Η ασφαλέστερη θέση για να καθίσει κανείς σε διάφορα δημοφιλή μέσα μαζικής μεταφοράς εξετάζεται πολύ σπάνια, παρότι ορισμένες θέσεις παρουσιάζουν μικρότερο κίνδυνο από....
άλλα σε περίπτωση σύγκρουσης, με την επιλογή να κάνει ενδεχομένως τη διαφορά μεταξύ ζωής και θανάτου, σημειώνει η Daily Mail σε δημοσίευμά της.Οι επιβάτες καλούνται να κάθονται στην αντίθετη πλευρά από την κυκλοφορία των περισσότερων οχημάτων (σ.σ. για παράδειγμα στα δεξιά όταν το λεωφορείο βρίσκεται στη δεξιά λωρίδα για να αποφύγουν τα ανεξέλεγκτα οχήματα, σύμφωνα με το Business Insider).
Τα καθίσματα κοντά στο μπροστινό και το πίσω μέρος του λεωφορείου είναι πιο επικίνδυνα σε περίπτωση σύγκρουσης, ενώ η ασφαλέστερη θέση βρίσκεται γενικά ανάμεσα στα ελαστικά στο κέντρο.
Οι επιβάτες που κάθονται στο κέντρο της καμπίνας βρίσκονται επίσης σε μεγαλύτερη απόσταση από πιθανούς κινδύνους, όπως τα παράθυρα και οι έξοδοι, σύμφωνα με τη Sege Seats.
Για όσους ταξιδεύουν σε διώροφο λεωφορείο, ο Λο Κοκ Κέουνγκ, βετεράνος μηχανικός και εκπαιδευτής σε μαθήματα αναπαράστασης τροχαίων ατυχημάτων στο Μητροπολιτικό Πανεπιστήμιο του Χονγκ Κονγκ, δήλωσε στην εφημερίδα South China Morning Post ότι το μεσαίο τμήμα του κάτω καταστρώματος είναι σχετικά πιο ασφαλές για τους επιβάτες σε περίπτωση σύγκρουσης.
«Η περιοχή βρίσκεται πιο κοντά στο κέντρο βάρους του οχήματος, οπότε οι επιβάτες θα απορροφήσουν λιγότερους κραδασμούς και δύναμη πρόσκρουσης όταν το όχημα συγκρουστεί με κάτι», δήλωσε ο Λo.
«Όταν το όχημα φρενάρει ξαφνικά ή προσκρούει σε κάτι, η αδράνεια θα ωθήσει τους ανθρώπους προς τα εμπρός. Οι επιβάτες που βρίσκονται μπροστά μπορεί να εκσφενδονιστούν από το παρμπρίζ και να πέσουν μπροστά από το όχημα. Όσοι βρίσκονται στη μέση είναι πιο πιθανό να χτυπήσουν στα καθίσματα μπροστά τους, αλλά να παραμείνουν στο όχημα», είπε.
Ο Λο σημείωσε επίσης ότι το ανώτερο κατάστρωμα, όπου υπάρχει δεν ήταν σίγουρα το ασφαλέστερο τμήμα. Είπε: «Όσο πιο ψηλά βρίσκεστε από το έδαφος, η πιθανότητα να τραυματιστείτε θα είναι μεγαλύτερη όταν ένα όχημα ανατραπεί».