Εξςερχόμενος του υπουργείου, ο πρωθυπουργός συνάντησε τέσσερα άτομα σε αναπηρικά αμαξίδια που ζήτησαν συνάντηση για να συζητήσουν τα ζητήματα που απασχολούν τα ΑμεΑ. Ο κ. Μητσοτάκης και δεσμεύτηκε ότι θα κανονίσει συνάντηση τις επόμενες ημέρες.
Μητσοτάκης: «Κατεπείγουσα ανάγκη να αναβαθμίσουμε το σιδηροδρομικό μας δίκτυο»
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι υπάρχει «κατεπείγουσα ανάγκη να αναβαθμίσουμε το σιδηροδρομικό μας δίκτυο, ιδίως στο Αθήνα - Θεσσαλονίκη, με τα πιο σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και τροχαίο υλικό. Ίσως πρέπει κινηθούμε πιο γρήγορα, φτάνοντας στα όρια του ευρωπαϊκού νομοθετικου πλαισίου. Αλλά αυτό απαιτούν πολίτες και αυτό πρέπει να κάνουμε».
Επιπλέον, ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για «ευκαιρία για διεξοδική επισκόπηση των μεγάλων έργων. Έργα εθνικής προτεραιότητας με στόχο την ολοκλήρωσή τους μέχρι 2027».
Ο ίδιος αναφέρθηκε στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα - Πύργος «με ορίζοντα παράδοσης το τέλος αυτού καλοκαιριού και ολοκλήρωση εντός του 2025 του Ε65 με ορίζοντα ολοκλήρωσης μέχρι τα μέσα 2026».
Ακόμα, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε και στο Fly Over στη Θεσσαλονίκη «με ορίζοντα αρχές καλοκαιριού 2027», ενώ στο μέτρο Θεσσαλονίκης θα κατασκευαστούν οι πέντε σταθμοί της επέκτασης προς την Καλαμαριά «με ορίζοντα το τέλος έτους».
Στην Κρήτη, ο ΒΟΑΚ είναι «ένα δύσκολο έργο», ωστόσο «θα υπογράψουν τη σύμβαση εντός του Απριλίου καθώς τρέχει το ταμείο ανάκαμψης». Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη να «τρέξουν» πιο γρήγορα τα έργα της αποκατάστασης του Daniel και τα σιδηροδρομικά εργαλεία.
«Αρχές Απριλίου θα γίνει συνολική παρουσίαση για τις παρεμβάσεις στα ΜΜΜ Αττικής -νέα λεωφορεία, προσθήκη νέων οδηγών αναβάθμιση συρμών γραμμής 1 του μέτρο καο παρεμβάσεις σε γραμμές 2 και 3», είπε ο ο κ. Μητσοτάκης.
«Ήδη υπάρχουν αποτελέσματα για τους χρήστες, αλλά μέχρι το 2027 στόχος είναι μία τελείως διαφορετική εικόνα», επισήμανε επίσης.
Τέλος, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στον νέο ΚΟΚ που «έχει περάσει από μακρά διαβούλευση. Θα έρθει προς ψήφιση Βουλή σύντομα. Όμως από μόνος του δεν θα λύσει το ζήτημα οδικής ασφάλειας».
«Καθημερινά σχεδόν γινόμαστε μάρτυρες ατυχημάτων. Χρειάζεται συνολική επαναξιολόγηση του τρόπου που κινούμαστε», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης και έκανε λόγο για «ένα νέο συμβόλαιο εμπιστοσύνης κράτους και κοινωνίας, ώστε να μην υπάρξουν άλλες απώλειες στην άσφαλτο».
«Οι νέοι υπουργοί οικοδομούν σε μια σημαντική δουλειά που έχει γίνει στο υπουργείο. Ο σκοπός μας είναι μόνο ένας: Πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά στην υλοποίηση των στόχων που έχουν τεθεί», είπε καταληκτικά ο πρωθυπουργός.
Δήμας: «Η εντολή του πρωθυπουργού ήταν να προχωρήσουν τάχιστα τα μεγάλα έργα υποδομών»
Από την πλευρά του, ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, μίλησε για μία «πολύ εποικοδομητική συζήτηση. Η εντολή του πρωθυπουργού ήταν ξεκάθαρη: Να προχωρήσουν τάχιστα όλα τα μεγάλα έργα υποδομών στη χώρα που θα αναβαθμίσουν ποιότητα ζωής και ασφαλείας σε μετακινήσεις».
«Μιλήσαμε για την πορεία του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα - Πύργος, την επέκταση του μέτρο Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά, τον Ε65, τον ΒΟΑΚ, τη γραμμή 4 του μέτρο της Αθήνας, το αεροδρόμιο στο Καστέλι στην Κρήτη. Για αρδευτικά αντιπλημμυρικά ακόμα και έργα σε αεροδρόμια όπως σε Νάξο, Πάρο, Χίο», είπε επίσης ο κ. Δήμας για τη συνάντηση με το Κυριάκο Μητσοτάκη.
«Η βούλησή μας είναι να στρωθούμε κυριολεκτικά στη δουλειά σε συνεργασία με φορείς και ανάδοχους», υπογράμμισε ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και επισήμανε ότι θα πρέπει «να διασφαλίσουμε ότι τα έργα θα τρέξουν άμεσα ώστε όλοι πολίτες να τα αξιοποιήσουν και να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής».
Κυρανάκης: «Τον Απρίλιο θα παρουσιάσουμε συνολικό πλάνο για ΗΣΑΠ, λεωφορεία και μέτρο στην Αττική»
Από την πλευρά του, ο υφαναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ανέφερε μεταξύ άλλων: «Προφανώς συζητήσαμε τα επείγοντα θέματα του σιδηροδρόμου. Θα έρθουν άμεσα νομοθετικές διατάξεις στη Βουλή για όλο το πλάνο.
Το επόμενο δίμηνο ξεκινούν έργα αποκατάστασης στο κομμάτι που επλήγη από τον Daniel. Αλλά προτεραιότητα είναι και τα ΜΜΜ. Τον Απρίλιο δεσμευόμαστε ότι θα παρουσιάσουμε συνολικό πλάνο για ΗΣΑΠ, λεωφορεία, μέτρο στην Αττική και τα άλλα στη συνέχεια».
Επιπλέον, ο κ. Κυρανάκης επισήμανε ότι «θα γίνει επαναδιαπραγμάτευση σε αρκετά θέματα. Καταρτίζεται λίστα με Έλληνες, στελέχη σιδηροδρομικών οργανισμών, στο εξωτερικό, ώστε να έρθουν στην Ελλάδα να ενισχύσουν τον ΟΣΕ».