Αιτιολογώντας την απόφαση για την κινητοποίηση, που έγινε εξαιτίας της μετακίνησης 21 υπαλλήλων, οι εργαζόμενοι παρέθεσαν κείμενο με τίτλο "Αναπάντητα_Ερωτήματα των εργαζομένων", στο οποίο αναφέρουν:
Αναπάντητα ερωτήματα των εργαζομένων:
•Το 2018 με υπουργική απόφαση έκλεισαν τα 85 από τα 109 συνολικά εκδοτήρια της ΣΤΑ.ΣΥ (ΜΕΤΡΟ-ΗΣΑΠ-ΤΡΑΜ);
•Το 2018 μετακίνησαν τους 120 από τους συνολικά 200 εκδότες ως μη χρειαζούμενους σε άλλες ειδικότητες του δικτύου, λόγω του νέου αυτοματοποιημένου συστήματος με υπουργική απόφαση;
•Έχουμε πολύ λιγότερα μηχανήματα αυτόματης πώλησης από ότι χρειάζεται το δίκτυο λόγω λάθους υπολογισμού στην παραγγελία σύμβασης που έφτιαξαν οι αρμόδιοι «επιστήμονες» ;
•Έχουμε από τα νέα μηχανήματα αυτόματης πώλησης μεγάλο ποσοστό μόνιμων ή προσωρινών βλαβών με αποτέλεσμα να μην υπάρχει η απαραίτητη εξυπηρέτηση των επιβατών;
•Έχουν αναζητηθεί ευθύνες από τον εργολάβο κατασκευαστή - συντηρητή;
•Υπάρχουν ποινικές ρήτρες για κάποια ανάδοχη εταιρία αναφορικά με την αστοχία του νέου ηλεκτρονικού υλικού που πληρώθηκε από τον ελληνικό λαό πολλές δεκάδες εκατομυρίων ευρώ;
•Χάνει κέρδη το δημόσιο από κακούς χειρισμούς της ηγεσίας του ΟΑΣΑ στην εφαρμογή του νέου αυτόματου συστήματος;
•Τα δρομολόγια έχουν γίνει ποιο αραιά την τελευταία 5 έτια , από κάθε 3 λεπτά που ήταν σε ώρες αιχμής έχει φτάσει στο 4:30 με συνέπεια ο κόσμος να στοιβάζεται στις αποβάθρες;
•Τι έχουν κάνει για το 50% του στόλου συρμών της ΣΤΑΣΥ που είναι παροπλισμένοι λόγω έλλειψης ανταλλακτικών , υλικών και αναλώσιμων;
•Τι μέριμνα υπάρχει για τις τεχνικές υπηρεσίες που έχουν αποδεκατιστεί από τεχνικό προσωπικό, εργαζόμενους στην λειτουργία και οδηγούς λόγω συνταξιοδοτήσεων, που σημειωτέον έχουν να γίνουν προσλήψεις 10 χρόνια και το δίκτυο συνεχώς επεκτείνεται ενώ ο στόλος των συρμών γερνάει;
•Γιατί ενώ υπάρχουν ανάγκες για προσωπικό βάση οργανογράμματος ψηφισμένου, ωστόσο το τελευταίο διάστημα έχουν αποσπαστεί σε κόμματα, τον ΟΑΣΑ και πολιτικά γραφεία 70-80 άτομα από το δίκτυο και την λειτουργία του Μετρό με υπουργικές υπογραφές;
•Τα άτομα που η διοίκηση μετακίνησε μονομερώς το περασμένο Σαββατοκύριακο ήταν εργαζόμενοι στην λειτουργία και θα λείψουν από υπηρεσίες που ήδη υπάρχουν κενά σε προσωπικό , όπως πχ είναι οι Ελεγχτές Εισητηρίων , οι υπάλληλοι διακίνησης κομίστρου , εξειδικευμένοι υπάλληλοι στις Προμήθιες ανταλλακτικών συρμών οι οποίοι είχαν συμμετάσχει σε νόμιμη διαδικασία και διεκδίκησαν την ειδικότητα;
•Αυτά για να ξέρουμε τι λέμε και ποιοι είναι οι αποκλειστικά υπεύθυνοι για την όλη κατάσταση.
