Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2020

ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: Η Κ/Ξ ΑΒΑΞ - ALSTOM - GHELLA πήρε τη γραμμή 4 «Άλσος Βεϊκου - Γουδή» και ...1,5 δις


Τελικά, η πιο σοφή κουβέντα που ακούστηκε για το Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι ότι πιο γρήγορα θα έφτανε στο Λευκό Πύργο, μια προέκταση του Μετρό της Αθήνας....

Η αρμόδια Επιτροπή Διαγωνισμού της Αττικό Μετρό Α.Ε., αναφορικά με τη διαγωνιστική ....

διαδικασία για τη δημοπράτηση της Νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, Τμήμα Α’ «Άλσος Βεϊκου - Γουδή», προχώρησε σήμερα, Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2020, στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών παρουσία εκπροσώπων των δυο προεπιλεγέντων υποψηφίων αναδόχων, από την Α’ φάση του διαγωνισμού, των εταιρειών ΑΒΑΞ ΑΕ- GHELLA SpAALSTOM TRANSPORT S.A. και ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ANSALDO STP S.p.AHITACHI RAIL ITALY SPA..

 

Οι υποψήφιοι ανάδοχοι υπέβαλαν τις κάτωθι οικονομικές προσφορές :

 

 

1

ΑΒΑΞ ΑΕ- GHELLA SpA –ALSTOM TRANSPORT S.A.

 

12,19%

2

ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ANSALDO STP S.p.A – HITACHI RAIL ITALY SPA.

 

10,57%

 

 

Η προβλεπόμενη δαπάνη του Έργου επί της οποίας δόθηκε η προσφορά των υποψηφίων είναι 1.319.481.500 Ευρώ.

Η συνολική προβλεπόμενη δαπάνη του Έργου που περιλαμβάνει απρόβλεπτα, αναθεώρηση και απολογιστικές εργασίες είναι 1.510.000.000 Ευρώ ενώ η προβλεπόμενη διάρκεια υλοποίησης του Έργου ανέρχεται σε 8 χρόνια.

Η παραπάνω εξέλιξη αποτελεί ένα σημαντικό βήμα στην πορεία υλοποίησης του μεγαλύτερου έργου υποδομής στη χώρα μας, το οποίο θα συμβάλει καταλυτικά στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών της ευρύτερης περιοχής της Αττικής.

 

 

Ακολουθεί Ενημερωτικό Σημείωμα για τη Γραμμή 4 - Τμήμα Α’: «Άλσος Βεΐκου – Γουδή»

 

 

 

 

 

 

 

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

 

Γραμμή 4 Τμήμα Α’:

«Άλσος Βεΐκου – Γουδή»

 

 

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

 

Το Α’ Τμήμα της Γραμμής 4 «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», το οποίο προγραμματίζεται να υλοποιηθεί με την παρούσα δημοπράτηση, έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του Λεκανοπεδίου, του κέντρου της Αθήνας με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός). Ταυτόχρονα θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση υφιστάμενων κεντρικών σταθμών Μετρό από την συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού, στην εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτηρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα κλπ. καθώς και στην αύξηση της δικτύωσης των υφιστάμενων Γραμμών Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο/Ακαδημία, Ευαγγελισμός).

Η χάραξή του εκτείνεται από την περιοχή του Άλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδή και το Φρέαρ TBM Κατεχάκη και υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου. Έχει μήκος περίπου 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει:

Δεκαπέντε (15)  νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή,

 

Εννέα (9) ενδιάμεσα ή/και τερματικά φρέατα.

Σήραγγα υπόγειας διάνοιξης διατομής διπλής τροχιάς που θα διανοιχτεί με τουλάχιστον δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων ολομέτωπης κοπής (ΤΒΜ) μήκους περί τα 13km.

Σήραγγες υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα διπλής τροχιάς, τριπλής τροχιάς & διακλαδώσεων.

Σήραγγες μονής τροχιάς (STT) υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα μήκους 860 μ περίπου.

Δύο επίσταθμους της γραμμής, πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφ. Βεϊκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη).

 

Ένα (1) νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για την γραμμή 4, με προοπτική ενσωμάτωσης και του ελέγχου λειτουργίας των γραμμών 1, 2, 3, αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων γραμμών, καθώς και του Τραμ. Το νέο (ΚΕΛ) θα χωροθετηθεί εντός των ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων.

 

 

 

 

 

 

 

Ένα (1) νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών σε διαθέσιμο χώρο εντός των ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων.

