ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:
Σύμφωνα με τη γνωμοδότηση του Αντεισαγγελέα του Ανωτάτου Δικαστηρίου, Γεώργιου Δ. Σκιαδαρέση προέκυψε πως «δύο αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες ερμηνεύουν εντελώς διαφορετικά την ίδια διάταξη» σχετικά με τη δυνατότητα αυτή.
Αφορμή στάθηκε σχετικό ερώτημα του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη «εάν είναι επιτρεπτή (όπως θεωρεί το Υπουργείο Μεταφορών) ή όχι (όπως θεωρεί το Υπουργείο Τουρισμού) η παραχώρηση της χρήσης (μίσθωση) των λεωφορείων Δ.Χ.Λ του ΚΤΕΛ Α.Ε. στο νομίμως ιδρυθέν από το ΚΤΕΛ Τουριστικό Γραφείο (ή ακόμη σε άλλο τουριστικό γραφείο) για διενέργεια έργου τουριστικού λεωφορείου, δηλ. εκδρομών προσχηματισμένης ομάδας επιβατών εντός ή εκτός νομού με συγκεκριμένη αφετηρία και προορισμό (κλειστή διαδρομή)».
Όπως αναφέρεται στη γνωμοδότηση του Αρείου Πάγου, «επί του ζητήματος έχει ήδη επιληφθεί και έχει εκδώσει την υπ’ αριθμ. 137/ 2010 γνωμοδότηση το Ν.Σ.Κ απαντώντας σε ερώτημα του Υφυπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού, που την αποδέχθηκε». Τονίζει ωστόσο πως έκτοτε η σχετική νομοθεσία έχει τροποποιηθεί πολλάκις και σε διάφορα ουσιώδη σημεία.
Για το λόγο αυτό αναφέρει πως «στο αμέσως προσεχές διάστημα, μέχρι δηλ. εν τέλει να καταργηθεί ο ν. 2963/01 σύμφωνα με το ανωτέρω άρθρο 32§2 εδ. α ́ ν. 4974/22, έχουμε την γνώμη ότι η ορθή, συστηματική, αιτιολογημένη και πειστική ερμηνεία του άρθρ. 1§2 εδ. α’ ν. 393/ 1976, όπως αντικατ. με το άρθρ. 44 ν. 4549/18 είναι η διατυπωθείσα στο υπ’ αριθμ. 2735/ 14-2-2022 έγγραφο της Δνσης Νομοθετικού Συντονισμού και Καλής Νομοθέτησης του Υπουργείου Τουρισμού, ότι δηλαδή «επιτρέπεται η πραγματοποίηση εκδρομών και περιηγήσεων από τα τουριστικά γραφεία με κάθε είδους μέσο (χερσαίο, πλωτό, εναέριο) δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσης, εκτός αν άλλως ορίζεται από τις διατάξεις που διέπουν τα μέσα αυτά (π.χ ΚΤΕΛ, Λ.Ι.Χ), αποκλείοντας έτσι επί της ουσίας τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ, τα οποία εκτελούν το συγκοινωνιακό έργο».