Την άμεση ανάληψη πρωτοβουλιών από... τη διοίκηση του ΟΑΣΘ για την επίλυση του καυτού προβλήματος του οικισμού της Ευαγγελίστριας, η οποία έχει εγκαταλειφθεί χωρίς αστική συγκοινωνία, καθώς αποσύρθηκαν από την κυκλοφορία και τα τελευταία δύο mini buss λόγω βλάβης, ζητά ο δήμος Νεάπολης-Συκεών.
Το θέμα έθεσε ήδη ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Υποδομών, Μικροέργων και Ηλεκτροφωτισμού Στέλιος Γκατζές με επείγουσα επιστολή του προς τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο Κωνσταντίνο Ταγγίρη, καταγγέλλοντας για μια ακόμη φορά την εγκατάλειψη της περιοχής από αστικά λεωφορεία, με αποτέλεσμα να υποχρεώνονται σε μεγάλη ταλαιπωρία οι κάτοικοι, που στην πλειοψηφία τους είναι υπερήλικες. Έτσι, όπως επισημαίνεται στην επιστολή, οι πολίτες αναγκάζονται να διανύουν πεζή μεγάλες αποστάσεις, μέχρι και δυο χλμ., έως την επόμενη στάση άλλων αστικών Γραμμών εκτός της περιοχής, προκειμένου να μετακινηθούν στην πόλη.
«Από τα πέντε λεωφορεία τύπου mini-buss που εξυπηρετούσαν τη Γραμμή 16/Ευαγγελίστρια-Ιστορικό Κέντρο, φθάσαμε στο σημείο να κυκλοφορούν μόνο δύο, και αυτά εκτελώντας πολύ αραιωμένα δρομολόγια. Η επίσημη εξήγηση που μας παρείχαν οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΟΑΣΘ ήταν η απόσυρση από την κυκλοφορία των οχημάτων λόγω βλάβης. Το τελευταίο διάστημα αποσύρθηκαν και τα δύο τελευταία mini-buss, επίσης λόγω βλάβης, με αποτέλεσμα να μην κινείται στην περιοχή ούτε ένα όχημα!», αναφέρει μεταξύ άλλων ο αντιδήμαρχος Στέλιος Γκατζές στην επιστολή του, και προσθέτει:
Όπως τονίζει, «πρόκειται για μια απαράδεκτη κατάσταση που έχουμε καταγγείλει πολλάκις, αλλά δυστυχώς δεν είδαμε να δίνεται λύση, όπως οφείλει να πράξει ο ΟΑΣΘ χάριν της αποστολής του που τον υποχρεώνει, νομικά και ηθικά, να παρέχει καλές συγκοινωνιακές υπηρεσίες στο επιβατικό κοινό».
Η απάντηση του ΟΑΣΘ
"Σχετικά με τα προβλήματα που υπάρχουν στην συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση της περιοχής της Ευαγγελίστριας, ο ΟΑΣΘ επισημαίνει ότι:
«Τα μίνι μπας που εξυπηρετούν την Ευαγγελίστρια είναι του 2003, επομένως παλιά, ταλαιπωρημένα και έχουν στην πλάτη τους πολλά χιλιόμετρα. Σήμερα η περιοχή εξυπηρετείται από ένα όχημα, καθώς το οδικό δίκτυο της Ευαγγελίστριας δεν επιτρέπει τη δρομολόγηση οποιουδήποτε τύπου λεωφορείων, παρά μόνον οκτάμετρων.
Ο ΟΑΣΘ προχώρησε σε διαγωνισμό για την προμήθεια τέτοιου τύπου λεωφορείων, ο οποίος δυστυχώς απέβη άκαρπος, ωστόσο θα επαναληφθεί.
Θα εξαντληθεί κάθε είδους περιθώριο ώστε, σε συνεργασία με τον δήμο Νεάπολης Συκεών, να είναι εφικτή η άμεση δρομολόγηση άλλου, μεγαλύτερου τύπου λεωφορείων στην περιοχή»."
Το θέμα έθεσε ήδη ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Υποδομών, Μικροέργων και Ηλεκτροφωτισμού Στέλιος Γκατζές με επείγουσα επιστολή του προς τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο Κωνσταντίνο Ταγγίρη, καταγγέλλοντας για μια ακόμη φορά την εγκατάλειψη της περιοχής από αστικά λεωφορεία, με αποτέλεσμα να υποχρεώνονται σε μεγάλη ταλαιπωρία οι κάτοικοι, που στην πλειοψηφία τους είναι υπερήλικες. Έτσι, όπως επισημαίνεται στην επιστολή, οι πολίτες αναγκάζονται να διανύουν πεζή μεγάλες αποστάσεις, μέχρι και δυο χλμ., έως την επόμενη στάση άλλων αστικών Γραμμών εκτός της περιοχής, προκειμένου να μετακινηθούν στην πόλη.
