Ο ΟΑΣΘ έχει "φεσώσει" κατά την προσφιλή του συνήθεια (μιλάμε για παγκόσμιο πρωταθλητή στα φέσια) -αφού έχει νομική ασυλία- τον... ιδιοκτήτη των ακινήτων που χρησιμοποιεί (τον συνεταιρισμό "Ηρακλή" δηλαδή), ο οποίος δεν έχει έσοδα και προφανώς, δεν μπορεί να πληρώσει τον ΕΝΦΙΑ, αφού δεν εισπράττει τα ενοίκια. Οπότε, το δημόσιο που είναι ιδιοκτήτης του ΟΑΣΘ και "φεσώνει" τον "Ηρακλή", "τρέχει" στα Δικαστήρια τον Πρόεδρο του Ηρακλή, δικηγόρο Γιώργο Σταματίου, για ...χρέη προς το δημόσιο!
Να το πούμε όσο πιο απλά γίνεται για όσους δεν ξέρουν τα του ΟΑΣΘ:
Το δημόσιο νοικιάζει ακίνητα από τον "Ηρακλή" και έχει να πληρώσει τα ενοίκια 8 (ΟΚΤΩ!) χρόνια. Αλλά ζητά από τον "Ηρακλή" να πληρώνει φόρους για το εισόδημα που ΔΕΝ ΕΧΕΙ! Δεν φτάνει δηλαδή, που ο ιδιοκτήτης δεν πήρε δεκάρα τσακιστή, διώκεται και ποινικά, που δεν μπορεί να πληρώσει ΕΝΦΙΑ!
Η ΕΙΔΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ GRTIMES
Ποινικά διώκεται ο πρόεδρος και νόμιμος εκπρόσωπος του ΗΡΑΚΛΗ, του Προμηθευτικού Συνεταιρισμού Αυτοκινητιστών Θεσσαλονίκης, για χρέη προς το Δημόσιο που ουσιαστικά αφορούν τα «φέσια» και τα «δανεικά και αγύριστα» με τα οποία έχει «καπελώσει» ο ΟΑΣΘ τον Συνεταιρισμό.
Με το κλητήριο θέσπισμα του Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Θεσσαλονίκης που στάλθηκε στον κ. Γιώργο Σταματίου, πρόεδρο του Ηρακλή, η δικάσιμος ορίζεται για τις 2 Μαΐου 2022, στο Α’ Μονομελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης, με το κατηγορητήριο να αφορά μη καταβεβλημένες βεβαιωμένες οφειλές προς το Δημόσιο, ποσού 199.797,81 ευρώ.
Η ποινική δίωξη ασκήθηκε για οφειλές των οικονομικών ετών 2019 και 2020, οφειλές που δεν θα υπήρχαν από πλευράς ΠΣΑΘ, αν ο Συνεταιρισμός είχε εισπράξει έστω μέρος των 12 εκατ. ευρώ και πλέον που του οφείλει ο ΟΑΣΘ, απαιτήσεις που χρονολογούνται από το 2014 και «τρέχουν» ως σήμερα. Οι απαιτήσεις αυτές αφορούν τα ενοίκια που χρωστάει ο Οργανισμός, ο οποίος μισθώνει τα δύο αμαξοστάσια ιδιοκτησίας του «Ηρακλή», όπως και το κτίριο στο οποίο στεγάζονται τα κεντρικά του γραφεία, επί της Αλ. Παπαναστασίου 90.
Η συμφωνία δεν έφερε τα λεφτά
Το πράγμα δεν θα είχε φτάσει ίσαμε εδώ, αν είχε τηρηθεί η συμφωνία που έγινε το καλοκαίρι του 2021, μεταξύ ΟΑΣΘ και «Ηρακλή» και η οποία προέβλεπε την καταβολή, έστω, των μισθωμάτων των τελευταίων περίπου πέντε ετών, δηλαδή από την κρατικοποίηση του Οργανισμού (25/7/2017 Νόμος 4482/2017 – ΦΕΚ 102/Α/25-7-2017)ως και σήμερα. Σε ειδική εκδήλωση που είχε γίνει στις 30/8/2021, είχε ανακοινωθεί πως ένα μόνο προαπαιτούμενο έμενε να ικανοποιηθεί, η έγκριση του εν λόγω συμφωνητικού διευθέτησης και συμβιβασμού, από τη γενική συνέλευση του ΟΑΣΘ (σ.σ. μόνος μέτοχος το Υπ. Οικονομικών ). Η γενική συνέλευση στην οποία αναφερόμαστε, δεν έχει ακόμη συγκληθεί και πραγματοποιηθεί!
