Πριν από μερικές ημέρες ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος ανακοίνωσε ότι το έργο «Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης με Σ.Δ.Ι.Τ.» θα ολοκληρωθεί στις 14 Μαΐου 2027. Πολλοί αναρωτήθηκαν τότε πως προέκυψε αυτός ο ακριβής προσδιορισμός του χρονοδιαγράμματος.
Το μυστήριο λύθηκε σήμερα το πρωί όταν αναρτήθηκε στη «Διαύγεια» του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών απόφαση του υπουργού Χρήστου Σταϊκούρα με την οποία επικυρώνεται η πρώτη παράταση του αρχικού χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωσης του έργου κατά πέντε μήνες εξ αιτίας την αντίστοιχης χρονικής καθυστέρησης έναρξης των εργασιών.
Παράλληλα, στην ίδια απόφαση δηλώνεται ρητά ότι η καθυστέρηση οφείλεται σε υπαιτιότητα του Δημοσίου το οποίο θα κληθεί να καταβάλλει τις σχετικές αποζημιώσεις στην ανάδοχο κοινοπραξία, το ύψος των οποίων θα προσδιοριστεί το προσεχές διάστημα.
Υπενθυμίζεται ότι η αρχική ημερομηνία παράδοσης του έργου ήταν στις 18 Δεκεμβρίου 2026, δηλαδή τέσσερα χρόνια μετά την υπογραφή, στις 19 Δεκεμβρίου 2022, της σύμβασης με την ανάδοχο κοινοπραξία «ΚΕΔΡΗΝΟΣ ΛΟΦΟΣ Α.Ε.», η οποία αποτελεί τον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης («ΙΦΣ») με το Ελληνικό Δημόσιο.
Η σύμβαση προέβλεπε ως ημερομηνία έναρξης των εργασιών στο πεδίο την 16η Ιουνίου 2023. Όμως, έπειτα από αίτημα του Δημοσίου η ημερομηνία μετατέθηκε για τις 10 Νοεμβρίου 2023 με αποτέλεσμα να μετατεθεί ισόχρονα και η ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου, που πλέον προσδιορίστηκε για τις 14 Μαΐου 2027.
11 προτάσεις Αγγελούδη
Μια σειρά προτάσεων για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων που δημιουργούνται από τις εργασίες κατασκευής του FlyOver παρουσίασε σήμερα κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης επαναλαμβάνοντας το αίτημα της διοίκησής του για «πάγωμα» των εργασιών μέχρις ότου ολοκληρωθούν εκείνες του Μετρό Θεσσαλονίκης. Υπενθυμίζεται πως ο δήμος αναμένεται να συζητήσει το έργο του FlyOver σε ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης στις 20 Φεβρουαρίου.
Η κατασκευή του έργου έχει προκαλέσει προβλήματα στην καθημερινότητα των πολιτών, κυρίως ταλαιπωρία στους δρόμους λόγω «κομφούζιο», κάτι που όπως δήλωσε ο κ. Αγγελούδης «ο δήμαρχος ενός δήμου με αυτονόητα Μητροπολιτικά χαρακτηριστικά δεν μπορεί να μένει άφωνος».
«Δε χωρά αμφιβολία πως κανένα εμβληματικό, μεγάλο έργο δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς κάποια σχετική όχληση. Στην προκειμένη, όμως, περίπτωση δημιουργήθηκε στους πολίτες -και δικαίως- η εντύπωση πως δεν υπήρξε ποτέ η σωστή προετοιμασία για την έναρξη των εργασιών» σημείωσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης. Και συμπλήρωσε: «Είναι σαφές πως δεν πρόκειται να παρακολουθούμε απαθείς την ταλαιπωρία των συμπολιτών κάτω από συνθήκες κυκλοφοριακής ασφυξίας, συνθήκες που έχουν δυσμενείς επιπτώσεις σε κάθε τομέα της κοινωνικής και οικονομικής ζωής».
Όπως δήλωσε ο κ. Αγγελούδης οι προτάσεις μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα.
Μεταξύ άλλων ο κ. Αγγελούδης πρότεινε:
1.Τη λειτουργία ενιαίου συντονιστικού κέντρου με επικεφαλής εκπρόσωπο της Κυβέρνησης και τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων που αναλαμβάνει τη διαχείριση των ζητημάτων που ανακύπτουν κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των εργασιών του έργου.
2.Μονοδρόμηση της 26ης Οκτωβρίου προς την Πλ. Δημοκρατίας, με αποκατάσταση όλων των κινήσεων του κόμβου και αμφιδρόμηση της οδού Δωδεκανήσου, με αύξηση σε δύο των λωρίδων της Σαλαμίνος, στην κατεύθυνση προς την Τσιμισκή.
3.Εφαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας των καταστημάτων και εντατικοποίηση της αστυνόμευσης.
4.Επαναλειτουργία των λεωφορειολωρίδων με αστυνόμευση και χρωματική σήμανση
5.Πύκνωση του δικτύου των λεωφορειακών γραμμών με την προσθήκη των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων. Ο κ. Αγγελουδης τόνισε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου πως τα λεωφορεία αυτά πρέπει όχι να αντικαταστήσουν λεωφορεία που παρουσιάζουν προβλήματα αλλά να προστεθούν στο στόλο.
6.Συνεχής έλεγχος της διπλοστάθμευσης με ενίσχυση της Τροχαίας.
7.Επαναφορά των πλαστικών κώνων διαχωρισμού της κυκλοφορίας. Ο κ. Αγγελούδης ανέφερε πως όπου υπήρχαν πασσαλακια και αφαιρέθηκαν θα τοποθετηθούν ξανά (Ερμού, Μητροπόλεως, Λ. Στρατού).
8.Μέτρα για την εύρυθμη κυκλοφορία των δικύκλων. Ο κ. Αγγελούδης προανήγγειλε πως εντός διμήνου θα δημιουργηθούν εντός ιστορικού κέντρου χώροι στάθμευσης δικύκλων, ενώ δήλωσε πως η δημοτική αστυνομία θα είναι αμείλικτη απέναντι σε εκείνους που οδηγούν πάνω στα πεζοδρόμια με αποτέλεσμα τον τραυματισμό των πεζών.
9.Τονισμός της οριζόντιας σήμανσης των διαβάσεων των πεζών.
10.Βραδινή αποκομιδή των απορριμμάτων, ώστε να μην επιβαρύνεται επιπλέον η κυκλοφορία από την κίνηση των απορριμματοφόρων του δήμου. Ο δήμος, όπως έχει δηλώσει ο κ. Αγγελούδης, έχει ζητήσει από την κυβέρνηση την οικονομική ενίσχυση προκειμένου να καλυφθεί το επιπλέον κόστος που θα προκύψει από την βραδινή εργασία.
11.Δημιουργία προσωρινών χώρων στάθμευσης. Ο κ. Αγγελούδης υπενθύμισε ότι ο δήμος κατέθεσε συγκεκριμένη πρόταση για την δημιουργία χώρων στάθμευσης με την αξιοποίηση χώρων του δημοσίου περιμετρικά του κέντρου της πόλης. «Θα λειτουργήσουν με το σύστημα park & ride (μετεπιβίβαση σε μέσα μαζικής μεταφοράς ή σε ειδικά δρομολογημένα mini bus), προκειμένου να μειωθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος των βασικότερων εισόδων της πόλης» όπως τόνισε.
ΠΗΓΗ: makthes.gr / Νίκος Ηλιάδης / Βαγγέλης Στολάκης