Όπως έγραψαν αποκλειστικά τα ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΝΕΑ, στις 3-11-22, η πρώτη κατακύρωση του μεγάλου διαγωνισμού για...
770 καινούρια λεωφορεία (ηλεκτρικά, υβριδικά, CNG), θα αφορά τα αρθρωτά 18μετρα CNG.Πράγματι, αναρτήθηκε στο ΚΗΜΔΗΣ, η πρώτη απόφαση ανάδειξης προσωρινού αναδόχου, που είναι φυσικά η IVECO FRANCE SAS, η οποία θα προμηθεύσει τον ΟΑΣΑ (και πιθανώς και τον ΟΑΣΘ), με 100 18μετρα αστικά λεωφορεία συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG), με τιμή προσφοράς τριακόσιες ογδόντα πέντε χιλιάδες ευρώ (385.000,00 €), πλέον ΦΠΑ και, συνολικά, τριάντα οκτώ εκατομμύρια πεντακόσιες χιλιάδες ευρώ 38.500.000,00 €, πλέον ΦΠΑ.
Ποιά είναι η IVECO
H IVECO ( Industrial Vehicles Corporation) είναι μια Ιταλογενής πολυεθνική εταιρεία κατασκευής βαρέων οχημάτων. Δημιουργήθηκε το 1975 στο Τορίνο και σήμερα εδρεύει στο Amsterdam της Ολλανδίας. Το αρχικό της σχήμα, προέκυψε από τη συγχώνευση 5 εταιρειών, της FIAT Veicoli Industriali (Ιταλία), OM (Ιταλία), Lancia Veicoli Speciali (Ιταλία), Unic (Γαλλία) και της Magirus-Deutz (Γερμανία).
Μεγαλύτερος μέτοχός της είναι η holding Exor N.V. της Οικογένειας Ανιέλι. Έχει ετήσια έσοδα 13 δις ευρώ περίπου και απασχολεί 34.000 εργαζόμενους.
Πότε θα έρθουν
Λογικά, η προμήθεια των 100 αρθρωτών, θα γίνει τους επόμενους μήνες (με την επιφύλαξη πολιτικών αλλαγών λόγω εκλογών), καθώς για το συγκεκριμένο τμήμα του διαγωνισμού, δεν υπάρχει άλλος υποψήφιος ανάδοχος, οπότε δεν θα υπάρξουν προφανώς προσφυγές. Συνεπώς, θα δούμε τα πρώτα αρθρωτά το καλοκαίρι του 2023, το αργότερο τους πρώτους μήνες του φθινοπώρου.
Αυτό το χρονικό διάστημα, γίνεται η επεξεργασία των δικαιολογητικών για το δεύτερο τμήμα του διαγωνισμού, στο οποίο η IVECO και πάλι, δίνει μάχη με την Ιταλοτουρκική Industria Italiana Autobus-Karsan, για 200 12μετρα λεωφορεία CNG, προϋπολογισμού 59 εκατ. ευρώ.