Την Τρίτη 17/10 στις 19:30 καλούμε όλους τους εργαζόμενους στη συνάντηση των σωματείων της πόλης στον πολυχώρο «WE» (Λεωφόρος 3ης Σεπτεμβρίου & Γρ. Λαμπράκη) για να συζητήσουμε και να σχεδιάσουμε τις κινήσεις μας.
ΟΑΣΘ : H ...υπόσχεση Σταϊκούρα, που σόκαρε τον Δήμκα !
Τον Αύγουστο του 2023 πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στα γραφεία του ΟΑΣΘ υπό τον νέο Υπουργό Μεταφορών Χ. Σταικούρα ώστε να βρεθεί λύση στην άσχημη κατάσταση του βασικού συγκοινωνιακού φορέα της πόλης ενόψει του κυκλοφοριακού χάους που θα δημιουργηθεί με την έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του fly over.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: Διαγωνισμός για 40 "γραμμές του ΟΑΣΘ", για 11 χρόνια
Το βασικό πρόβλημα εντοπίστηκε στην έλλειψη οδηγών αφού από τους 1.700 οδηγούς που ήταν κάποτε έχουν απομείνει 800 !
(Σήμερα για να κυκλοφορήσουν τα 370 λεωφορεία που υποχρεούται με βάση το νόμο ο ΟΑΣΘ πρέπει να προσληφθούν 400 οδηγοί).
Σε εκείνη τη σύσκεψη για πρώτη φορά έπεσε στο τραπέζι η πρόταση να εργαστούν οι οδηγοί στα ρεπό τους ενώ για προσλήψεις νέων οδηγών η συζήτηση τότε ήταν για 200.
Σταϊκούρας: Πρόσληψη 110 συμβασιούχων οδηγών στον ΟΑΣΘ
Σε αυτή την επιστολή αναφέρει ότι περιήλθε σε γνώση της ότι οδηγοί του ΟΑΣΘ σε ημέρες και ώρες ανάπαυσης εργάζονται ως οδηγοί σχολικών λεωφορείων.
Στη συνέχεια ζητούσε την παρέμβαση του Συνδέσμου προκειμένου τα ιδιωτικά σχολεία να μην χρησιμοποιούν οδηγούς του ΟΑΣΘ λόγω του ότι αυτό απαγορεύεται από το νόμο και εγκυμονεί κινδύνους για τη δημόσια μεταφορά.
Τη συγκεκριμένη επιστολή ο ΟΑΣΘ την κοινοποίησε στο ΣΕΠΕ, στην Τροχαία και στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Προς τα τέλη του Σεπτέμβρη ψηφίστηκε ο νόμος-έκτρωμα 5053/2023 (νόμος Γεωργιάδη) που «χτυπάει» με το 13ωρο τον σταθερό ημερήσιο χρόνο δηλ. το 8ωρο και με την «εθελοντική» εξαήμερη εργασία την 5ημερη εργάσιμη εβδομάδα.
Ιδιώτες στη συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης - Ξεκίνησε ο διαγωνισμός
Μάλιστα συμφώνησαν με την κυβέρνηση και τη διοίκηση του ΟΑΣΘ να αλλάξει ο εσωτερικός Κανονισμός Προσωπικού που προβλέπει 5ημερη εργάσιμη εβδομάδα ενώ παράλληλα η κυβέρνηση θα αναλάβει νομοθετική πρωτοβουλία (τροπολογία) για να νομιμοποιήσει αυτό το έγκλημα.
Τι θα γίνει στις συγκοινωνίες ΟΑΣΑ - ΟΑΣΘ την επόμενη τετραετία - VIDEO
Μετά από τις αλλαγές που θα γίνουν η εργασία των οδηγών σε ημέρες και ώρες ανάπαυσης (6ημερο) δεν θα ενοχλεί τόσο τη διοίκηση του ΟΑΣΘ και ούτε θα εγκυμονεί κινδύνους για τη δημόσια μεταφορά αφού πλέον θα το προβλέπει ο εσωτερικός Κανονισμός και ο νόμος.
Αν στα παραπάνω προσθέσουμε την καθυστέρηση του ΜΕΤΡΟ και την έναρξη των εργασιών για το fly over οι εργαζόμενοι οδηγοί όχι μόνο θα οδηγούν περισσότερες μέρες αλλά και σε συνθήκες πιο μεγάλης πίεσης στο συγκοινωνιακό της πόλης.
Όλα τα προηγούμενα χρόνια στην αρχή το ΠΑΣΟΚ, μετά ο ΣΥΡΙΖΑ, και τώρα η ΝΔ απαξίωσαν σταδιακά τον ΟΑΣΘ τόσο από προσωπικό, όσο και από μεταφορικά μέσα.
Από τη μια επέβαλαν μειώσεις μισθών στους εργαζόμενους του όπως και γενικά σε όλους τους εργαζόμενους του ιδιωτικού και δημοσίου τομέα.
