Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2022

Σε δεινή οικονομική κατάσταση όλοι οι πάροχοι συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ, ΟΑΣΘ, ΚΤΕΛ)

Για να μην κουράζουμε με πολλά λόγια, η κατάσταση περιγράφεται με μια φράση : "για φυλακή είναι όλοι" !

Σε τραγική οικονομική κατάσταση βρίσκονται όλοι οι ...

εκτελεστικοί φορείς συγκοινωνιακού έργου, εξαιτίας της εκρηκτικής αύξησης του λειτουργικού τους κόστους, από την αύξηση της τιμής των καυσίμων.

Οι εγκεκριμένες πιστώσεις τελείωσαν νωρίτερα από το αναμενόμενο, ταυτόχρονα οι ανάγκες του κράτους να πληρώσει επιδόματα, να στηρίξει τα νοικοκυριά από την αύξηση της δαπάνης για ρεύμα και φυσικό αέριο, σημείωσαν τρομακτική αύξηση και τελικά ...άδειασαν τα ταμεία και δεν υπάρχουν λεφτά για ΚΤΕΛ, ΟΑΣΘ, ΟΑΣΑ ! Οι υπάλληλοι που "βγάζουν τα λεφτά" στα Υπουργεία, δεν έχουν καταλάβει τίποτε από τα αδιέξοδα στα οποία περιήλθαν οι πάροχοι και κινούνται με τους γνώριμους ρυθμούς και ...αργούν. Αργούν σε όλα κι αυτό έχει συνέπειες στη μισθοδοσία των χιλιάδων οδηγών.



Υπό κατάρρευση τα 8 ΚΤΕΛ που παρέχουν αστική συγκοινωνία σε Αθήνα - Θεσσαλονίκη

Το μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζουν τα 8 ΚΤΕΛ, που ανέλαβαν για λογαριασμό των κρατικών αρχών (ΟΑΣΑ - ΟΣΕΘ), την εκτέλεση αστικών δρομολογίων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Τους οφείλονται τεράστια ποσά από το κράτος, ενώ στην Αθήνα τα ΚΤΕΛ δουλεύουν δωρεάν από τις 7 Οκτωβρίου, με αποτέλεσμα να μην εισπράττουν, αλλά να οφείλουν τη μισθοδοσία και τα καύσιμα.

Οι εργαζόμενοι παραμένουν απλήρωτοι, οι εργοδότες είναι εκτεθειμένοι απέναντί τους, αφού "δεν έχουν σάλιο" και η κατάσταση μοιάζει με Βεζούβιο, λίγο πριν την έκρηξη.

Την ίδια ώρα, λόγω της γενικότερης οικονομικής κατάστασης, και τα 94 ΚΤΕΛ της χώρας, αντιμετωπίζουν το φάσμα της χρεοκοπίας, καθώς, η επιβατική κίνηση είναι ιδιαίτερα μειωμένη λόγω των γενικών οικονομικών συνθηκών, ενώ οι υποσχέσεις της πολιτείας για "επιδότηση για τις κενές θέσεις", "επιδότηση για το αυξημένο κόστος πετρελαίου" κ.λ.π. δεν τηρήθηκαν. Ξεχάστηκαν, επειδή ....και ο Σκυλακάκης δεν έχει!

Ακόμη και τα 30 εκ. από το Υπουργείο Ανάπτυξης, που θα έπρεπε να δοθούν για την καταβολή της επιδότησης αντικατάστασης λεωφορείων, από τον Ιούνιο (!), αγνοούνται! Η "αντικατάσταση", θα έπρεπε να πληρωθεί από τον Ιούνιο, φτάσαμε στις 23 Νοεμβρίου και δεν υπάρχει σεντ !



Η βόμβα θα σκάσει

Αλλά και οι ίδιοι οι κρατικοί φορείς αντιμετωπίζουν τεράστιο πρόβλημα. Πρόσφατα, ο ΟΑΣΑ έλαβε μια γενναία επιδότηση για το αυξημένο λειτουργικό κόστος, που του επέτρεψε να πληρώσει τη μισθοδοσία, για να μη γίνει ...χαμός στην Αθήνα με απεργίες.

Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο με τον ΟΑΣΘ, στον οποίο υποσχέθηκαν κάποια εκατομμύρια για την "κοινωνική πολιτική", τα οποία έπρεπε να πάρει από τις αρχές Σεπτεμβρίου. Το μουλάρι που φέρνει τα χρήματα από την Αθήνα, φαίνεται πως είναι πολύ αργό και θα κάνει πολλούς μήνες να φτάσει στη Θεσσαλονίκη. Τα λεφτά του ΟΑΣΘ τελείωσαν, μέχρι δεκάρας και σε λίγες μέρες, θα σκάσει πρόβλημα στη μισθοδοσία του προσωπικού και θα χαλάσει την ηρεμία που πέτυχε ο Ταγγίρης με πολύ κόπο. Μέχρι να φτάσουν τα λεφτά, οι υποχρεώσεις θα αυξηθούν τόσο, που δεν θα περισσέψει τίποτε για την τακτοποίηση ληξιπρόθεσμων οφειλών του ΟΑΣΘ, σε "Ηρακλή", "ΟΣΕΘ" και "ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ", οι οποίοι με τη σειρά τους περιμένουν τα λεφτά, για να πληρώσουν το δικό τους προσωπικό.

Χιλιάδες εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες πληρώνονται καθυστερημένα ή καθόλου και οι εργοδότες -που δεν μπορούν να κάνουν κάτι- βρίσκονται αντιμέτωποι με την κραυγή αγωνίας των εργαζομένων, που κυριολεκτικά δεν έχουν να πάρουν το γάλα των παιδιών τους!

Η κατάσταση είναι εκρηκτική σε όλα τα μέτωπα και σύντομα θα έχουμε πολύ δυσάρεστα μαντάτα, από πολλά μέτωπα. Πολλά λουκέτα βλέπει η γυάλινη σφαίρα των ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΝΕΩΝ και πολλές απεργίες και διακοπές συγκοινωνίας....


Μην πιάσουμε και το κεφάλαιο ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ γιατί κι εκεί πέφτει μαύρο δάκρυ...

sakisgeorgiadis