Το μεταχειρισμένο "Ασημένιο Βέλος" ETR 470 Pendolino, το οποίο έχει φτάσει στην Ελλάδα εδώ και κάποιο διάστημα είναι το τρένο, το οποίο υπόσχεται να μειώσει το χρόνο του ταξιδιού από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη σε λιγότερες από 4 ώρες αρχικά και σε λιγότερες από 3,5 στη συνέχεια.
Προϋπόθεση βέβαια γι΄αυτό είναι η ολοκλήρωση της σηματοδότησης και του ETCS (Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Αμαξοστοιχιών), το οποίο καθιστά δυνατή τη διαβίβαση στον μηχανοδηγό πληροφοριών αλλά και τον έλεγχο τήρησης της επιτρεπόμενης ταχύτητας, ώστε να μην μπορεί να υπάρξει υπέρβαση ταχύτητας. Πρόκειται για ένα πολύ κρίσιμο σύστημα, το αν οποίο αν και έχει εγκατασταθεί στο δίκτυο εδώ και περίπου 17 χρόνια, δε λειτούργησε.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και νυν HELLENIC TRAINS , που ανήκει στη Ferrovie dello Stato Italiane, αναμένεται να προγραμματίσει τα πρώτα δρομολόγια με τα νέα τρένα μέσα στον Ιούλιο. Στην κατοχή της έχει συνολικά πέντε τρένα υψηλών ταχυτήτων με τα πρώτα δύο να βρίσκονται εδώ και τα υπόλοιπα τρία να αναμένονται έως το τέλος του 2021.
Προϋπόθεση βέβαια γι΄αυτό είναι η ολοκλήρωση της σηματοδότησης και του ETCS (Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Αμαξοστοιχιών), το οποίο καθιστά δυνατή τη διαβίβαση στον μηχανοδηγό πληροφοριών αλλά και τον έλεγχο τήρησης της επιτρεπόμενης ταχύτητας, ώστε να μην μπορεί να υπάρξει υπέρβαση ταχύτητας. Πρόκειται για ένα πολύ κρίσιμο σύστημα, το αν οποίο αν και έχει εγκατασταθεί στο δίκτυο εδώ και περίπου 17 χρόνια, δε λειτούργησε.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και νυν HELLENIC TRAINS , που ανήκει στη Ferrovie dello Stato Italiane, αναμένεται να προγραμματίσει τα πρώτα δρομολόγια με τα νέα τρένα μέσα στον Ιούλιο. Στην κατοχή της έχει συνολικά πέντε τρένα υψηλών ταχυτήτων με τα πρώτα δύο να βρίσκονται εδώ και τα υπόλοιπα τρία να αναμένονται έως το τέλος του 2021.