Από την άλλη συνολικά αύξησαν τη φορολογία, άφησαν ανεξέλεγκτη την ακρίβεια να κατατρώει το εναπομείναν εισόδημα και ανάγκασαν πολλούς εργαζόμενους -ακόμα και συνταξιούχους- να εργάζονται σε δεύτερες και τρίτες δουλειές και τώρα τους κατηγορούν ότι αυτοί φταίνε για αυτό !
Η υπεραπόδοση φόρων και πρωτογενών πλεονάσματα αξιοποιούνται ως «καύσιμο» για την στήριξη μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων ενώ για ασφαλείς και ποιοτικές συγκοινωνίες στο δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας της χώρας με μοναδικό ΜΜΜ ακόμα τον ΟΑΣΘ δεν δίνουν τα απαραίτητα κονδύλια για ανταλλακτικά-αναλώσιμα και προσλήψεις προσωπικού.
Τι δείχνουν όλα τα παραπάνω ;
Ότι οι κυβερνήσεις λειτουργούν με σχέδιο και παράλληλα αξιοποιούν το αντιδραστικό πλαίσιο που νομοθετούν με γνώμονα την αρχή του κόστους-οφέλους που τελικά αποβαίνει εις βάρος τόσο των εργαζομένων, όσο και των επιβατών.
Αυτό το σχέδιο έχουν αναλάβει να υλοποιήσουν και τα διάφορα συνδικαλιστικά στελέχη προσκείμενα σε παρατάξεις δευτεροβάθμιων και τριτοβάθμιων οργάνων όπως του ΕΚΘ και της ΓΣΕΕ που δεν έβγαλαν «άχνα» κατά την ψήφιση του νόμου Γεωργιάδη γιατί λένε ότι περιέχει και «θετικά» στοιχεία.
Όλοι αυτοί είναι που βάζουν πλάτη στην υλοποίηση των αντεργατικών τερατουργημάτων για περισσότερη δουλειά και εξουθένωση των εργαζομένων με λιγότερη ανάπαυση και κατάργηση βασικών τους δικαιωμάτων όπως η πενθήμερη εργάσιμη εβδομάδα.
Αυτό το σχέδιο όμως είναι που πρέπει να χαλάσουν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ και όλοι οι εργαζόμενοι της χώρας.
Οι συνάδελφοι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ να πετάξουν στα μούτρα της διοίκησης του ΟΑΣΘ, του Υπουργείου και της πλειοψηφίας του Συνδικάτου την άθλια απόφαση της «εθελοντικής» εξαήμερης εβδομάδας.
Οι συνθήκες εργασίας πίσω από το τιμόνι είναι αφόρητες και αυτό αποτυπώνεται και σε μελέτες του ΕΛΙΝΥΑΕ
Οι εργαζόμενοι στην αυτοκινητοβιομηχανία στις ΗΠΑ παλεύουν με απεργιακές κινητοποιήσεις για εργάσιμη εβδομάδα 32 ωρών ενώ εδώ στον ΟΑΣΘ οι εργαζόμενοι οδηγοί δουλεύουν καθημερινά πέρα του 8ωρου και όλο το χρόνο (από 1 Γενάρη μέχρι 31 Δεκέμβρη) προγραμματισμένη υπερωρία !
Η τεράστια πρόοδος της τεχνολογίας και των μέσων επιβάλουν όλοι οι εργαζόμενοι να αναπαύονται περισσότερες ώρες τη βδομάδα.
Ο λαός της Θεσσαλονίκης έχει συμφέρον όχι από εξουθενωμένους οδηγούς που θα «κουτουλάνε» στο τιμόνι θέτοντας σε κίνδυνο τους επιβάτες και τους εποχούμενους αλλά από σύγχρονα λεωφορεία και προσλήψεις εργαζόμενων με κατοχυρωμένα δικαιώματα.
Για αυτή τη συγκοινωνία που θα δουλεύει όχι για τα κέρδη των εταιριών leasing και των εργολάβων των ΚΤΕΛ αλλά για τις ανάγκες του λαού μας για φθηνή και ποιοτική μετακίνηση τώρα πρέπει να χτιστεί ένα αγωνιστικό μέτωπο διεκδίκησης από το λαό και τους εργαζόμενους.
Την Τρίτη 17/10 στις 19:30 καλούμε όλους τους εργαζόμενους στη συνάντηση των σωματείων της πόλης στον πολυχώρο «WE» (Λεωφόρος 3ης Σεπτεμβρίου & Γρ. Λαμπράκη) για να συζητήσουμε και να σχεδιάσουμε τις κινήσεις μας.
Φτάνει πια, δε θα ζήσουμε σαν σκλάβοι στον 21ο αιώνα !
Απαιτούμε 7ωρο, 5ημερο, 35ωρο με ουσιαστικές αυξήσεις των μισθών με βάση τις σύγχρονες ανάγκες μας
Προσλήψεις οδηγών και τεχνιτών με συμβάσεις αορίστου χρόνου και όχι 8μηνα
Ανταλλακτικά και αναλώσιμα σε επάρκεια για την συντήρηση των λεωφορείων και την επισκευή των βλαβών
Σύγχρονα οχήματα κατάλληλα για τις κλιματολογικές και μορφολογικές συνθήκες της Θεσσαλονίκης