Για παράδειγμα, το επιβατικό έργο του 2023 της Γραμμής 3 του Μετρό αυξήθηκε κατά 7,7% και των περιαστικών γραμμών που εκτελούν τα ΚΤΕΛ κατά 3,1%. Οι υπόλοιπες γραμμές Μετρό παρέμειναν σταθερές / οριακά ανοδικές σε επίπεδο αριθμού δρομολογίων.
Μικρή πτώση κατά 4,7% παρουσίασε το τραμ και τα λεωφορεία -πλην ΚΤΕΛ- κατά 5,5%, λόγω ελλείψεων σε προσωπικό κίνησης.
Συνολικά για το 2023, η επιβατική κίνηση, όπως καταγράφεται από τις επικυρώσεις παρουσιάζει αύξηση κατά 12% σε σχέση με το 2022, τάση η οποία φαίνεται, σύμφωνα με προκαταρκτικά δεδομένα, να συνεχίζεται και τον Ιανουάριο του 2024, όπως και τον Φεβρουάριο.
Σημαντική είναι και η αύξηση των ελέγχων εισιτηρίων στη ΣΤΑΣΥ το διάστημα Απριλίου – Δεκεμβρίου κατά 219% σε σύγκριση με το αντίστοιχο προηγούμενο διάστημα, λόγω της πρόσληψης ελεγκτών εισιτηρίων, καθώς και η αντίστοιχη αύξηση των επιβληθέντων προστίμων κατά 70%.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί η σημαντική αύξηση της επιβατικής κίνησης των ΑμΕΑ κατά το 4ο τρίμηνο του 2023 κατά 18,2% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Ποια έργα προωθούνται προς όφελος των επιβατών – χρηστών
Για τη Γραμμή 1 του Μετρό είναι σε εξέλιξη σύμβαση για την ανάταξη 14 συρμών παραλαβής (1983-1985) και επέκταση του ωφέλιμου χρόνου λειτουργίας τους κατά 25 έτη, καθώς και έργα λειτουργικής αποκατάστασης της σιδηροδρομικής υποδομής στο τμήμα Φάληρο – Πειραιάς.
Σε εξέλιξη βρίσκεται το έργο τοποθέτησης εξοπλισμού για την παροχή σήματος κινητής τηλεφωνίας και δεδομένων στους επιβάτες, τόσο στους σταθμούς όσο και στις σήραγγες όλων των Γραμμών Μετρό, με την πρώτη πιλοτική εφαρμογή σε 5 σταθμούς της Γραμμής 2 να ξεκινάει σταδιακά από τον σταθμό του Αγίου Δημητρίου. Επιπρόσθετα, εντός του 2024 αναμένονται να ενταχθούν στο στόλο της ΟΣΥ 140 σύγχρονα ηλεκτρικά λεωφορεία, καθώς και οχήματα με καύσιμο φυσικό αέριο.
Τέλος, το 2023 υπεγράφη σύμβαση για την αναβάθμιση του συστήματος κομίστρου του ΟΑΣΑ για δυνατότητα χρήσης και τραπεζικών καρτών και κινητών συσκευών ως κόμιστρα.
Η αναβάθμιση θα έχει πολλαπλά οφέλη για το επιβατικό κοινό και θα περιλαμβάνει υλοποίηση MaaS – Mobility as a Service και Account-based ticketing, δίνοντας μεταξύ άλλων τη δυνατότητα διασύνδεσης και συνδυαστικών πωλήσεων προϊόντων κομίστρου, με υπηρεσίες τρίτων μερών όπως ταξί, ενοικιαζόμενα ηλεκτρικά ποδήλατα, αεροπορικές και ακτοπλοϊκές εταιρείες, κ.α. Ο ΟΑΣΑ, με την υποστήριξη του Υπερταμείου συνεχίζει επίσης την εκπόνηση δράσεων για τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των ΑμεΑ.
Ολοκληρωμένες δράσεις περιλαμβάνουν την εγκατάσταση προεξοχών σε 156 στάσεις λεωφορείων, αξιολόγηση προσβασιμότητας και αναγνώριση βελτιώσεων σε σταθμούς μετρό με ολοκλήρωση πιλοτικού προγράμματος στον σταθμό Μοναστηράκι (σήμανση, ευκολίες ΑμεΑ σε ανελκυστήρες) κ.α.
newsit