ΝΕΩΤΕΡΟ: Μπαράζ προσφυγών στο διαγωνισμό συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης
Υπενθυμίζουμε ότι στον διαγωνισμό, μετέχουν τέσσερις υποψήφιοι, κάτι που εγγυάται συνθήκες ανταγωνισμού, που θα είναι προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος. Πέραν της τουρκικής συμμετοχής, στον διαγωνισμό μετέχουν η ιταλική «ΑΤΜ S.P.A. – AZIENDA TRASPORTI MILANESI», επιχείρηση που αποτελεί τον έναν από τους δύο εταίρους της «ΤΗΕΜΑ ΑΕ», της εταιρείας – λειτουργού του Μετρό Θεσσαλονίκης. Επίσης, μέσω της Κυπριακής «CPT- Cyprus Public Transport Services & Operations Ltd», παίρνει μέρος και η ισπανοβρετανική Automoviles Luarca (ALSA). Στους διεκδικητές του έργου έχει μπει δυνατά και η ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ, από κοινού με την ΚΤΕΛ Σερρών ΑΕ, εταιρείες που τα τελευταία χρόνια, ως και σήμερα, λειτουργούν τις περιαστικές γραμμές του ΟΑΣΘ."
GUR – SEL is eliminated from the major OSETH competition
We learn that one of the four bidders is out of the major tender of OSETH for the suburban lines of Thessaloniki, as during the inspection of the files with the supporting documents and legal documents, deficiencies were identified in the file of the Turkish "GUR-SEL Turizm Tasimacilik Ve Servis AS", a Turkish company, listed on the Istanbul Stock Exchange, which is active in urban, intercity and tourist transport. Of course, nothing is over yet as until Easter Tuesday there is scope for filing an appeal on the part of the company, which even after the completion of the tender, may possibly find a way to cooperate with the financial entity that will take over the major project of 602 million euros.
We remind you that four candidates are participating in the tender, which guarantees competitive conditions that will benefit the public interest. In addition to the Turkish participation, the Italian “ATM SPA – AZIENDA TRASPORTI MILANESI” company, which is one of the two partners of “THEMA SA”, the company that operates the Thessaloniki Metro, is also participating in the tender. Also, through the Cypriot “CPT- Cyprus Public Transport Services & Operations Ltd”, the Spanish-British Automoviles Luarca (ALSA) is also taking part. KTEL Thessaloniki SA, together with KTEL Serres SA, companies that in recent years, until today, have been operating the suburban lines of OASTH, have also entered the tender.