και ανάδοχος του έργου η "ΤΕΧΝΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ - ΤΕΜΚΑ Σ. ΑΡΙΣΤΕΙΔΑΚΗΣ - Ι. ΚΕΣΙΣΟΓΛΟΥ - Σ. ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ".
Εξυπηρετεί 41 Κ.Τ.Ε.Λ., με δυνατότητα 800 δρομολογίων ημερησίως και διακινούνται 20.000 - 25.000 επιβάτες ημερησίως, στην κανονική λειτουργία του. Διαθέτει χώρους στάθμευσης δυναμικότητας 2.500 Ι.Χ. την ημέρα.
Κάποτε διέθετε πρατήριο καυσίμων στη Βόρεια πλευρά του, το οποίο έκλεισε πριν από 15 περίπου χρόνια.
Η νέα διοίκηση του Σταθμού, υπό τον κ. Γιάννη Λάμπρου, ξεκίνησε μια προσπάθεια, να φτιάξει νέο πρατήριο, στην ίδια περίπου θέση, με την αρχική.
Το νομοθετικό πλαίσιο
Η προσπάθεια ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2021, βασισμένη στο άρθρο 71 του ν.4663/20, που έδωσε το δικαίωμα στους σταθμούς υπεραστικών λεωφορείων, να φτιάχνουν πρατήρια καυσίμων.
Στην αιτιολογική έκθεση δε, του νόμου, αναφέρεται το σκεπτικό:
Ο Νόμος λοιπόν, δίνει το δικαίωμα σε νόμιμους υφιστάμενους σταθμούς ΚΤΕΛ (όπως ο σταθμός ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ), να ιδρύουν και να λειτουργούν πρατήρια παροχής υγρών και αερίων καυσίμων δημόσιας χρήσης.Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Σταθμού κ.Λάμπρου, με τον οποίο επικοινωνήσαμε,
"πράγματι, ο σταθμός ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ πήρε άδεια ίδρυσης πρατηρίου και με πλειοδοτικό διαγωνισμό το διέθεσε με μίσθωση σε ιδιώτη, μέλος της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης, αλλά δυστυχώς υπήρξαν καταγγελίες, με διαφορετική ερμηνεία της διάταξης και γι' αυτό ο σταθμός θα προχωρήσει μόνος στη λειτουργία του πρατηρίου, για την εξυπηρέτηση όλων των επαγγελματιών, που χρησιμοποιούν το σταθμό ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ για να γίνει η δημόσια συγκοινωνία, αλλά και οι διεθνείς γραμμές, όπως και όλοι όσοι έρχονται είτε για να αφήσουν, είτε για να παραλάβουν επιβάτες και ασυνόδευτα δέματα.
Δεν νοείται σ' αυτό το συγκοινωνιακό κόμβο να μην υπάρχουν οι βασικές υποδομές για να λειτουργήσει.
Επίσης, για το parking των ΙΧ και των ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ, για την καλύτερη εξυπηρέτηση όλων, ο σταθμός έκανε επιπλέον, άλλα 8 στρέμματα parking."
Προσφυγή των βενζινοπωλών στο Σ.τ.Ε.
Όμως,
στην όλη διαδικασία, παρενέβη η ΕΝ.ΒΕ.Θ., η Ένωση Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης, δηλαδή, η οποία σε συντονισμό με την ΠΟΠΕΚ (ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ), υπέβαλε ένσταση στη διαδικασία και προσφυγή στο ΣτΕ κατά της αδειοδότησης του συγκεκριμένου πρατηρίου,
θεωρώντας ότι ο νόμος, δεν επιτρέπει στο σταθμό να παραχωρήσει την εκμετάλλευση του πρατηρίου σε ιδιώτη. Συγκεκριμένα, η διοίκηση της ΕΝ.ΒΕ.Θ. εκτιμά, ότι το πνεύμα του νόμου, εκφράζεται από μία λέξη, που αποτέλεσε την αιτία του προβλήματος: τη λέξη "από" στη φράση "Επιτρέπεται η ίδρυση και λειτουργία πρατηρίου παροχής υγρών και αερίων καυσίμων δημόσιας χρήσης από νόμιμους υφιστάμενους σταθμούς υπεραστικών λεωφορείων".
Κρίνουν προφανώς, ότι ο σταθμός έχει δεσπόζουσα θέση και θα νοθεύσει τον ανταγωνισμό, σε βάρος συναδέλφων τους στην περιοχή.
Η θέση του Υπουργείου Μεταφορών
Συγκεντρώνοντας τα επιχειρήματα όλων των πλευρών, το Υπουργείο Μεταφορών, πήρε θέση και δια του υφυπουργού Μιχάλη Παπαδόπουλου, απήντησε στις 21-12-2021:
Επομένως,
εαν η διοίκηση του σταθμού, ιδρύσει πρατήριο καυσίμων, θα πρέπει να το λειτουργεί η ίδια κι όχι ιδιώτης.
Γιάννης Λάμπρου |
Άρα, όπως μας ανέφερε ο κ.Λάμπρου, ο σταθμός θα προχωρήσει εκ των πραγμάτων στην ίδρυση του πρατηρίου και θα το εκμεταλλεύεται ο ίδιος, αν και είναι κάτι που δεν το θέλει.
"Δεν καταλαβαίνω γιατί αντιδρούν οι βενζινοπώλες, στο απολύτως λογικό και θεμιτό, να πάρει το πρατήριό μας , με έντιμο διαγωνισμό, ένας συνάδελφός τους και να πληρώνει ενοίκιο, όπως κάνουν όλοι στα δικά τους πρατήρια. Εμείς δεν θέλουμε να ανταγωνιστούμε τους αγαπητούς βενζινοπώλες, να εξυπηρετήσουμε τους πελάτες μας, αυτοκινητιστές και επιβάτες θέλουμε"
Αυτές είναι οι απόψεις του κ.Λάμπρου,
είμαστε στη διάθεση της άλλης πλευράς (του κ.Θέμη Κιουρτζή), να παραθέσουμε και τις δικές τους απόψεις.
Φαίνεται πάντως, ότι το σήριαλ, θα έχει αρκετά επεισόδια ακόμη με καταγγελίες και εμπλοκές υπηρεσιών...
Σάκης Γεωργιάδης, 25/1/2022