Κύριε Πρόεδρε, η ερώτηση που προφανώς δέχεστε πιο συχνά απ` όλες, τον τελευταίο καιρό που αναλάβατε. Πού βρισκόμαστε όσον αφορά τη δυνατότητα του ΟΑΣΘ να εξυπηρετεί το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης;
Η κατάσταση βελτιώνεται καθημερινά. Περάσαμε δύσκολα είναι αλήθεια, αλλά αυτή τη στιγμή έχουμε πιάσει τον στόχο των 500 λεωφορείων σε καθημερινή λειτουργία σε όλο το δίκτυο εκ των οποίων 400 λεωφορεία εξυπηρετούν καθημερινά μέσα στον αστικό ιστό της Θεσσαλονίκης, έχοντας παραλάβει και τα 47 από τα 49 λεωφορεία που παραχώρησε στον οργανισμό ο Δήμος Θεσσαλονίκης. Η εικόνα αυτή αναμένεται να βελτιωθεί ακόμα περισσότερο το προσεχές διάστημα, καθώς έχουμε συνολικά 70 λεωφορεία στα αμαξοστάσια, εν αναμονή πινακίδων κυκλοφορίας. Θεωρώ ότι έχουμε ξεφύγει πλέον από τη συνεχή αγωνία να καλύψουμε αξιοπρεπώς τις ανάγκες του κοινού της πόλης για τις μετακινήσεις, πλέον επικεντρωνόμαστε στον περαιτέρω εμπλουτισμό του στόλου με δεδομένες και τις προκλήσεις που θέτει η πανδημία, αλλά και στον εκσυγχρονισμό, τόσο του οργανισμού από πλευράς υποδομών, όσο και της ποιότητας των υπηρεσιών στους πολίτες.
Πώς πιστοποιείται αυτή η διάθεση εκσυγχρονισμού;
Κατ` αρχάς ήδη από χθες Τετάρτη, λειτουργεί σύστημα εισροών εκροών για ολοκληρωμένη διαχείριση καυσίμων. Το σύστημα είναι ηλεκτρονικό, εξειδικευμένο και διεθνώς πιστοποιημένο, βάσει των υψηλότερων ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Παρέχει απομακρυσμένη πρόσβαση και διαχείρισή του, καθώς χρησιμοποιηθεί ενιαίο λογισμικό διαχείρισης, εγκατεστημένο σε κεντρικό Η/Υ. Κάναμε ένα σημαντικό βήμα για την εξοικονόμηση πόρων, με την ορθολογική διαχείριση των καυσίμων, που είναι όπως αντιλαμβάνεται κανείς ένα από τα σημαντικότερα κόστη της εταιρείας.
Ωστόσο, έχοντας μπει για τα καλά στην εποχή της ψηφιακής επανάστασης, ο πολίτης πως θα βιώσει αυτόν τον εκσυγχρονισμό; Υπάρχουν έργα που προγραμματίζετε προς αυτή την κατεύθυνση;
Το δίκτυο τηλεματικής του ΟΑΣΘ βρίσκεται ήδη σε εξαιρετική κατάσταση, αλλά προχωρούμε για να το αναβαθμίσουμε σε εντυπωσιακό βαθμό μέσα στους επόμενους μήνες. Πιστεύω ότι σε έναν χρόνο από σήμερα, ο ΟΑΣΘ θα λειτουργεί με Κέντρο Διαχείρισης Στόλου που θα παρακολουθεί απομακρυσμένα κάθε λεωφορείο σε πραγματικό χρόνο, θα μπορεί να κινητοποιεί άλλες υπηρεσίες και φορείς, όπως την Τροχαία όταν χρειάζεται, αλλά και κινητοποιεί τις ίδιες τις υπηρεσίες του Οργανισμού για να επεμβαίνουν όπου χρειάζεται πολύ πιο γρήγορα απ` ότι στο παρελθόν. Πέραν τούτου, σε έναν έως ενάμιση χρόνο περίπου, χάρη σε πρόγραμμα μέσα από την “Κοινωνία της Πληροφορίας”, θα τεθεί σε εφαρμογή και το ηλεκτρονικό εισιτήριο, εξοικονομώντας πόρους, αλλά και απαλλάσσοντας τους επιβάτες από την ανάγκη να ψάχνουν περίπτερο, ενώ… τρέχουν για να προλάβουν το λεωφορείο. Οι πολίτες θα μπορούν να επιβιβάζονται στο λεωφορείο και να πληρώνουν το εισιτήριο μέσω του κινητού τηλεφώνου, οι δε ελεγκτές θα είναι εφοδιασμένοι με τον αντίστοιχο εξοπλισμό, ώστε ηλεκτρονικά πλέον, να ελέγχουν αν ο κάθε επιβάτης έχει προμηθευτεί εισιτήριο.
Οι συνεργασία σας με την αυτοδιοίκηση και τους φορείς όπως το ΤΕΕ/ΤΚΜ πόσο αποδοτική είναι;
Ο ΟΑΣΘ είναι ένας φορέας, που λειτουργεί ήδη με μητροπολιτικά χαρακτηριστικά, σε μια εποχή που τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας έρχονται να προσδώσουν μητροπολιτικά χαρακτηριστικά στο θέμα της καθημερινής μετακίνησης των προσώπων και της κυκλοφορίας. των οχημάτων. Η καθημερινότητα και η φύση των υπηρεσιών που παρέχουμε επιβάλλει την τακτική και αγαστή συνεργασία με τους δημάρχους, που μέχρι σήμερα είναι ως επί το πλείστον εξαιρετική. Το κυκλοφοριακό είναι ένα υπερτοπικό ζήτημα, υπερτοπικό πρόβλημα και προσπαθούμε να αντιμετωπίζουμε διάφορες εκφάνσεις του, μέσα από αυτή τη συνεργασία. Από την άλλη είναι πάντα σημαντικό να γνωρίζουμε ότι έχουμε στη διάθεσή μας όποτε την χρειαστούμε, φορέων όπως το ΤΕΕ/ΤΚΜ για τεχνική και επιστημονική υποστήριξη.
Μιλήσατε για μητροπολιτικότητα και ΣΒΑΚ. Πως ετοιμάζεστε για να “μοιραστείτε” το συγκοινωνιακό έργο με το Μετρό;
Είναι δεδομένο πως η λειτουργία του Μετρό της Θεσσαλονίκης θα επιφέρει αλλαγές και στη λειτουργία του ΟΑΣΘ, τουλάχιστον κατά μήκος του βασικού άξονα του μέσου σταθερής τροχιάς. Ήδη την επόμενη εβδομάδα, θα προκηρύξουμε μελέτη για την καταγραφή προβλημάτων και ενδεχόμενων αναγκών βελτίωσης του δικτύου στάσεων του ΟΑΣΘ, για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, αλλά στο πλαίσιο της ίδιας μελέτης -πιστεύω θα έχει ολοκληρωθεί ως το καλοκαίρι – θα εξετάσουμε και την επίπτωση που θα έχει η λειτουργία του Μετρό στο δικό μας συγκοινωνιακό έργο, αποτυπώνοντας τις προσαρμογές στάσεων και δρομολογίων που θα πρέπει να γίνουν τότε.
πηγή : http://tkm.tee.gr/