Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2022

Γιατί έγινε το ατύχημα με το αστικό του ΟΑΣΘ - Τι συνέβη με τα φρένα

 Τα "ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΝΕΑ", που παρέχουν την πιο έγκυρη και άμεση ενημέρωση στο χώρο των συγκοινωνιών, απευθύνθηκαν στον πιο έγκυρο μηχανικό της Θεσσαλονίκης, για να δώσει την εξήγησή του για το σημερινό συμβάν. Μας απάντησε λοιπόν ο πολύ έμπειρος μηχανικός:






..................................................................
Σχετικά με το ΜΑΝ 2063 που είχε το ατύχημα σήμερα,  κατά την γνώμη μου ο οδηγός μάλλον είχε κάποιο μήνυμα στο ταμπλώ και σταμάτησε το όχημα για να κάνει γενικό reset από τον διακόπτη των μπαταριών.


Βιαστικη κίνηση γιατί πιθανόν δεν τράβηξε το χειρόφρενο για να ασφαλίσει το λεωφορείο μηχανικά αλλά βασίστηκε στα ηλεκτρικά συστήματα που όταν ανοίγεις την πόρτα λειτουργεί το φρένο στάσης και ασφαλίζει έτσι το λεωφορείο.
Όμως αν κλείσεις τον γενικό διακόπτη παύει η ηλεκτρική υποβοήθηση του φρένου και ελευθερώνεται το όχημα.


Επειδή στο συγκεκριμένο σημείο έχει κατηφόρα το λεωφορείο τσούλησε και έγινε το κακό.
Ευτυχώς δεν υπήρξε απώλεια ζωής.
Αν το λεωφορείο δεν είχε φρένα τότε θα είχε οδηγηθεί άμεσα στο αρχιτεχνείο για εξέταση και δεν θα ήταν στον δρόμο.
Αν έχανε αέρα όπως είπαν κάποιοι τότε θα έπεφτε η πίεση στα καζανάκια και θα φρενάριζε αμέσως γιατί κάτω από κάποια απώλεια αέρα το όχημα φρενάρει μηχανικά.
Κρίμα στο όχημα, έπαθε μεγάλη ζημιά αλλά ευτυχώς δεν χάθηκε ζωή.
O οδηγός, "παλιά καραβάνα" και μαθημένος στα απλά λεωφορεία, ξεγελάστηκε από τα συστήματα που δεν γνώριζε καλά και έγινε το μοιραίο.
Γι αυτό χρειάζεται να γίνονται σεμινάρια εκπαίδευσης όταν έρχονται νέα οχήματα.
.....................................

Αυτή είναι η άποψη του μηχανικού μας.
Το πόρισμα θα δείξει.

Για την αντιγραφή
Σάκης Γεωργιάδης, 26/1/2022

sakisgeorgiadis