Ως εκ τούτου είναι ορατός πλέον ο κίνδυνος από την Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου να υπάρξουν σοβαρές αναταράξεις στο συγκοινωνιακό έργο της πρωτεύουσας και μεγάλη ταλαιπωρία σε περιοχές της Ανατολικής και Δυτικής Αττικής, τις οποίες καλύπτουν συγκοινωνιακά τα ΚΤΕΛ που έχουν αναλάβει το έργο σε 60 γραμμές.
Πηγές του ΟΑΣΑ διαβεβαιώνουν ότι η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού είναι διασφαλισμένη σε κάθε περίπτωση. Ωστόσο ακόμα κι αν η δεύτερη γνωμοδότηση του Ελεγκτικού Συνεδρίου είναι θετική ύστερα από την αρχική απορριπτική απόφαση, θεωρείται βεβαιο ότι θα μείνει ένα χρονικό κενό μέχρι τη λήψη της σχετικής απόφασης δεδομένου ότι η υφιστάμενη σύμβαση λήγει σήμερα.
Διαβάστε και > Τρέχει ο διαγωνισμός του ΟΑΣΑ για τις γραμμές των ΚΤΕΛ - Πότε ανοίγουν οι προσφορές - Ολόκληρη η διακήρυξη
Το κενό αυτό είτε θα πρέπει να καλυφθεί από τα ΚΤΕΛ μέσω μιας λύσης «δωρεάς», η οποία είχε εφαρμοστεί και στο παρελθόν είτε θα πρέπει να καλυφθεί από την ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), η οποία ωστόσο ήδη λειτουργεί «στο κόκκινο» από πλευράς επάρκειας στόλου και προσωπικού κίνησης μετρώντας καθημερινά δεκάδες ανεπάνδρωτες βάρδιες ανά αμαξοστάσιο.
Διαβάστε και > STOP από το Ελεγκτικό Συνέδριο στην ανάθεση του ΟΑΣΑ στα ΚΤΕΛ για το 2024 - Ολόκληρη η απόφαση
Την ίδια στιγμή και η πλευρά των ΚΤΕΛ δε φαίνεται - επί του παρόντος τουλάχιστον - ιδιαιτέρως πρόθυμη να προβεί εκ νέου σε «δωρεά» των υπηρεσιών της.
Την Τρίτη η πλευρά του ΟΑΣΑ παρουσίασε τα επιχειρήματά της στο Ελεγκτικό Συνέδριο, από το οποίο πλέον αναμένεται η οριστική απόφαση μετά την επανεξέταση του σχεδίου σύμβασης μεταξύ ΟΑΣΑ και ΚΤΕΛ. Η διοίκηση του Οργανισμού προσβλέπει σε μια απόφαση – εξπρές ιδανικά έως το τέλος αυτής της εβδομάδας, ενώ διαμηνύει ότι ακόμα κι αν δεν καταστεί εφικτό να συνεχιστεί η κάλυψη του έργου, με τον τρόπο με τον οποίο γίνεται τώρα, έχουν ήδη γίνει οι απαραίτητες «ασκήσεις» εδώ και μήνες ώστε η ΟΣΥ να μην αφήσει ακάλυπτες δεκάδες περιοχές.
Είναι έτοιμο ήδη ένα πρόγραμμα αναδιάρθρωσης, το οποίο εφόσον δοθεί η σχετική εντολή, θα τεθεί άμεσα σε εφαρμογή. Σε αυτήν την περίπτωση, πάντως, το επιβατικό κοινό θα πρέπει να οπλιστεί με υπομονή διότι ο αριθμός των λεωφορείων δεν είναι ανεξάντλητος, πράγμα που σημαίνει ότι τα οχήματα και οι οδηγοί που θα χρειαστεί να καλύψουν τις γραμμές που έχουν ανατεθεί στα ΚΤΕΛ, θα αποσυρθούν από άλλες περιοχές και γραμμές.
ΠΗΓΗ: ethnos.gr