«Από τα πέντε λεωφορεία τύπου mini-buss που εξυπηρετούσαν τη Γραμμή 16/Ευαγγελίστρια-Ιστορικό Κέντρο, φθάσαμε στο σημείο να κυκλοφορούν μόνο δύο, και αυτά εκτελώντας πολύ αραιωμένα δρομολόγια. Η επίσημη εξήγηση που μας παρείχαν οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΟΑΣΘ ήταν η απόσυρση από την κυκλοφορία των οχημάτων λόγω βλάβης. Το τελευταίο διάστημα αποσύρθηκαν και τα δύο τελευταία mini-buss, επίσης λόγω βλάβης, με αποτέλεσμα να μην κινείται στην περιοχή ούτε ένα όχημα!», αναφέρει μεταξύ άλλων ο αντιδήμαρχος Στέλιος Γκατζές στην επιστολή του, και προσθέτει:
«Σε αλλεπάλληλες παρεμβάσεις μας και πιέσεις προς τις αρμόδιες Υπηρεσίες του ΟΑΣΘ για τη δρομολόγηση αστικών λεωφορείων τύπου εννέα μέτρων, όπως συμβαίνει με περιοχές της Άνω Πόλης, τελευταία εισπράτταμε την αρνητική απάντηση με την αστήρικτη δικαιολογία ότι αυτά δεν μπορούν να κινηθούν στους δρόμους της περιοχής Ευαγγελίστριας (ενώ στο παρελθόν μπορούσαν!), ή ότι ο δήμος μας δεν έχει προβεί στις υποδειχθείσες ενέργειες για την απελευθέρωση συγκεκριμένων επίμαχων χώρων για την άνετη κίνηση των λεωφορείων, αποτρέποντας τη στάθμευση ιδιωτικών οχημάτων. Όπως, όμως, μπορείτε να διαπιστώσετε από τις επισυναπτόμενες φωτογραφίες, οι εργασίες που μας υποδείχθηκαν εκτελέστηκαν πλήρως, ενώ συνεργεία του δήμου μας περιοδικά εποπτεύουν την περιοχή για τη διατήρηση των συνθηκών ασφαλούς και άνετης κίνησης των εννιάμετρων αστικών λεωφορείων».
Όπως τονίζει, «πρόκειται για μια απαράδεκτη κατάσταση που έχουμε καταγγείλει πολλάκις, αλλά δυστυχώς δεν είδαμε να δίνεται λύση, όπως οφείλει να πράξει ο ΟΑΣΘ χάριν της αποστολής του που τον υποχρεώνει, νομικά και ηθικά, να παρέχει καλές συγκοινωνιακές υπηρεσίες στο επιβατικό κοινό».
Τέλος, καλεί τη διοίκηση του ΟΑΣΘ να προβεί «άμεσα σε όλες τις ενέργειες για τη δρομολόγηση εννιάμετρων αστικών λεωφορείων στη ‘‘Γραμμή 16’’», καθώς δεν υφίστανται οι λόγοι περί του αντιθέτου που αναληθώς επικαλείται ο Οργανισμός. Ταυτόχρονα ζητά να κινηθούν άμεσα όλες τις διαδικασίες είτε για την αγορά νέων mini-buss είτε για την ενοικίαση παρόμοιων οχημάτων «όπως πράξατε για την κάλυψη των αναγκών άλλων περιοχών».
"Σχετικά με τα προβλήματα που υπάρχουν στην συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση της περιοχής της Ευαγγελίστριας, ο ΟΑΣΘ επισημαίνει ότι:
«Τα μίνι μπας που εξυπηρετούν την Ευαγγελίστρια είναι του 2003, επομένως παλιά, ταλαιπωρημένα και έχουν στην πλάτη τους πολλά χιλιόμετρα. Σήμερα η περιοχή εξυπηρετείται από ένα όχημα, καθώς το οδικό δίκτυο της Ευαγγελίστριας δεν επιτρέπει τη δρομολόγηση οποιουδήποτε τύπου λεωφορείων, παρά μόνον οκτάμετρων.
Ο ΟΑΣΘ προχώρησε σε διαγωνισμό για την προμήθεια τέτοιου τύπου λεωφορείων, ο οποίος δυστυχώς απέβη άκαρπος, ωστόσο θα επαναληφθεί.
Θα εξαντληθεί κάθε είδους περιθώριο ώστε, σε συνεργασία με τον δήμο Νεάπολης Συκεών, να είναι εφικτή η άμεση δρομολόγηση άλλου, μεγαλύτερου τύπου λεωφορείων στην περιοχή»."