Τετάρτη 29 Απριλίου 2020

Ρυθμίσεις για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς από τις 4-5-2020

Υποχρεωτική η χρήση προστατευτικής μάσκας από τους εργαζόμενους και το επιβατικό κοινό, από τη Δευτέρα 4 Μαϊου 2020. Ο έλεγχος της εφαρμογής του μέτρου θα γίνεται από τους .....
ελεγκτικούς μηχανισμούς* που είναι επιφορτισμένοι με αυτό το καθήκον, δηλαδή από την αστυνομία και όχι το προσωπικό των μεταφορέων.

Ως προς τη μεταφορά πολιτών με ταξί, συνεχίζεται η εφαρμογή του κανόνα που ισχύει και σήμερα, δηλαδή ο οδηγός και ένας επιβάτης, με τις γνωστές εξαιρέσεις μεταφοράς γονέα με ανήλικα τέκνα ή συνοδείας ατόμου για ιατρικούς λόγους.


ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρεί στην υιοθέτηση των παρακάτω κανόνων για την προστασία των εργαζόμενων και των επιβατών:


  • Υποχρεωτική χρήση προστατευτικής μάσκας από τους εργαζόμενους και το επιβατικό κοινό. Ο έλεγχος της εφαρμογής του μέτρου θα γίνεται από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς που είναι επιφορτισμένοι με αυτό το καθήκον.
  • Υιοθέτηση μέτρων ελεγχόμενης εισόδου στους σταθμούς, ώστε να επιτευχθεί, κατά το δυνατόν, η αναγκαία φυσική απόσταση.
  • Αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων στο μέγιστο δυνατό βαθμό από την πρώτη κιόλας μέρα εφαρμογής του πλαισίου σταδιακής άρσης των περιορισμών. Συγκεκριμένα, τα δρομολόγια στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας διαμορφώνονται ως εξής: Στο Μετρό και τον Ηλεκτρικό σήμερα η συχνότητα των συρμών είναι στα 7,5 λεπτά κατά τις ώρες αιχμής και σχεδιάζουμε να κατέβει στα 6 λεπτά. Στο Τραμ από τα 11 λεπτά στόχος είναι να φθάσουμε στα 8 λεπτά στις ώρες αιχμής. Στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ από 550 οχήματα που κυκλοφορούν σήμερα θα ανέλθουμε το επόμενο διάστημα στα 1.000. Οι συχνότητες αυτές θα βελτιωθούν σε δεύτερο στάδιο, σε συνάρτηση με την περαιτέρω άρση των περιορισμών.


Προκειμένου τα παραπάνω μέτρα να τύχουν άμεσης εφαρμογής, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία:


  • Στη δυνατότητα εξαίρεσης του δικαιώματος άδειας ειδικού σκοπού στο προσωπικό των συγκοινωνιών.
  • Στην αναστολή των διαδικασιών της κινητικότητας των εργαζομένων από τους Οργανισμούς των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σε άλλον φορέα.


Είναι αυτονόητο ότι οι εποπτευόμενοι φορείς θα συνεχίσουν τη συστηματική απολύμανση των χώρων των σταθμών, των καθισμάτων, του πατώματος και των χειρολαβών οχημάτων και των συρμών. Επίσης, θα προχωρήσουν στη σήμανση των σημείων αναμονής, ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός. Η χρήση των ανελκυστήρων θα απαγορεύεται, με την εξαίρεση των Ατόμων με σοβαρά κινητικά προβλήματα.

Ακόμη, σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία προχωρά στα ακόλουθα μέτρα που αποσκοπούν στον περιορισμό της πυκνότητας μετακίνησης του πληθυσμού και την αποσυμφόρηση της κίνησης στα ΜΜΜ κατά τις ώρες αιχμής:

Διαφοροποίηση της ώρας προσέλευσης των εργαζόμενων στη Δημόσια Διοίκηση και κατανομή της σε τρεις ζώνες: (07.00, 08.00 και 09.00 π.μ.)

Απευθύνει έκκληση στους πολίτες και στο επιβατικό κοινό:


  • Να αποφύγουν κάθε άσκοπη μετακίνηση με τα μέσα μεταφοράς.
  • Για όσους αυτό δεν είναι εφικτό, ειδικά κατά τις ώρες αιχμής, η χρήση των ΜΜΜ να γίνεται για απολύτως αναγκαίους λόγους, όπως η μετάβαση στον χώρο εργασίας και αυτό εφόσον δεν υπάρχει δυνατότητα μετακίνησης με άλλο πρόσφορο τρόπο.
  • Πολίτες που έχουν την επιλογή της μεταφοράς με ιδιωτικό τους μέσο να συνεχίσουν να το χρησιμοποιούν ως πρώτη επιλογή. 


Επιπλέον μέτρα διευκόλυνσης :


  • Πρώτον, την παράταση της μη ισχύος του δακτυλίου για τον μήνα Μάιο.
  • Δεύτερον, από τις 4 Μαΐου τη δυνατότητα μεταφοράς δύο ατόμων πλέον του οδηγού, στη μετακίνηση με τα ΙΧ

Ταξί

Ως προς τη μεταφορά πολιτών με ταξί, μετά από εισήγηση της Επιτροπής Δημόσιας Υγείας, συνεχίζεται η εφαρμογή του κανόνα που ισχύει και σήμερα, δηλαδή ο οδηγός και ένας επιβάτης, με τις γνωστές εξαιρέσεις μεταφοράς γονέα με ανήλικα τέκνα ή συνοδείας ατόμου για ιατρικούς λόγους.


