Τα 62 υπεραστικά ΚΤΕΛ της χώρας, μετακινούν εκατομμύρια αποσκευές, κάθε χρόνο. Στατιστικά, είναι αναμενόμενο κάποιες να...
χαθούν με ευθύνη του μεταφορέα και κάποιες να καταστραφούν σε περίπτωση ατυχήματος (συνήθως πυρκαγιά).Τι προβλέπει ο νόμος
Σύμφωνα με τον κανονισμό δικαιωμάτων επιβατών, ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι "ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΩΝ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΑΡΑΒΑΣΗΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ" :
1) Σε περίπτωση απώλειας συνοδευόμενης αποσκευής με ευθύνη του μεταφορέα, ο επιβάτης δικαιούται αποζημίωση έως 1.200 ευρώ ανά αποσκευή, εφόσον αποδεικνύεται η αξία της, διαφορετικά 200 ευρώ ανά αποσκευή.
2) Σε περίπτωση καταστροφής αποσκευής συνεπεία ατυχήματος (π.χ. πυρκαγιά λεωφορείου), ο επιβάτης δικαιούται αποζημίωση ανάλογη με την αξία των πραγμάτων που περιείχε η αποσκευή, με ανώτατο όριο αποζημίωσης τα 1.200 ευρώ.
Στην πράξη, συνηθίζεται οι επιβάτες να υπερβάλουν για την αξία των πραγμάτων τους, οπότε -αν πρόκειται για καταστροφή μετά από ατύχημα- ο μεταφορέας πρέπει να ζητήσει αναλυτικό κατάλογο των πραγμάτων, με αποδεικτικά της αξίας τους (π.χ. αποδείξεις αγοράς) και να προτείνει ένα ποσό στον επιβάτη, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να ξεπερνά τα 1.200 ευρώ. Εαν η πρόταση δεν γίνει αποδεκτή από τον επιβάτη, το λόγο έχουν τα δικαστήρια, στα οποία ο επιβάτης πρέπει να αποδείξει την αξία των πραγμάτων του.
ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ (ΦΕΚ Β' 7483/29-12-2023) ΕΔΩ