Όπως υποστηρίζεται από πλευράς «Ηρακλή», για την καταβολή των οφειλομένων μισθωμάτων από πλευράς ΟΑΣΘ, η μη πραγματοποίηση ως τώρα της γενικής συνέλευσης του Οργανισμού, δεν αποτελεί πραγματικό εμπόδιο αφού στους προϋπολογισμούς του κρατικού ΟΑΣΘ προβλέπεται, κάθε χρόνο, κονδύλι 1,1 εκατ. ευρώ (σ.σ. παροχές τρίτων) για ενοίκια.
Πέραν αυτού, πέραν δηλαδή της ετήσιας κρατικής χρηματοδότησης που λαμβάνει ο ΟΑΣΘ και η οποία προβλέπει ιδιαίτερο κονδύλιο για τα ενοίκια, τον Δεκέμβριο του 2017, με απόφαση του τότε Υφυπ. Οικονομικών κ.. Χουλιαράκη, είχε διατεθεί στον Οργανισμό ποσό 7 εκατ. ευρώ προκειμένου να καταβληθούν στον «Ηρακλή» χρωστούμενα ενοίκια και το δάνειο των 2,5 εκατ. ευρώ που είχε πάρει ο ΟΑΣΘ το 2011 από τον Συνεταιρισμό. Τα χρήματα αυτά, όπως τονίζεται, ποτέ δεν αποδόθηκαν στον «Ηρακλή».
Στην περίπτωση του ΠΣΑΘ «Ηρακλής», τονίσθηκε στο GRTimes.gr, ισχύει απολύτως η λαϊκή ρήση, «εκεί που μας χρωστούσαν, μας πήραν και το βόδι», αφού ο ΟΑΣΘ συνεχίζει να κάνει χρήση των ακινήτων του «Ηρακλή», παρότι οι μισθώσεις έληξαν στις 31/12/2018.
Ωστόσο, στον «Ηρακλή», όπως πληροφορείται το GRTimes.gr, αρχίζουν να ελπίζουν ότι επιτέλους θα ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματα των συνεταιριστών, όπως άλλωστε διαβεβαίωσε τους βουλευτές Θεσσαλονίκης, σε πρόσφατη συνάντηση μαζί τους, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, ενώ πριν λίγες ημέρες, ο Υπουργός Οικονομικών κ. Σταϊκούρας, είχε συστήσει στον πρόεδρο του Συνεταιρισμού, να ενημερώσει σχετικά τον Γενικό Γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής κ. Αθ. Πετραλιά προκειμένου να εξευρεθεί τρόπος καταβολής των οφειλομένων.
Μία οκταετία χρεών – το ιστορικό
O «Ηρακλής» διατηρεί απαιτήσεις κατά του ΟΑΣΘ από το 2014, δηλαδή από πριν την κρατικοποίησή του, όπως και την απόδοση δανείου ύψους 2,5 εκατ. ευρώ, που είχε χορηγήσει στον ΟΑΣΘ το Νοέμβριο του 2011 και το οποίο έπρεπε να αποδοθεί- μετά από πολλές παρατάσεις- τέλος του 2017.
Μάλιστα σε ό,τι αφορά στο δάνειο, με την απόφαση 2203/2020 που Τριμελούς Εφετείου Θεσσαλονίκης ορίζεται ότι μαζί με το κεφάλαιο του δανείου, θα πρέπει να καταβληθούν τόκοι 464.482 ευρώ.
