Τρίτη 11 Ιουλίου 2023

Γιατί όλοι οι Υπουργοί Μεταφορών κάνουν το ίδιο λάθος;

Γράφει ο Σάκης Γεωργιάδης

 Δεκαετίες τώρα, όλοι ανεξαιρέτως οι Υπουργοί Μεταφορών κάνουν το ίδιο λάθος:

Θέτουν χρονοδιαγράμματα, που εκ των πραγμάτων θα διαψευστούν (π.χ. "1.000 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία θα κινούνται σε δύο χρόνια στην Αθήνα/Θεσσαλονίκη" και τελικά περνάνε 8 χρόνια και δεν έχει κυκλοφορήσει ούτε ένα) ή αναφέρονται σε εκτιμήσεις, πάντα υπερεκτιμώντας.

Πρόσφατο παράδειγμα, η εκτίμηση του νέου ΥΠΥΜΕ Χρήστου Σταϊκούρα, για τον αριθμό των μετακινούμενων με το Μετρό Θεσσαλονίκης (ναι , αυτό που εκτιμούσαν ότι θα παραδιδόταν τον Οκτώβριο του 2012, πέρασαν 11 χρόνια από τότε κι ακόμη παραδίδεται).

Ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας λοιπόν, παρουσίασε σήμερα,  στο Συνέδριο «Fin Forum 2023», τα εμβληματικά έργα και τους άξονες των έργων που περιλαμβάνει το Αναπτυξιακό Σχέδιο για την Ελλάδα του 2030 στον τομέα των Υποδομών.

Και είπε στην τοποθέτησή του ο κ. Σταϊκούρας:

"Το Μετρό, προϋπολογισμού άνω των 2 δισ. ευρώ, αναμένεται να εξυπηρετεί, εντός του 2024, περίπου 300.000 μετακινούμενους συμπατριώτες μας ημερησίως".

Πώς προκύπτει αυτή η υπερφίαλη προσδοκία για 300.000 μετακινούμενους εντός του 2024 κύριε Υπουργέ; Ποιοί σας δίνουν τέτοια νούμερα; 300.000 δεν είναι το σύνολο των μετακινούμενων με όλα τα μέσα στη Θεσσαλονίκη! Δηλαδή, από την πρώτη χρονιά, με μια κουτσουρεμένη γραμμή 9 σταθμών, θα "κλείσει" ο ΟΑΣΘ και όλοι οι Θεσσαλονικείς θα αφήσουν τα Ι.Χ. σπίτι και θα μετακινούνται μόνο με το Μετρό; 300.000 την ημέρα με το Μετρό, σημαίνει ότι η Θεσσαλονίκη θα είναι εντελώς άδεια, από κάθε είδους όχημα.


Η εκτίμηση των ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΝΕΩΝ:

Σε καμία ημέρα του 2024, οι μετακινούμενοι με το Μετρό Θεσσαλονίκης, δεν θα ξεπεράσουν τις 80.000 (πλην ίσως των πρώτων 3-4 ημερών, που θα σπεύσουν όλοι να δουν από περιέργεια, πώς είναι το πολυαναμενόμενο Μετρό).

Κι επειδή, scripta manent, τον Δεκέμβριο, θα σας το θυμίσουμε το άρθρο αυτό κ.Υπουργέ, αφού θα ΄χουμε μια πλήρη εικόνα μετακινουμένων ανά ημέρα....

sakisgeorgiadis