Διπλώματα - ΚΤΕΟ - Σχολές οδήγησης

Τις επόμενες ημέρες το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα ανακοινώσει αναλυτικά περαιτέρω ρυθμίσεις για την παράταση ισχύος των διπλωμάτων οδήγησης και των δελτίων τεχνικού ελέγχου οχημάτων, καθώς και το πλαίσιο επανέναρξης των θεωρητικών και πρακτικών μαθημάτων και εξετάσεων για την απόκτηση άδειας οδήγησης, με στόχο την αποφυγή συνωστισμού από τους πολίτες στα ΚΤΕΟ, στις σχολές οδήγησης και στις περιφερειακές υπηρεσίες μεταφορών.

Εκστρατεία ενημέρωσης από το Υπουργείο

"Δεν μπαίνουμε στο λεωφορείο και στο μετρό όταν έχουμε το παραμικρό σύμπτωμα, τηρούμε τα μέτρα ατομικής υγιεινής, προστατεύουμε την υγεία των συνανθρώπων μας και τη δική μας. Δεν κάνουμε άσκοπες μετακινήσεις".

Αυτό θα είναι και το μήνυμα της ενημερωτικής εκστρατείας που θα πραγματοποιήσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τις επόμενες μέρες».


Τι λένε οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΑ

Για «εξειδίκευση» στα γενικά μέτρα που ανήγγειλε χτες ο πρωθυπουργός αναφορικά με τη χρήση μάσκας στο ΜΜΕ, έκανε λόγο ο πρόεδρος του Σωματείου Τεχνικών και Εργαζομένων ΟΑΣΑ- ΟΣΥ, Απόστολος Ραυτόπουλος μιλώντας στο ΘΕΜΑ 104,6.

Ο κ. Ραυτόπουλος διερωτήθηκε εάν « στα 1000 λεωφορεία που κυκλοφορούν καθημερινά θα υπάρχει κάποιος ελεγχτικός μηχανισμός ο οποίος θα μετράει πόσοι επιβάτες θα μπαίνουν μέσα κι αυτοί που θα είναι στη στάση και θα υπερβαίνουν τον αριθμό δεν θα μπαίνουν μέσα; Τι είναι αυτό που θα γίνει;»

Σημείωσε δε ότι αναμένουν διευκρινίσεις σήμερα για τη χρήση της μάσκας από οδηγούς και επιβάτες, καθώς όπως είπε η εταιρεία έχει προμηθευτεί μάσκες μίας χρήσης, αλλά χρειάζεται να γνωρίζουν πόση ώρα μπορεί να φοράει τη μάσκα ο οδηγός ο οποίος βρίσκεται 8 ώρες στο τιμόνι.

Για τον αριθμό των επιβατών ο κ. Ραυτόπουλος έθεσε τα εξής ερωτήματα:

αν κάποιος που βιάζεται να πάει στη δουλειά του, θα μετρήσει πόσος κόσμος είναι στο λεωφορείο για να μπει αυτός και να μην είναι υπεράριθμος; Θα σταματάει σε κάθε στάση ο οδηγός να μετράει τους επιβάτες; Αν στη στάση που θελήσει να κατέβει ένας επιβάτης, και πρέπει ναν μπουν δύο, τι θα κάνει ο οδηγός κάθε φορά, θα μετράει τους επιβάτες μέσα στο λεωφορείο;

Σε ερώτηση για το αν θα αυξηθούν τα δρομολόγια, ο κ. Ραυτόπουλος είπε πως θα αυξηθούν οπωσδήποτε, καθώς από τα 550 λεωφορεία που κυκλοφορούν σήμερα, θα κυκλοφορούν αύριο περίπου τα διπλάσια, τα οποία σύμφωνα με τις οδηγίες θα πρέπει να μεταφέρουν τον μισό κόσμο από αυτόν που μετέφεραν την προηγούμενη μέρα πριν μπούμε στην καραντίνα.

Τέλος, για τα ερωτήματα που πρέπει να εξειδικευτούν, ο κ. Ραυτόπουλος αναφέρθηκε και στο τι γίνεται στην περίπτωση που δεν φοράνε μάσκα όλοι οι επιβάτες και για το πόσες μάσκες χρειάζεται ένας οδηγός κατά τη διάρκεια της βάρδιας του, λέγοντας ότι θα πρέπει να γίνει μία ενημέρωση – εκπαίδευση στο προσωπικό από τον ΕΟΔΥ και να αποσαφηνιστούν απορίες αλλά και να δοθούν οδηγίες, μιας και μπαίνουμε σε συνθήκες καλοκαιριού και οι θερμοκρασίες θα είναι υψηλές


* ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ

Το Υπουργείο Μεταφορών διευκρινισε, με την εγκύκλιο Α22970/1220/09-04-2020, ότι ο έλεγχος των επιβατών, σχετικά με την κατοχή βεβαίωσης μετακίνησης τύπου Α ή Β' γίνεται από τις αρμόδιες αρχές που είναι, σύμφωνα με την ΠΝΠ ΦΕΚ Α' 68/20.03.2020, άρθρο εξηκοστό ένατο "Μηχανισμοί ελέγχου μέτρων αντιμετώπισης του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού και διοικητικές κυρώσεις":

  • το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.),
  • οι Υγειονομικές Υπηρεσίες των ΟΤΑ α' και β' βαθμού,
  • η Ελληνική Αστυνομία,
  • η Δημοτική Αστυνομία
  • οι Λιμενικές Αρχές στην περιοχή ευθύνης τους, και
  • η Εθνική Αρχή Διαφάνειας,

και ΟΧΙ το προσωπικό των Μεταφορέων.

sakisgeorgiadis