Αναπάντητα ερωτήματα των εργαζομένων:
•Το 2018 με υπουργική απόφαση έκλεισαν τα 85 από τα 109 συνολικά εκδοτήρια της ΣΤΑ.ΣΥ (ΜΕΤΡΟ-ΗΣΑΠ-ΤΡΑΜ);
•Το 2018 μετακίνησαν τους 120 από τους συνολικά 200 εκδότες ως μη χρειαζούμενους σε άλλες ειδικότητες του δικτύου, λόγω του νέου αυτοματοποιημένου συστήματος με υπουργική απόφαση;
•Έχουμε πολύ λιγότερα μηχανήματα αυτόματης πώλησης από ότι χρειάζεται το δίκτυο λόγω λάθους υπολογισμού στην παραγγελία σύμβασης που έφτιαξαν οι αρμόδιοι «επιστήμονες» ;
•Έχουμε από τα νέα μηχανήματα αυτόματης πώλησης μεγάλο ποσοστό μόνιμων ή προσωρινών βλαβών με αποτέλεσμα να μην υπάρχει η απαραίτητη εξυπηρέτηση των επιβατών;
•Έχουν αναζητηθεί ευθύνες από τον εργολάβο κατασκευαστή - συντηρητή;
•Υπάρχουν ποινικές ρήτρες για κάποια ανάδοχη εταιρία αναφορικά με την αστοχία του νέου ηλεκτρονικού υλικού που πληρώθηκε από τον ελληνικό λαό πολλές δεκάδες εκατομυρίων ευρώ;
•Χάνει κέρδη το δημόσιο από κακούς χειρισμούς της ηγεσίας του ΟΑΣΑ στην εφαρμογή του νέου αυτόματου συστήματος;
•Τα δρομολόγια έχουν γίνει ποιο αραιά την τελευταία 5 έτια , από κάθε 3 λεπτά που ήταν σε ώρες αιχμής έχει φτάσει στο 4:30 με συνέπεια ο κόσμος να στοιβάζεται στις αποβάθρες;
•Τι έχουν κάνει για το 50% του στόλου συρμών της ΣΤΑΣΥ που είναι παροπλισμένοι λόγω έλλειψης ανταλλακτικών , υλικών και αναλώσιμων;
•Τι μέριμνα υπάρχει για τις τεχνικές υπηρεσίες που έχουν αποδεκατιστεί από τεχνικό προσωπικό, εργαζόμενους στην λειτουργία και οδηγούς λόγω συνταξιοδοτήσεων, που σημειωτέον έχουν να γίνουν προσλήψεις 10 χρόνια και το δίκτυο συνεχώς επεκτείνεται ενώ ο στόλος των συρμών γερνάει;
•Γιατί ενώ υπάρχουν ανάγκες για προσωπικό βάση οργανογράμματος ψηφισμένου, ωστόσο το τελευταίο διάστημα έχουν αποσπαστεί σε κόμματα, τον ΟΑΣΑ και πολιτικά γραφεία 70-80 άτομα από το δίκτυο και την λειτουργία του Μετρό με υπουργικές υπογραφές;
•Τα άτομα που η διοίκηση μετακίνησε μονομερώς το περασμένο Σαββατοκύριακο ήταν εργαζόμενοι στην λειτουργία και θα λείψουν από υπηρεσίες που ήδη υπάρχουν κενά σε προσωπικό , όπως πχ είναι οι Ελεγχτές Εισητηρίων , οι υπάλληλοι διακίνησης κομίστρου , εξειδικευμένοι υπάλληλοι στις Προμήθιες ανταλλακτικών συρμών οι οποίοι είχαν συμμετάσχει σε νόμιμη διαδικασία και διεκδίκησαν την ειδικότητα;
•Αυτά για να ξέρουμε τι λέμε και ποιοι είναι οι αποκλειστικά υπεύθυνοι για την όλη κατάσταση.