Στη Δικαιοσύνη έχουν προσφύγει οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί της Θεσσαλονίκης, καταθέτοντας μηνυτήρια αναφορά κατά ιδιωτικής εταιρείας που - όπως καταγγέλλουν - προσφέρει παράνομα, με τη διαδικασία της δημοπρασίας μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, υπηρεσίες μεταφορικού έργου με ιδιωτικής χρήσεως αυτοκίνητα. Την ίδια ώρα, με προσωρινή διαταγή που εξέδωσε προ ημερών δικαστήριο, διατάχθηκε η αναστολή λειτουργίας τόσο της εφαρμογής όσο και της ιστοσελίδας της συγκεκριμένης εταιρείας, μέχρι να συζητηθεί η κύρια υπόθεση, στο πλαίσιο αίτησης ασφαλιστικών μέτρων.
Μιλώντας στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Επιβατηγών Αυτοκινήτων Ταξί Θεσσαλονίκης «Ο ΕΡΜΗΣ», Κλήμης Λεοντιάδης, κάνει λόγο για «υποκλοπή του μεταφορικού έργου», επισημαίνοντας την οικονομική ζημιά που υφίσταται ο κλάδος του. Όπως αναφέρει, η πλατφόρμα - η οποία φαίνεται πως ανήκει σε ΕΠΕ με έδρα τη Λάρνακα - ξεκίνησε να δραστηριοποιείται τους τελευταίους μήνες στη Θεσσαλονίκη, ενόψει της έναρξης της τουριστικής σεζόν, επεκτείνοντας τη λειτουργία της και σε άλλα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας αλλά και περιοχές με αυξημένη τουριστική κίνηση.
Με την ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών συναντήθηκαν μελη της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί. Δεύτερος από δεξιά, ο Κλήμης Λεοντιάδης. |
Εξηγώντας τον τρόπο λειτουργίας της πλατφόρμας, ο κ. Λεοντιάδης αναφέρει ότι οι χρήστες του Διαδικτύου που επιθυμούν να μετακινηθούν από ένα σημείο της πόλης σε άλλο μπορούν να ζητήσουν τη μεταφορά τους σε συγκεκριμένη ώρα από συγκεκριμένο σημείο επιβίβασης μέχρι συγκεκριμένο σημείο αποβίβασης και θα τους αποσταλεί ηλεκτρονική απάντηση με την χρέωση και τα στοιχεία του οχήματος που θα τους παραλάβει.
«Δημοπρασία για μία κούρσα»
«Το κόμιστρο είναι πολλαπλάσιο του πραγματικού που χρεώνουν οι επαγγελματίες ταξί» επισημαίνει ο ίδιος και προσθέτει ότι συνήθως χρήστες είναι τουρίστες που γνωρίζουν την υπηρεσία από ανάλογες εφαρμογές του εξωτερικού και επιθυμούν να μετακινηθούν για παράδειγμα από το αεροδρόμιο προς το κέντρο της Θεσσαλονίκης ή σε παραθαλάσσια μέρη όμορων νομών, όπως την Χαλκιδική ή την Πιερία.
«Ο ενδιαφερόμενος πληκτρολογεί τα στοιχεία του δρομολογίου και ακολουθούν προσφορές από οδηγούς που εκτελούν τις μεταφορές. Κάποιος μπορεί να ζητήσει για παράδειγμα 55 ευρώ, άλλος 50 και αυτός που θα κάνει την καλύτερη προσφορά παίρνει την κούρσα», σημειώνει ο κ. Λεοντιάδης, προσθέτοντας ότι η μεταφορά γίνεται με ιδιωτικής χρήσεως αυτοκίνητα, ενώ τα κόμιστρα ακολουθούν συνήθως τις χρεώσεις που ισχύουν στο εξωτερικό.
Ασφαλιστικά μέτρα και μηνυτήρια αναφορά
Παρακολουθώντας το φαινόμενο αυτό και μετά από σχετικές καταγγελίες Σωματείων του κλάδου, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΤΑ) προσέφυγε στη Δικαιοσύνη με τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων, κατά της ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Mε προσωρινή διαταγή που εκδόθηκε την περασμένη Δευτέρα το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών διέταξε την αναστολή λειτουργίας της εφαρμογής αλλά και της ιστοσελίδας, μέχρι να συζητηθούν τα ασφαλιστικά μέτρα.
Ως «μία πρώτη νίκη» στον αγώνα του κλάδου για την προστασία του μεταφορικού έργου από πολυεθνικές εταιρείες που επιχειρούν να μπουν παράνομα στον κλάδο, χαρακτηρίζει την παραπάνω εξέλιξη ο κ. Λεοντιάδης.
Είχε προηγηθεί μηνυτήρια αναφορά του Σωματείου της Θεσσαλονίκης «Ο ΕΡΜΗΣ» ενώπιον της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, με την οποία ζητείται να ασκηθεί δίωξη τόσο εναντίον των ιδιοκτητών της ιστοσελίδας όσο και των εκτελούντων μέσω αυτής το μεταφορικό έργο για τα αδικήματα της υποκλοπής μεταφορικού έργου και της παραβίασης της φορολογικής νομοθεσίας. «Δεν είναι μόνο για την οικονομική ζημιά του κλάδου αλλά και τη φοροδιαφυγή και την ασφάλεια των επιβατών» ανέφερε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο δικηγόρος Παναγιώτης Καπετανόπουλος που χειρίστηκε τη μηνυτήρια αναφορά, για την οποία διατάχθηκε ποινική έρευνα.
Tι λένε οι επιχειρηματίες του χώρου της μίσθωσης Ι.Χ. με οδηγό
Ενδιαφέρουσα συνέντευξη του Γιάννη Μπιλάνη, CEO της iMove, εταιρείας ολικής εκμίσθωσης με οδηγό :