 

Το Έργο επίσης περιλαμβάνει το απαιτούμενο τροχαίο υλικό (20 αυτόματα τραίνα χωρίς οδηγό), καθώς και όλα τα απαιτούμενα Ηλεκτρομηχανολογικά και Σιδηροδρομικά Συστήματα για τη λειτουργία της Γραμμής

 

Προϋπολογισμός: Η προβλεπόμενη δαπάνη του Έργου χωρίς Φ.Π.Α. είναι  1.510.000.000,00 Ευρώ.

 

Διάρκεια κατασκευής: 8 έτη

 

Κριτήριο ανάθεσης της Σύμβασης είναι η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά, βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας – τιμής, σύμφωνα με το άρθρο 311 του N. 4412/16.

 

 

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ

Αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκπόνηση της Οριστικής Μελέτης και της Μελέτης Εφαρμογής, η κατασκευή των έργων Πολιτικού Μηχανικού, η προμήθεια, η εγκατάσταση, οι δοκιμές και η θέση σε λειτουργία του Ηλεκτρομηχανολογικού και Σιδηροδρομικού εξοπλισμού, η συντήρηση του Έργου, η εκπαίδευση του προσωπικού και η προμήθεια των ανταλλακτικών της Γραμμής 4 του Μετρό, Τμήμα Α΄ «Άλσος Βεΐκου – Γουδή».

Στο αντικείμενο του Έργου περιλαμβάνονται ενδεικτικά και όχι περιοριστικά:

·      Το σύνολο των Οριστικών Μελετών, των Μελετών Εφαρμογής και των λοιπών απαιτούμενων μελετών.

·      Πρόσθετες έρευνες (Συμπληρωματική Έρευνα Υπεδάφους (ΣΕΥ).

·      Όλες τις τοπογραφικές μελέτες και εργασίες που απαιτούνται για τις ανάγκες κατασκευής του Έργου.

·      Αξιολόγηση και διαχείριση κινδύνων

·                               Κυκλοφοριακές Παρακάμψεις.

·      Διευθέτηση Εργοταξιακών Χώρων – Εργοταξιακές Εγκαταστάσεις.

·      Γεωμηχανική και Δομητική Παρακολούθηση (ΓΔΠ) των κατασκευών του Έργου, της ζώνης επιρροής του και των κτιρίων και κατασκευών εντός αυτής.

·      Ηλεκτρονική Διαχείριση Εγγράφων με κατάλληλο Σύστημα Ηλεκτρονικής Διαχείρισης εγγράφων (ΣΗΔΕ).

·      Εφαρμογή του συστήματος ΒΙΜ (Μοντελοποίηση Κατασκευαστικών Πληροφοριών) στις μελέτες.

·      Προσωρινές και μόνιμες κατασκευές για τα έργα Πολιτικού Μηχανικού στους σταθμούς, στις σήραγγες, στα φρέατα και στα κτίρια του Αμαξοστασίου Σεπολίων.

·      Εργασίες βελτίωσης εδαφών και ενίσχυσης των μέτρων άμεσης υποστήριξης των σηράγγων, κλπ, όπως και όπου απαιτείται.

 

 

 

 

·      Εργασίες εφαρμογής προληπτικών, προστατευτικών ή ακόμα και μέτρων επισκευών όλων των κτηρίων και άλλων υποδομών και κατασκευών λόγω της κατασκευής του Έργου.

·      Αρχιτεκτονικά τελειώματα στους σταθμούς, τα φρέατα και τα κτίρια του Αμαξοστασίου Σεπολίων.

·      Μόνιμες συνδέσεις κατασκευών με τα δίκτυα Ο.Κ.Ω.

·      Εργασίες αποκατάστασης περιβάλλοντος χώρου σταθμών, φρεάτων, κτιρίων, και λοιπών χώρων στους οποίους έχουν γίνει επεμβάσεις για το Έργο της Γραμμής 4 του Μετρό.

·      Προμήθεια και εγκατάσταση των απαιτούμενων Η/Μ και Σιδηροδρομικών συστημάτων.

·      Προμήθεια, δοκιμές και θέση σε λειτουργία του απαιτούμενου τροχαίου υλικού.

·      Δοκιμές και θέση σε λειτουργία των Η/Μ και Σιδηροδρομικών συστημάτων.

·      Οργάνωση και παροχή συντήρησης του Έργου.

·      Εκπαίδευση του προσωπικού λειτουργίας και συντήρησης.

·      Προμήθεια των απαιτούμενων ανταλλακτικών του Έργου.

 

sakisgeorgiadis