Σχετικά με τα οφειλόμενα μισθώματα: Για τα έτη 2014-2017 και μέχρι την κρατικοποίηση, το ποσό συνολικά ανέρχεται σε 3.146.580 ευρώ, χωρίς να προστεθούν οι τόκοι. Για τα έτη 2017 -2021, δηλαδή από την κρατικοποίηση και ύστερα (βάσει συμφωνητικού για τα έτη 2020 και 2021) οφείλονται 4.805.698 εκατ. ευρώ. Συνολικά δηλαδή, μόνο για ενοίκια, ο ΟΑΣΘ χρωστάει στον «Ηρακλή» 7.952.279 ευρώ, χωρίς να υπολογισθούν τόκοι.
Σύμφωνα με τον Συνεταιρισμό, αν στα παραπάνω ποσά, των οφειλόμενων μισθωμάτων και του δανείου, προστεθούν τόκοι, οι οφειλές ξεπερνούν τα 12 εκατ. ευρώ.
Ποινικά διώκεται ο πρόεδρος και νόμιμος εκπρόσωπος του ΗΡΑΚΛΗ, του Προμηθευτικού Συνεταιρισμού Αυτοκινητιστών Θεσσαλονίκης, για χρέη προς το Δημόσιο που ουσιαστικά αφορούν τα «φέσια» και τα «δανεικά και αγύριστα» με τα οποία έχει «καπελώσει» ο ΟΑΣΘ τον Συνεταιρισμό.
Με το κλητήριο θέσπισμα του Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Θεσσαλονίκης που στάλθηκε στον κ. Γιώργο Σταματίου, πρόεδρο του Ηρακλή, η δικάσιμος ορίζεται για τις 2 Μαΐου 2022, στο Α’ Μονομελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης, με το κατηγορητήριο να αφορά μη καταβεβλημένες βεβαιωμένες οφειλές προς το Δημόσιο, ποσού 199.797,81 ευρώ.
Η ποινική δίωξη ασκήθηκε για οφειλές των οικονομικών ετών 2019 και 2020, οφειλές που δεν θα υπήρχαν από πλευράς ΠΣΑΘ, αν ο Συνεταιρισμός είχε εισπράξει έστω μέρος των 12 εκατ. ευρώ και πλέον που του οφείλει ο ΟΑΣΘ, απαιτήσεις που χρονολογούνται από το 2014 και «τρέχουν» ως σήμερα. Οι απαιτήσεις αυτές αφορούν τα ενοίκια που χρωστάει ο Οργανισμός, ο οποίος μισθώνει τα δύο αμαξοστάσια ιδιοκτησίας του «Ηρακλή», όπως και το κτίριο στο οποίο στεγάζονται τα κεντρικά του γραφεία, επί της Αλ. Παπαναστασίου 90.
Η συμφωνία δεν έφερε τα λεφτά
Το πράγμα δεν θα είχε φτάσει ίσαμε εδώ, αν είχε τηρηθεί η συμφωνία που έγινε το καλοκαίρι του 2021, μεταξύ ΟΑΣΘ και «Ηρακλή» και η οποία προέβλεπε την καταβολή, έστω, των μισθωμάτων των τελευταίων περίπου πέντε ετών, δηλαδή από την κρατικοποίηση του Οργανισμού (25/7/2017 Νόμος 4482/2017 – ΦΕΚ 102/Α/25-7-2017)ως και σήμερα. Σε ειδική εκδήλωση που είχε γίνει στις 30/8/2021, είχε ανακοινωθεί πως ένα μόνο προαπαιτούμενο έμενε να ικανοποιηθεί, η έγκριση του εν λόγω συμφωνητικού διευθέτησης και συμβιβασμού, από τη γενική συνέλευση του ΟΑΣΘ (σ.σ. μόνος μέτοχος το Υπ. Οικονομικών ). Η γενική συνέλευση στην οποία αναφερόμαστε, δεν έχει ακόμη συγκληθεί και πραγματοποιηθεί!
Όπως υποστηρίζεται από πλευράς «Ηρακλή», για την καταβολή των οφειλομένων μισθωμάτων από πλευράς ΟΑΣΘ, η μη πραγματοποίηση ως τώρα της γενικής συνέλευσης του Οργανισμού, δεν αποτελεί πραγματικό εμπόδιο αφού στους προϋπολογισμούς του κρατικού ΟΑΣΘ προβλέπεται, κάθε χρόνο, κονδύλι 1,1 εκατ. ευρώ (σ.σ. παροχές τρίτων) για ενοίκια.
