Η Hitachi Rail παρέδωσε το πρώτο μετρό χωρίς οδηγό στην Ελλάδα, στο πλαίσιο....
σύμβασης για την παροχή ψηφιακής σηματοδότησης CBTC και 33 συρμών μετρό τελευταίας τεχνολογίαςΗ πρώτη φάση του νέου μετρό της Θεσσαλονίκης, που εγκαινιάστηκε στις 30-11-2024, έχει μήκος 9,6 χλμ. και 13 σταθμούς.
Τα σχέδια του έργου και της χρηματοδότησης του Μετρό, προβλέπουν την περαιτέρω ανάπτυξη της γραμμής, η οποία, μετά την ολοκλήρωσή της, θα συνδέει το κέντρο της πόλης με το αεροδρόμιο. Μια αρχική επέκταση της γραμμής έχει ήδη προγραμματιστεί και θα οδηγήσει στην κατασκευή άλλων πέντε σταθμών που θα καλύψουν μια πρόσθετη απόσταση 4,8 χιλιομέτρων προς Καλαμαριά.
Η συμμετοχή της Hitachi Rail στο έργο προβλέπει την παροχή της λύσης σηματοδότησης CBTC (Communication Based Train Control) την προμήθεια τροχαίου υλικού. Το πρώτο τμήμα του μετρό θα εξυπηρετείται από 18 νέους συρμούς, ενώ θα προστεθούν άλλοι 15 συρμοί στο πλαίσιο μεταγενέστερης σύμβασης εφαρμογής.
Συρμοί Ιταλο-ισπανικής συνεργασίας
Τα οχήματα, που κατασκευάστηκαν στο εργοστάσιο της Hitachi Rail στο Reggio Calabria της Ιταλίας, αποτελούνται από τέσσερα βαγόνια, με συνολικό μήκος περίπου 51 μέτρα και μεταφορική ικανότητα 450 επιβατών ανά αμαξοστοιχία.
Tα μεταλλικά μέρη των συρμών, κατασκευάστηκαν από την Oliva Torres, Ισπανική βιομηχανία, στη Βαρκελώνη.
Εκτός από τα οχήματα, η Hitachi Rail προμηθεύτρια των συστημάτων σηματοδότησης της γραμμής με βάση το CBTC υποστηρίζει την αυξημένη χωρητικότητα εξυπηρέτησης, επιτρέποντας στα τρένα να εκτελούν δρομολόγια με ασφάλεια σε μικρότερα χρονικά διαστήματα. Το CBTC είναι ένα σύγχρονο αστικό σύστημα σηματοδότησης που χρησιμοποιεί ασύρματη επικοινωνία μεταξύ των συρμών και της υποδομής για την αποτελεσματικότερη λειτουργία των συστημάτων μετρό σε σχέση με τη συμβατική σηματοδότηση. Για την υλοποίηση του έργου χρησιμοποιήθηκε η παγκόσμια τεχνογνωσία CBTC της Hitachi Rail, μεταξύ άλλων από εγκαταστάσεις στη Γαλλία και τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Τα εγκαίνια του μετρό της Θεσσαλονίκης σηματοδοτούν ένα νέο σημαντικό ορόσημο στην επέκταση της Hitachi Rail σε μετρό χωρίς οδηγό σε όλο τον κόσμο. Τα τελευταία χρόνια, η Hitachi Rail έχει παραδώσει αυτόνομες λύσεις σε μια σειρά από αγορές, συμπεριλαμβανομένων των γραμμών 4 και 5 στο Μιλάνο και των μετρό στην Ταϊπέι, τη Λίμα και την Κοπεγχάγη.
ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ: