Συνέντευξη στον Απόστολο Λυκεσά, παραχώρησε ο Τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς, με αφορμή τη χθεσινή απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου (δείτε εδώ), για ανάθεση της λειτουργίας και συντήρησης του Μετρό σε ανάδοχο, με ΣΔΙΤ.
Αναλυτικά, τα όσα είπε ο κ.Παππάς:
Αναλυτικά, τα όσα είπε ο κ.Παππάς:
► Μοντέλο ΔΕΗ, δηλαδή ρήτρα αναπροσαρμογής στα εισιτήρια για να βγαίνουν τα κόστη του ιδιώτη, ή μοντέλο ΟΑΣΘ, στο προηγούμενό του καθεστώς, όπου το δημόσιο ταμείο θα στηρίζει μια ιδιωτική εταιρεία μεταφορών φέρνει η απόφαση της κυβέρνησης Μητσοτάκη να προχωρήσει σε ΣΔΙΤ για τη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης.
► Αυτά τα μοντέλα είναι φτιαγμένα για να καλύπτουν τα κόστη του αναδόχου και αυτό το πληρώνει είτε ο επιβάτης είτε ο φορολογούμενος. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ σχεδίαζε τη λειτουργία του μέσου υπό δημόσιο έλεγχο, με μόνο την ανάληψη συγκεκριμένων έργων από κάποιον ανάδοχο.
► Η ολοκλήρωση του μετρό Θεσσαλονίκης θα πάει τουλάχιστον δύο χρόνια πίσω, με βάση τις εργασίες στον σταθμό Βενιζέλου και την επιλογή απόσπασης των αρχαιοτήτων. Τα χρονοδιαγράμματα που σερβίρει στον δημόσιο διάλογο η κυβέρνηση δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα. Τεχνηέντως έχουν μεταφέρει τον υπεσχημένο χρόνο ολοκλήρωσης του έργου μετά το πέρας της θητείας της.
► Οι σύμμαχοι πρέπει να πάρουν ξεκάθαρη θέση για τις απαράδεκτες τοποθετήσεις Ερντογάν. Η Τουρκία πρέπει να καταλάβει, μέσα από τη δική μας ενεργητική διπλωματία, ότι οι όποιες διαφορές επιλύονται μέσω του διεθνούς δικαίου.
► Ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία έκανε ένα μεγάλο, ένα ιστορικό άλμα. Δόθηκε η δυνατότητα στον κόσμο, που τόσα χρόνια μας παρακολουθεί και μας ψηφίζει, να συνδιαμορφώσει και να στείλει ένα μήνυμα. Θα ήταν οδυνηρό να μην έχουμε δώσει αυτή τη δυνατότητα στον κόσμο της αριστεράς και τους προοδευτικούς πολίτες.
► Λάθος θα είναι για τη συλλογική μας ηγεσία να θεωρήσει ότι έχουμε φτάσει στο τέλος του προορισμού. Το μείζον είναι πως όλος αυτός ο κόσμος που έκανε μια πολιτική επιλογή θα γίνει ενεργός στον χώρο δουλειάς του, στη γειτονιά του, στην αυτοδιοίκηση, στον φοιτητικό του σύλλογο. Πως θα γίνει συμμέτοχος σε μια κραταιά πλέον παράταξη της αριστεράς.
► Διαμορφώνεται, ελέω επιλογών Μητσοτάκη, ένας διεθνής περίγυρος, ο οποίος εξαιρεί την Ελλάδα από ευνοϊκές ρυθμίσεις, όπως η ρήτρα διαφυγής, που συζητούνται και μπαίνουν σε εφαρμογή σε επίπεδο Ευρώπης. Δεν είδαμε καμία διπλωματική προσπάθεια της κυβέρνησης, ώστε η Ελλάδα να εμπίπτει στη ρήτρα διαφυγής από το σύμφωνο σταθερότητας. Δυστυχώς, πάμε σε εισαγόμενη περιστολή δυνατοτήτων με την υπογραφή της απραξίας Μητσοτάκη.