Συνεπώς, ο Νόμος ορίζει ότι ο εκάστοτε Υπουργός Μεταφορών, υποχρεούται να καθορίζει ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ("στο τελευταίο τρίμηνο"), τον «χιλιομετρικό συντελεστή κομίστρου».
Οι υπουργοί όμως, την τελευταία δεκαετία και πλέον, ξέχασαν την υποχρέωση αυτή, καθώς η τελευταία σχετική Υπουργική Απόφαση εξεδόθη το μακρινό 2010 !
Από τότε, τα εισιτήρια παραμένουν ίδια ! Όπως ορίστηκαν με την ΥΑ του ΦΕΚ Β' 2165/2010, που ισχύει μέχρι σήμερα !
Εν τω μεταξύ, το πετρέλαιο είχε τότε 0,87 το λίτρο και σήμερα 1,87 !
Ο δείκτης τιμών καταναλωτή, από τότε έχει αύξηση πάνω από 80%. Το λάδι τότε είχε 4 ευρώ και σήμερα 14. Όλα αυξήθηκαν ...εκτός από τα κόμιστρα, που μειώθηκαν κιόλας λόγω ΦΠΑ, από το 24% στο 13%.
Αλλά δεν είναι αυτό το μεγαλύτερο πρόβλημα!
Το μεγαλύτερο πρόβλημα, είναι η έλλειψη οδηγών, οι οποίοι φεύγουν κατά χιλιάδες στη Γερμανία κι άλλες βόρειες χώρες, οι οποίες πληρώνουν τα διπλά και τριπλά.
Πρέπει επομένως και ο Έλληνας ιδιοκτήτης λεωφορείου, να αυξήσει το μισθό του οδηγού του! Σε αυτό συμφωνούν όλοι, αλλά οι μισοί δεν βάζουν το μυαλό τους να δουλέψει και να καταλάβουν, ότι για να δώσει αύξηση ο λεωφορειούχος, πρέπει και ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ !
Και για να μπορεί, πρέπει να πληρώνεται και ο ίδιος από τους πελάτες (τους επιβάτες δηλαδή!).
Ήρθε λοιπόν η ώρα, να "θυμηθεί" ο νυν Υπουργός την υποχρέωσή του, να αναπροσαρμόσει τα κόμιστρα, αλλιώς ....δεν θα έχουμε συγκοινωνία. Όχι επειδή είναι ...κερδοσκόποι οι ιδιοκτήτες λεωφορείων, αλλά επειδή δεν μπορούν πια να πληρώσουν στους οδηγούς τους ΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ. Και πρέπει επιτέλους, οι οδηγοί να έχουν καλύτερους μισθούς!
Αλλιώς , θα τους βλέπουμε πλέον μόνο ....απ΄το Viber, με βιντεοκλήσεις στο Μόναχο και τη Στουτγκάρδη....
20/10/2023