Παρασκευή 24 Μαΐου 2024

ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: Ξεκινά η κατασκευή σταθμού μετεπιβίβασης αστικών λεωφορείων στη Ν.Ελβετία

 Επιτέλους, έχουμε εκκίνηση της διαδικασίας κατασκευής τερματικού ΟΣΕΘ και πλήρους συστήματος συνοδών έργων στη Ν. Ελβετία.

Πρόκειται για δικαίωση προσπαθειών 4 ετών εκπόνησης μελετών, πρωτοβουλιών του ΟΣΕΘ, προγραμματικών συμβάσεων και της συνεργασίας με την Ελληνικό Μετρό Α.Ε., την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και το Δήμο Θεσσαλονίκης. Δικαίωση κυρίως για τον ΟΣΕΘ, που "τρέχει" το θέμα από το 2020, ολοκληρώνοντας 20 και πλέον μελέτες. 

Η πολιτεία διέθεσε 25 εκατομμύρια ευρώ μέχρι στιγμής , συμπεριλαμβανομένων των απαλλοτριώσεων, για να δημιουργηθεί ένας πολυτροπικός, σύγχρονος σταθμός μετεπιβίβασης στην αφετηρία του Μετρό, που θα εξυπηρετεί δεκάδες χιλιάδες πολίτες κάθε μέρα.

Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΞΕΛΙΞΗ

Το Υπουργείο Υποδομών, ενέκρινε την Ένταξη της Πράξης «Συνοδά υποστηρικτικά έργα του Σταθμού "Νέα Ελβετία" του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης» με Κωδικό ΟΠΣ 5223945 στο «ΤΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ 2021-2025» και στον Άξονα Προτεραιότητας «Πολυτροπική και αστική κινητικότητα».

 Tο αντικείμενο της Πράξης περιλαμβάνει: 

• τη διάνοιξη της εγκάρσιας αρτηρίας Μιχαήλ Ψελλού μεταξύ των Κόμβων με την Ε.Ο. Θεσσαλονίκης - N. Μουδανιών και την οδό Παπαναστασίου - Αλλατίνη, 

• την αναδιαμόρφωση των βασικών ισόπεδων κόμβων σύνδεσης της Μιχαήλ Ψελλού με την Ε.Ο. Θεσσαλονίκης - Ν. Μουδανιών και με την οδό Παπαναστασίου - Αλλατίνη, στην οποία περιλαμβάνεται και η αναδιαμόρφωση των κλάδων σύνδεσης του ανισόπεδου κόμβου της Ε.Ο. Θεσσαλονίκης - Ν. Μουδανιών με τον ισόπεδο κόμβο της οδού Μιχαήλ Ψελλού με την Ε.Ο. Θεσσαλονίκης - Ν. Μουδανιών, 

• την κατασκευή ενός σύγχρονου Σταθμού Μετεπιβίβασης (Σ.Μ.) αστικών λεωφορείων, ταξί και μέσων ιδιωτικής μετακίνησης, καθώς και η ανέγερση ισόγειου κτηρίου (στον ευρύτερο χώρο του Σ.Μ., εμβαδού περίπου 90 τ.μ.) που προορίζεται για την υποχρεωτική ανάπαυση των οδηγών των αστικών λεωφορείων κατά την διάρκεια του ωραρίου εργασίας, και κατασκευή χώρου Η/Μ εγκαταστάσεων.

Η επιλέξιμη δημόσια δαπάνη ανέρχεται σε 13.420.000,00 € και αφορά το ποσό που χρηματοδοτείται ή θα χρηματοδοτηθεί από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης.


Γιάννης Τόσκας: "Υποδειγματικό έργο"

"Οι δεσμεύσεις και οι πρωτοβουλίες του ΟΣΕΘ ξεκίνησαν από την άνοιξη του 2020. Μεθοδικά, ξεκινήσαμε να μελετάμε ως φορέας από κυκλοφοριακής πλευράς το εγχείρημα, ήταν ένα έργο δύσκολο και πολυσχιδές.. Η υλοποίηση ενός πολυτροπικού σταθμού μετεπιβίβασης και η οργάνωση των χώρων απαιτεί σοβαρό συντονισμό και σκέψη. Μας βοήθησαν οι εμπλεκόμενοι φορείς, μας στήριξε ο Δήμος Θεσσαλονίκης, η Περιφέρεια και, βέβαια, το Υπουργείο Υποδομών και η Ελληνικό Μετρό. Οι μελετητές μας είχαν να διαχειριστούν "άπειρες" μεταβλητές. Έχουμε δρόμο ακόμη μπροστά μας μέχρι να λειτουργήσει. Με πεποίθηση και πείσμα προχωράμε ώστε να παραδοθεί σε λίγους μήνες ένα υποδειγματικό έργο", δήλωσε στα ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΝΕΑ, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας.


Η ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ




sakisgeorgiadis