Στο 3ο συνέδριο της HAEE Ecomobility ο υπεύθυνος ενέργειας και περιβάλλοντος του Κινήματος Αλλαγής Γιώργος Αρβανιτίδης παρουσίασε τις θέσεις του κόμματος ΚΙΝ.ΑΛΛ. για τα εναλλακτικά καύσιμα και την ηλεκτροκίνηση που ...
πρέπει επιτέλους να μπουν στην καθημερινότητα και των Ελλήνων.
Πέραν από τους μακροπρόθεσμους στόχους της Κυβέρνησης υπάρχει μια σειρά προκλήσεων στην αγορά ηλεκτροκίνησης και πολλά ρυθμιστικά και θεσμικά ζητήματα που ζητάνε άμεσα απαντήσεις, όπως:
Ο ολοκληρωμένος σχεδιασμός. Με την ενσωμάτωση στον αστικό σχεδιασμό και τους κανονισμούς δόμησης των εγκαταστάσεων σε υφιστάμενα κτήρια. Ενσωμάτωση στο «οικοσύστημα» των ευφυών σπιτιών και δικτύων κ.α.
Κίνητρα προς τους χρήστες Ηλεκτρικών Οχημάτων (φορολογικά, κυκλοφοριακές διευκολύνσεις).
Νέα επιχειρηματικά μοντέλα. (π.χ. car sharing).
Θέματα ασφάλειας και προστασίας δεδομένων. Αλληλεπίδραση με το δίκτυο διανομής, διαχείριση ζήτησης, πρόβλεψη και ανάπτυξη δικτύων φόρτισης.
Όπως τόνισε ο κ. Αρβανιτίδης χαρακτηριστικά:
«Το βασικό ζητούμενο όμως που πρέπει να έχουμε κατά νου, είναι η προστιθέμενη αξία που μπορεί να προσδώσει στην ελληνική οικονομία αυτή η μετάβαση στη νέα εποχή της εναλλακτικής μετακίνησης. Πώς δηλαδή πραγματικά θα κερδίσουν και θα αναπτυχθούν ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες θα είναι ένας σημαντικός κρίκος στην αλυσίδα της ηλεκτροκίνησης, της αεριοκίνησης ή ακόμα και της ανάπτυξης κινητήρων υδρογόνου.
Και εδώ είναι το στοίχημα και η πρόκληση για την ελληνική πολιτεία.
Να προωθήσει την έρευνα και την καινοτομία σε τομείς όπως η αποθήκευση ενέργειας και τα εναλλακτικά καύσιμα. Για να μην βλέπουμε μόνο εδώ σε προθήκες ωραίων εκθέσεων όπως η δική σας αυτό το 3ημερο, θαυμάσια δείγματα δουλειάς φοιτητών και επιχειρήσεων, αλλά να τα βλέπουμε και στις βιτρίνες καταστημάτων έξω στην αγορά.
Σταδιακά μάλιστα θα πρέπει να αντικατασταθεί ο όρος «εναλλακτικά καύσιμα» για τον τομέα των μεταφορών καθώς φεύγουμε πια από τη διαδικασία της καύσης και ίσως θα πρέπει να μιλάμε από εδώ και πέρα πια για…εναλλακτικές κινητήριες πηγές που οδηγούν στην βιώσιμη ανάπτυξη παρά για εναλλακτικά «καύσιμα». Η αλλαγή ορολογίας σηματοδοτεί και την αλλαγή παραδείγματος και την αλλαγή εποχής».
Παράλληλα, ο βουλευτής Β΄Θεσσαλονίκης είχε την ευκαιρία να δει από κοντά το πρωτότυπο ηλεκτροκίνητο μονοθέσιο #Aristoturtle του ΑΠΘ και να μιλήσει με τους φοιτητές για τα μελλοντικά τους σχέδια.
πρέπει επιτέλους να μπουν στην καθημερινότητα και των Ελλήνων.
Πέραν από τους μακροπρόθεσμους στόχους της Κυβέρνησης υπάρχει μια σειρά προκλήσεων στην αγορά ηλεκτροκίνησης και πολλά ρυθμιστικά και θεσμικά ζητήματα που ζητάνε άμεσα απαντήσεις, όπως:
Ο ολοκληρωμένος σχεδιασμός. Με την ενσωμάτωση στον αστικό σχεδιασμό και τους κανονισμούς δόμησης των εγκαταστάσεων σε υφιστάμενα κτήρια. Ενσωμάτωση στο «οικοσύστημα» των ευφυών σπιτιών και δικτύων κ.α.
Κίνητρα προς τους χρήστες Ηλεκτρικών Οχημάτων (φορολογικά, κυκλοφοριακές διευκολύνσεις).
Νέα επιχειρηματικά μοντέλα. (π.χ. car sharing).
Θέματα ασφάλειας και προστασίας δεδομένων. Αλληλεπίδραση με το δίκτυο διανομής, διαχείριση ζήτησης, πρόβλεψη και ανάπτυξη δικτύων φόρτισης.
Όπως τόνισε ο κ. Αρβανιτίδης χαρακτηριστικά:
«Το βασικό ζητούμενο όμως που πρέπει να έχουμε κατά νου, είναι η προστιθέμενη αξία που μπορεί να προσδώσει στην ελληνική οικονομία αυτή η μετάβαση στη νέα εποχή της εναλλακτικής μετακίνησης. Πώς δηλαδή πραγματικά θα κερδίσουν και θα αναπτυχθούν ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες θα είναι ένας σημαντικός κρίκος στην αλυσίδα της ηλεκτροκίνησης, της αεριοκίνησης ή ακόμα και της ανάπτυξης κινητήρων υδρογόνου.
Και εδώ είναι το στοίχημα και η πρόκληση για την ελληνική πολιτεία.
Να προωθήσει την έρευνα και την καινοτομία σε τομείς όπως η αποθήκευση ενέργειας και τα εναλλακτικά καύσιμα. Για να μην βλέπουμε μόνο εδώ σε προθήκες ωραίων εκθέσεων όπως η δική σας αυτό το 3ημερο, θαυμάσια δείγματα δουλειάς φοιτητών και επιχειρήσεων, αλλά να τα βλέπουμε και στις βιτρίνες καταστημάτων έξω στην αγορά.
Σταδιακά μάλιστα θα πρέπει να αντικατασταθεί ο όρος «εναλλακτικά καύσιμα» για τον τομέα των μεταφορών καθώς φεύγουμε πια από τη διαδικασία της καύσης και ίσως θα πρέπει να μιλάμε από εδώ και πέρα πια για…εναλλακτικές κινητήριες πηγές που οδηγούν στην βιώσιμη ανάπτυξη παρά για εναλλακτικά «καύσιμα». Η αλλαγή ορολογίας σηματοδοτεί και την αλλαγή παραδείγματος και την αλλαγή εποχής».
Παράλληλα, ο βουλευτής Β΄Θεσσαλονίκης είχε την ευκαιρία να δει από κοντά το πρωτότυπο ηλεκτροκίνητο μονοθέσιο #Aristoturtle του ΑΠΘ και να μιλήσει με τους φοιτητές για τα μελλοντικά τους σχέδια.