Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2023

Πρύτανης Δ.Π.Θ. : "Κάναμε διαγωνισμό, φωνάξαμε και τα τουριστικά, δεν ήρθε κανείς"

Συχνά - πυκνά, οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων κατηγορούν το "μονοπώλιο των ΚΤΕΛ" και ζητούν να μπουν στην "τακτική συγκοινωνία". 

Η ...ευκαιρία, παρουσιάστηκε στο Πανεπιστήμιο της Ξάνθης, όπου οι πρυτανικές αρχές, κάλεσαν το Αστικό ΚΤΕΛ, να κάνει τη συγκοινωνία με αύξηση 17%. Το ΚΤΕΛ απάντησε ότι η αύξηση 17% δεν καλύπτει τίποτε από το αυξημένο κόστος της μεταφοράς, το Δ.Π.Θ. ανέβασε άλλο 18% την αποζημίωση και άνοιξε το διαγωνισμό και στα Τουριστικά και ...δεν εμφανίστηκε κανείς.

H αιτία είναι απλή: Για να συμμετάσχει κανείς σε ένα διαγωνισμό, πρέπει να βγάζει έστω ένα ευρώ.
Το 90% του έργου των ΚΤΕΛ, σε όλη την Ελλάδα, αστικών και υπεραστικών, είναι πλέον ζημιογόνο κι όσοι το ορέγονται κάνουν δεύτερες σκέψεις. Το "σπάσιμο του μονοπωλίου" δεν έχει κανένα πρακτικό αντίκρισμα, παρά μόνο φιλολογικές προθέσεις.
Κι αυτό θα φανεί στους διαγωνισμούς, στους οποίους , παρά το γεγονός ότι θα είναι "ανοιχτοί", δεν θα προσέλθει σχεδόν κανείς άλλος, παρά μόνο τα ΚΤΕΛ, από ..συνήθεια κι όχι από καλά υπολογισμένες επιχειρηματικές πρακτικές. Η συγκοινωνία έχει πλέον μόνο ζημίες...


 
Ανέφερε ο Πρύτανης στο thraki.com

«ΔΙΕΥΡΥΝΑΜΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΕΧΝΙΚΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ, ΑΛΛΑ…ΚΑΝΕΝΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΚΑΙ ΠΑΛΙ»

Επίσης, ο κ. Μάρης, τόνισε με έμφαση ότι «εμείς την προσπάθειά μας την κάναμε με τις δυο διαγωνιστικές διαδικασίες που ανεβήκαμε κατά 35% και είμαστε σίγουροι ότι κάλυπτε το κόστος, διότι κάναμε ειδική μελέτη για αυτό και παρακολουθούσαμε τις τιμές των καυσίμων που υπάρχουν στην περιοχή, τον τελευταίο ενάμιση χρόνο. Και πάλι όμως, η επιλογή είναι τελική για το ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ, από ο,τι μας διαμηνύουν.

 Επίσης, θα ήθελα να πω ότι σαν Πανεπιστήμιο, στην φάση της δεύτερης διαγωνιστικής διαδικασίας (όταν αυξήθηκε η αποζημίωση κατά 35%) διευρύναμε και τους τεχνικούς όρους οι οποίοι αφορούσαν στον διαγωνισμό σε ο,τι αφορά στις προδιαγραφές των οχημάτων. Αυτό το κάναμε, για να μπορούν – εάν ήθελαν – να συμμετάσχουν στην διαγωνιστική διαδικασία είτε το Υπεραστικό ΚΤΕΛ είτε οποιοσδήποτε άλλος ιδιώτης που έχει τουριστικό γραφείο. Δεν υπήρχε κανείς που εκδήλωσε ενδιαφέρον».

sakisgeorgiadis