Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2022

Καραμανλής: 1,42 στοιχίζουν τα ΚΤΕΛ, 3 ευρώ το χλμ οι ΟΣΥ

 

Συνέντευξη του Υπουργού Μεταφορών Κώστα Καραμανλή στο Α.Π.Ε.

Σχετικά με τις συμβάσεις των ΚΤΕΛ με τον ΟΑΣΑ, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι «ενώσαμε δυνάμεις με τον ιδιωτικό τομέα, χωρίς να προσβάλουμε το δημόσιο χαρακτήρα των ΜΜΜ, και καταφέραμε να αντιμετωπίσουμε γρήγορα τις άμεσες ανάγκες και να αυξήσουμε θεαματικά τα λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας. 

Να σας θυμίσω και ότι, σύμφωνα με διεθνή μελέτη, Αθήνα και Θεσσαλονίκη ήταν από τις ελάχιστες πόλεις στον κόσμο, που αύξησαν τους στόλους των αστικών συγκοινωνιών τους εν μέσω πανδημίας. 

Είναι απλό το ερώτημα, λοιπόν, θέλουμε περισσότερα λεωφορεία στο δρόμο, ναι ή όχι;». 

Παράλληλα επισήμανε ότι «σε κάθε περίπτωση, η λύση αυτή είναι και η πλέον συμφέρουσα από οικονομικής πλευράς. Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους: Το κόστος της σύμβασης με τα ΚΤΕΛ υπολογίζεται σε 1,42 ευρώ ανά οχηματοχιλιόμετρο, ενώ το κόστος λειτουργίας για τα λεωφορεία της ΟΣΥ υπολογίζεται αντίστοιχα σε 3 ευρώ ανά οχηματοχιλιόμετρο. 

Στην παρούσα φάση, βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία του προσυμβατικού ελέγχου στο Ελεγκτικό Συνέδριο». 

Σχετικά με τον μεγάλο διαγωνισμό για την προμήθεια οχημάτων στον ΟΑΣΑ και στον ΟΑΣΘ ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι «ο διεθνής διαγωνισμός για την προμήθεια των 650 νέων λεωφορείων μηδενικών ρύπων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, προϋπολογισμού 337 εκατομμυρίων ευρώ, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ, βρίσκεται στη διαδικασία αξιολόγησης των προσφορών. Αναμένεται πως, έως το τέλος του 2022, θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία συμβασιοποίησης με τους αναδόχους. 

Τα πρώτα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία και λεωφορεία φυσικού αερίου αναμένεται να ενταχθούν στους στόλους των δύο πόλεων μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2023. 

Μόλις ολοκληρωθεί η τρέχουσα διαγωνιστική διαδικασία, θα προχωρήσουμε και στη δεύτερη φάση της προμήθειας αστικών λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη η οποία θα περιλαμβάνει άλλα 650 λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (κυρίως ηλεκτρικά, αργής και ταχείας φόρτισης), με συγχρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2021-2027. Εκτιμούμε ότι θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε στο νέο διαγωνισμό μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2023».

sakisgeorgiadis