Πέραν αυτού, πέραν δηλαδή της ετήσιας κρατικής χρηματοδότησης που λαμβάνει ο ΟΑΣΘ και η οποία προβλέπει ιδιαίτερο κονδύλιο για τα ενοίκια, τον Δεκέμβριο του 2017, με απόφαση του τότε Υφυπ. Οικονομικών κ.. Χουλιαράκη, είχε διατεθεί στον Οργανισμό ποσό 7 εκατ. ευρώ προκειμένου να καταβληθούν στον «Ηρακλή» χρωστούμενα ενοίκια και το δάνειο των 2,5 εκατ. ευρώ που είχε πάρει ο ΟΑΣΘ το 2011 από τον Συνεταιρισμό. Τα χρήματα αυτά, όπως τονίζεται, ποτέ δεν αποδόθηκαν στον «Ηρακλή».
Στην περίπτωση του ΠΣΑΘ «Ηρακλής», τονίσθηκε στο GRTimes.gr, ισχύει απολύτως η λαϊκή ρήση, «εκεί που μας χρωστούσαν, μας πήραν και το βόδι», αφού ο ΟΑΣΘ συνεχίζει να κάνει χρήση των ακινήτων του «Ηρακλή», παρότι οι μισθώσεις έληξαν στις 31/12/2018.
Ωστόσο, στον «Ηρακλή», όπως πληροφορείται το GRTimes.gr, αρχίζουν να ελπίζουν ότι επιτέλους θα ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματα των συνεταιριστών, όπως άλλωστε διαβεβαίωσε τους βουλευτές Θεσσαλονίκης, σε πρόσφατη συνάντηση μαζί τους, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, ενώ πριν λίγες ημέρες, ο Υπουργός Οικονομικών κ. Σταϊκούρας, είχε συστήσει στον πρόεδρο του Συνεταιρισμού, να ενημερώσει σχετικά τον Γενικό Γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής κ. Αθ. Πετραλιά προκειμένου να εξευρεθεί τρόπος καταβολής των οφειλομένων.
Μία οκταετία χρεών – το ιστορικό
O «Ηρακλής» διατηρεί απαιτήσεις κατά του ΟΑΣΘ από το 2014, δηλαδή από πριν την κρατικοποίησή του, όπως και την απόδοση δανείου ύψους 2,5 εκατ. ευρώ, που είχε χορηγήσει στον ΟΑΣΘ το Νοέμβριο του 2011 και το οποίο έπρεπε να αποδοθεί- μετά από πολλές παρατάσεις- τέλος του 2017.
Μάλιστα σε ό,τι αφορά στο δάνειο, με την απόφαση 2203/2020 που Τριμελούς Εφετείου Θεσσαλονίκης ορίζεται ότι μαζί με το κεφάλαιο του δανείου, θα πρέπει να καταβληθούν τόκοι 464.482 ευρώ.
Σχετικά με τα οφειλόμενα μισθώματα: Για τα έτη 2014-2017 και μέχρι την κρατικοποίηση, το ποσό συνολικά ανέρχεται σε 3.146.580 ευρώ, χωρίς να προστεθούν οι τόκοι. Για τα έτη 2017 -2021, δηλαδή από την κρατικοποίηση και ύστερα (βάσει συμφωνητικού για τα έτη 2020 και 2021) οφείλονται 4.805.698 εκατ. ευρώ. Συνολικά δηλαδή, μόνο για ενοίκια, ο ΟΑΣΘ χρωστάει στον «Ηρακλή» 7.952.279 ευρώ, χωρίς να υπολογισθούν τόκοι.
Σύμφωνα με τον Συνεταιρισμό, αν στα παραπάνω ποσά, των οφειλόμενων μισθωμάτων και του δανείου, προστεθούν τόκοι, οι οφειλές ξεπερνούν τα 12 εκατ. ευρώ.