Ωστόσο θα πρέπει να θεωρείται εκ των προτέρων δεδομένη η περαιτέρω παράταση της σύμβασης και για το διάστημα μετά τις 6 Δεκεμβρίου και μέχρι να τελεσφορήσει ο διεθνής διαγωνισμός για την παραχώρηση 63 λεωφορειακών γραμμών για 7,5 χρόνια που ετοιμάζει ο Οργανισμός και αναμένεται να βγει στον αέρα εντός του Οκτωβρίου.
Δεδομένο επίσης είναι το γεγονός ότι και με την έλευση των πρώτων 250 ηλεκτρικών λεωφορείων, η οποία όπως έχει ανακοινωθεί αναμένεται τον Απρίλιο του 2024, δε θα υπάρχει η δυνατότητα διακοπής της εκτέλεσης συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΑ από τα ΚΤΕΛ. Κι αυτό διότι ο αριθμός των οχημάτων αυτών δε θα προστεθεί συνολικά στον υπάρχοντα στόλο, αλλά πολλά από τα καινούρια λεωφορεία απλά θα αντικαταστήσουν μεγάλο αριθμό παλαιών οχημάτων της ΟΣΥ, τα οποία θα έπρεπε να έχουν τεθεί εκτός κυκλοφορίας εδώ και αρκετά χρόνια.
Τούτων δοθέντων, τα ΚΤΕΛ φαίνεται ότι θα συνεχίσουν να εκτελούν δρομολόγια της δημόσιας συγκοινωνίας της Αθήνας, ενώ στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ήδη εξεταστεί το σενάριο με το οποίο θα υπερκεραστούν τα εμπόδια σε νέα παράταση της σύμβασης εκ μέρους του Ελεγκτικού Συνεδρίου, το οποίο είχε ανάψει κόκκινο σε περαιτέρω απευθείας ανάθεση υπογραμμίζοντας ότι θα έπρεπε να γίνει διαγωνισμός. Ετσι, ο ΟΑΣΑ θα προκηρύξει εντός του Οκτωβρίου, σύμφωνα με το ΕΘΝΟΣ, διαγωνισμό για την κάλυψη των εν λόγω γραμμών, ενώ παράλληλα θα αιτηθεί παράταση της υφιστάμενης σύμβασης μέχρι αυτός να ολοκληρωθεί ώστε το Ελεγκτικό Συνέδριο να ανάψει το πράσινο φως προκειμένου να μη μείνει η πρωτεύουσα χωρίς λεωφορεία.
Για το λόγο αυτό και στο κείμενο της νέας δίμηνης σύμβασης έχει συμπεριληφθεί άρθρο, σύμφωνα με το οποίο «η σύμβαση μπορεί να τροποποιείται κατά τη διάρκειά της, χωρίς να απαιτείται νέα διαδικασία σύναψης σύμβασης, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις του άρθρου 337 του ν. 4412/2016, ειδικότερα εφόσον τυχόν νέα διαγωνιστική διαδικασία και η τήρηση των προθεσμιών της καθιστούν αναγκαία παράταση αυτής κατά το απαραίτητο μέτρο».
Η ΣΥΜΒΑΣΗ