκληρη την χώρα και ειδικά στις πόλεις"
Η οργάνωση θα συνεργάζεται με τους Δήμους, τους φορείς και τους πολίτες σε κάθε πόλη, και στη συνέχεια από κοινού με τις αρχές του τόπου θα αναζητεί ιδιωτικές χορηγικές χρηματοδοτήσεις για τις οριστικές μελέτες των επικίνδυνων σημείων (κόμβους, περιοχές σχολείων, προβληματικά σημεία για τους πεζούς κτλ). Οι μελέτες αυτές θα μπορούν να εκτελεστούν ως έργα εξωραϊσμού και αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας απο τους οικείους Δήμους ή να εντάσσονται σε χρηματοδοτούμενα προγράμματα της εθνικής κυβέρνησης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Το επόμενο διάστημα θα ανακοινωθεί ολόκληρο το επιχειρησιακό σχέδιο και οι στόχοι της νέας Οργάνωσης πανελλήνιας εμβέλειας. Τα συνεχιζόμενα τροχαία ατυχημάτων, με νεκρούς, τραυματίες και ανυπολόγιστες επιπτώσεις στην οικονομία είναι μία μάστιγα της χώρας. 

Η Ελλάδα συνεχίζει να είναι πρωταθλήτρια σε ανθρώπινες απώλειες και υπέρογκο κοινωνικό κόστος σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Η αναχαίτιση των τροχαίων ατυχημάτων είναι μία εθνική υποχρέωση και απέναντι στο ζήτημα της πρασινης οικονομίας και της κλιματικής αλλαγής.  

Αν επιλυθεί το πρόβλημα της οδικης ασφάλειας οι ελληνικές πόλεις θα γίνουν αυτόματα φιλικότερες και λειτουργικότερες, και οι γενικότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις θα ελαχιστοποιηθούν . Τα τροχαία ατυχήματα που συμβαίνουν στη χώρα μας έχουν πολλες αιτίες. Για την οδηγική συμπεριφορά απαιτούνται μοντέρνες καμπάνιες και συνεχή ενημέρωση του κοινού, ενώ για τα προβλήματα που έχει το οδικό δίκτυο χρειάζονται άμεσα μελέτες και εύρεση τεχνικών λύσεων. 

"Κάθε πόλη έχει τουλάχιστον 15- 20 άκρως προβληματικά σημεία. Θα ξεκινήσουμε απο αυτά. Ελπίζουμε πως σε συνεργασία με τους φορεις Τοπικής Αυτοδιοίκησης θα καταφέρουμε να βρούμε κεφαλαία απο τον ιδιωτικό τομέα τουλάχιστον για την χρηματοδότηση των μελετών. Στη συνέχεια οι ώριμες μελέτες μπορούν να εντάσσονται σε εθνικα ή ευρωπαϊκά προγράμματα για την υλοποίηση της κατασκευής των απαραίτητων έργων", αναφέρει ο Σταύρος Κωνσταντινιδης, Πολιτικός Μηχανικός- Συγκοινωνιολόγος

sakisgeorgiadis